Logo UAB
2023/2024

Treball de Final de Màster

Codi: 42144 Crèdits: 10
Titulació Tipus Curs Semestre
4310025 Economia i Administració d'Empreses OB 0 2

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Antonia Tarrazon Rodon
Correu electrònic:
mariaantonia.tarrazon@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.

Equip docent

Francisco Javier Vila Carnicero
Guadalupe Souto Nieves

Prerequisits

Haver cursat els mòduls obligatoris i optatius del màster.


Objectius

El MEBA s'imparteix i s'avalua íntegrament en anglès. Només el domini acreditat de l'anglès permet cursar aquest màster.

El treball de fi de màster (TFM) és un article acadèmic curosament argumentat d’aproximadament 6.000 - 7.500 paraules (unes 25-30 pàgines). Ha de presentar bé una recerca original ben fonamentada i desenvolupada sobre un tema d’interès dels estudiants o una revisió de l’estat de la qüestió sobre un tema del seu interès documentat a partir de fonts fiables i prestigioses. En tot cas, s’espera que el TFM aporti una contribució original.

El TFM ha de versar sobre un tema vinculat als continguts del MEBA i s’ha de realitzar sota la guia d’un/a director/a.

Al MEBA els TFMs s’escriuen en grups de 2-3 persones. El tasca dels estudiants proposar un grup a altres estudiants o incorporar-se a un grup ja existent. Els coordinadors no participen en aquest procés.

Com a element final del màster, el TFM atorga als estudiants la possibilitat de mostrar la seva expertesa en l’àrea escollida i de desenvolupar les habilitats necessàries del treball en equip.


 


Competències

  • Argumentar i redactar de manera precisa, clara i concisa informes sobre problemes plantejats, en anglès.
  • Comprendre la recerca acadèmica en les àrees assenyalades.
  • Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per dissenyar solucions.
  • Desmostrar creativitat i originalitat en el plantejament del projecte de màster en una organització industrial, polítiques públiques o finances
  • Dur a terme estudis empírics.
  • Fer presentacions orals, en anglès.
  • Organitzar, planificar i gestionar la informació requerida per a un projecte de màster en una organització indrustrial, polítiques públiques o finances
  • Respectar els valors ètics, socials i mediambientals.
  • Utilitzar diversos programes estadístics per processar dades.

Resultats d'aprenentatge

  1. Argumentar i redactar de manera precisa, clara i concisa informes sobre problemes plantejats, en anglès.
  2. Comprendre la recerca acadèmica en les àrees assenyalades.
  3. Conèixer i utilitzar les aportacions de les dones i dels estudis de gènere en la disciplina pròpia.
  4. Desmostrasrcreativitat i originalitat en el plantejament del projecte de màster en una organització industrial, polítiques públiques o finances
  5. Dur a terme estudis empírics.
  6. Fer presentacions orals, en anglès.
  7. Identificar i problematitzar els biaixos, estereotips i rols de gènere en la disciplina pròpia i en l'exercici de la professió.
  8. Identificar les contribucions dels estudis de gènere en la temàtica investigada.
  9. Organitzar, planificar i gestionar la informació requerida per a un projecte de màster en una organització indrustrial, polítiques públiques o finances
  10. Produir, recollir i interpretar les dades empíriques de manera sensible al gènere.
  11. Respectar els valors ètics, socials i mediambientals.
  12. Saber desenvolupar una recerca amb perspectiva de gènere.
  13. Saber distingir, tant en les anàlisis teòriques com en les anàlisis empíriques, els efectes de les variables de sexe i gènere.
  14. Saber fer un ús inclusiu i no sexista del llenguatge.
  15. Saber identificar la intersecció de la desigualtat de gènere amb altres eixos de desigualtat (edat, classe, raça, sexualitat i identitat/expressió de gènere, diversitat funcional, etc.).
  16. Saber utilitzar i crear indicadors qualitatius i quantitatius, incloent-hi els estadístics, per conèixer millor les desigualtats de gènere i les diferències en les necessitats, condicions, valors i aspiracions de dones i homes.
  17. Utilitzar diversos programes estadístics per processar dades.

Continguts

El MEBA s'imparteix i s'avalua íntegrament en anglès. Només el domini acreditat de l'anglès permet cursar aquest màster.

Després d’una recerca inicial sobre el tema escollit, els estudiants escriuen un resum de 200-250 paraules acompanyat d’algunes referències bibliogràfiques inicials. Amb aquesta proposta cerquen director/a. Una vegada el tema està més perfilat i comptem amb l’aprovació d’un/a director/a, els estudiants omplen el Formulari d’Aprovació del TFM i, signat pel director/a, el lliuren als coordinadors del MEBA abans de la data límit anunciada.

Director/a i estudiants fixen un calendari de treball. Un procés estàndard comporta tres o quatre reunions. En termes generals, s’estima un total de tres hores del temps del director/a. És responsabilitat dels estudiants mantenir al/la director/a al corrent dels avenços en el treball regularment i lliurar-los de forma ordenada, comptant que el/la director/a necessita temps per revisar-ho. Convé organitzar el calendari de treballar de forma raonable.

La qualitat formal del TFM és responsabilitat dels estudiants.

 


Metodologia

El MEBA s'imparteix i s'avalua íntegrament en anglès. Només el domini acreditat de l'anglès permet cursar aquest màster.

Qualsevol professor/a regular de la Facultat de Economia i Empresa de la UAB pot esdevenir director/a de un TFM.

Trobar director/a és responsabilitat dels estudiants. Els/les directors/es donen orientació general i ajuden els/les estudiants a definir les preguntes que s’adrecen en el TFM. Des del començament del màster el mes de setembre els estudiants han de procurar familiaritzar-se tan com sigui possible amb el ventall d’alternatives disponible a la Facultat – tant en quant a temes com a especialistes – i no limitar la seva elecció només als professors/es amb qui han treballat en els cursos del màster abans de decidir el tema del seu TFM.

Cal que els coordinadors del MEBA aprovin el tema i el/la director/a del TFM.

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
Tutoria i seguiment (procés de redacció, presentació, supervisió) 100 4 1, 5, 6, 4, 9, 11, 2, 17
Tipus: Autònomes      
Lectures 89,5 3,58 9, 2

Avaluació

El MEBA s'imparteix i s'avalua íntegrament en anglès. Només el domini acreditat de l'anglès permet cursar aquest màster.

Cada TFM serà avaluat per una comissió anomenada per la coordinació del MEBA. Aquesta comissió estarà integrada per tres professors/es experts/es en el tema estudiat en el TFM. El TFM s’ha de defensar davant d’aquesta comissió en un acte públic. Tots/es els/les estudiants que hagin participat a la redacció del TFM han de participar també en la seva defensa. Tant el treball escrit com la defensa oral seran avaluats per la comissió i cada estudiant rebrà una nota individual basada en la seva actuació. 

La valoració del tribunal suposa el 85% de la nota final del TFM, mentre el lliurament intermedi, avaluat pel director/a del TFM, puntua el 15%.

 


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Defensa presencial 25% 0,5 0,02 6
Presentació escrita 75% 60 2,4 1, 5, 6, 4, 7, 8, 3, 12, 13, 15, 16, 14, 9, 10, 11, 2, 17

Bibliografia

Aquest màster universitari s'imparteix íntegrament en anglès. Consulteu, si us plau, la guia docent en anglès.


Programari

El programari que s'escaigui als continguts del TFM.