Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313136 Modelització per a la Ciència i l'Enginyeria | OT | 0 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Els estudiants han de tenir habilitats matemàtiques i computacionals al nivell d'un grau de ciències.
El Taller de Modelització té com a objectiu analitzar i resoldre problemes del món real mitjançant matemàtiques. Té un caràcter eminentment pràctic i interdisciplinari.
Modelització matemàtica, és a dir, la solució de problemes del món real mitjançant matemàtiques.
L'activitat principal del taller és el desenvolupament de projectes de modelització matemàtica pels estudiants organitzats en equips.
El curs està organitzat en tres parts fonamentals a més d'unes sessions de preparació per a la presentació dels projectes i la seva avaluació.
Cadascuna de les parts fonamentals consta de cinc sessions de dues hores cadascuna. Les dues primeres sessions de cada part es dediquen a presentar un problema de la vida real i s'introdueixen les eines matemàtiques i computacionals bàsiques necessàries per abordar la solució del problema proposat. A les següents tres sessions de cada part del curs els estudiants treballen en equips per proporcionar una solució al problema proposat. En aquestes sessions, els estudiants estan supervisats i compten amb l'assessorament del personal docent de l'assignatura per completar els projectes.
Al final de curs, els tres projectes es presentaran en forma de dissertació oral i d'un informe escrit.
Els projectes que s'abordaran aquest curs són:
Previsió de condicions d'albirament astronòmic a l'Observatori del Teide.
Ajustament de dades amb models dinàmics: lliçons sobre treball de camp matemàtic.
Quan un model matemàtic i les dades estan connectades per un problema invers: aplicacions per a imatges i senyals.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 38 | 1,52 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Projecte | 112 | 4,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
En principi, les qualificacions dels ítems d'avaluació 1 i 2 seran les mateixes per a tots els membres de cada equip, mentre que les dels ítems 3 i 4 tenen un caràcter individual. En casos excepcionals en què un component d'un equip hagi col·laborat clarament menys que els seus companys, les seves qualificacions en els elements 1 i 2 es multiplicaran per un factor inferior a 1.
L'ítem 1 tindrà en compte els resultats del projecte, així com l'aprenentatge de nous coneixements en relació amb el projecte.
Els ítems 2 i 3 es refereixen a l'organització i expressió del discurs, tant en forma escrita (item 2) com oral (item 3).
L'examen (ítem 4) tractarà sobre (a) els conceptes generals i els exemples il·lustratius abordats als projectes.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1. Projecte en equip. Contingut | 30 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
2. Projecte en equip. Informe escrit | 25 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
3. Projecte en equip. Presentació oral | 25 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
4. Examen | 20 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
General: Ch. Rousseau + Y. Saint-Aubin, 2008. Mathematics and Technology. Springer.
Per a cada projecte es proporciona la bibliografia i les referències necessàries.
L'assignatura no requereix un programari específic