Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500891 Infermeria | OT | 4 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No hi ha establerts prerequisits, però es recomana haver superat l'assignatura Cures Infermeres en la Infància, l'Adolescència i a la Dona
Els seus objectius generals són:
De forma específica es treballaran els següents objectius:
INTRODUCCIÓ
Aquesta assignatura pretén introduir l'estudiant en tenir cura de la infància a l'Atenció Primària de Salut (APS). A grans trets en l'actualitat, la situació de la salut de la població de Catalunya es caracteritza per una esperança de vida que se situa entre les més elevades del mon. Els hàbits i estils de vida han millorat en relació amb l'hàbit tabàquic, l'ús d'elements de seguretat en cotxes i motos i la realització d'activitat preventiva (control de la tensió arterial, mesura del nivell de colesterol, realització de mamografies i citologies o vacunació antigripal). Hi ha però importants àmbits de millora, especialment aquells en els quals no hem avançat, com són l'activitat física, l'alimentació saludable o el manteniment del pes adequat. En el cas del joves preocupa la importància de l'hàbit tabàquic i del consum excessiu de alcohol i drogues, els hàbits sexuals insegurs i la violència de gènere, així com els trastorns d'alimentació.
En l'actualitat s'entén per nen o nena " tot esser humà menor de 18 anys d'edat, llevat que, en virtut de les lleis que li siguin aplicables, obtingui abans la majoria d'edat" (Art 1 de la Convenció de Drets del Nen UNICEF 1996). La convenció sobre els drets de la infància diu el següent: "tots els nens han d'estar lliures de discriminació. Desenvolupar-se física i mentalment en llibertat i amb dignitat. Tindre un nom i una nacionalitat. Disposar de nutrició, habitatge, recreació i serveis sanitaris adients. Rebre tractament especial, si té alguna discapacitat. Rebre amor, comprensió i seguretat material. Rebre educació per desenvolupar les seves capacitats. Ser els primers en rebre protecció en cas de catàstrofes. Estar protegits de l'abandonament, la crueltat i l'explotació. Estar educats en l'esperit de l'amistat entre els pobles". (Assembla General de les Nacions Unides 1989).
En el nostre entorn, el tenir cura infermera de la infància es fonamenta en: Una difusió generalitzada del concepte de salut. Una influència permanent de les condicions socioeconòmiques en la situació dels nens i dels adolescents. Un desenvolupament molt important de l'atenció sanitària des de la vessant tecnològica i organitzativa.
La necessitat d'instruir de manera especial a les infermeres en tenir cura dels nens és paral·lela al desenvolupament de les consultes pediàtriques en l'atenció primària de salut. Es defineix la infermeria pediàtrica com "la prestació d'atencions o tenir cura del nen i l'adolescent per afavorir l'equilibri de les necessitats bàsiques en relació a la salut, la malaltia i la mort".
Per una altra part, la investigació en infermeria pediàtrica està emmarcada dins d'aquest àmbit d'estudi. La investigació infermera, és aquella que augmenta el coneixement dins de l'àmbit de l'objecte de la infermeria, com podrien ser, els estudis del nivell de modificació de les necessitats bàsiques d'un nen amb problemes de salut en funció del grau de desenvolupament.
CONTINGUTS
HABILITATS
La metodologia emprada serà:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES D'HABILITATS CLÍNICES AVANÇADES (PHCA) | 6 | 0,24 | 2, 3, 9, 11, 13, 14 |
TEORIA | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
EXPOSICIÓ PÚBLICA DE CASOS CLÍNICS | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE TREBALLS/ESTUDI PERSONAL/LECTURA D'ARTICLES | 44 | 1,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única
El sistema d'avaluació s'organitza en diverses activitats avaluatives distribuïdes al llar del curs:
OBTENCIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL:
El requisit per a l'obtenció de la nota final mitjançant avaluació continuada és haver-se presentat a totes les parts avaluades i tenir-les superades amb una nota de 5 o superior.
Es considerarà no avaluable mitjançant avaluació continuada a l'estudiant que no hagi realitzat la totalitat de les pràctiques d’habilitats clíniques avançades (PHCAs).
Per a participar al procés de recuperació l'alumne ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de un 55% de la qualificació total de l'assignatura. Per participar al procés de recuperació l'alumne ha de haver obtingut una qualificació mínima de 3,5 en la mitjana de l'assignatura. Les PHCAs, per el seu caràcter eminentment pràctic, no són recuperables.
La qualificació final de la assignatura serà la mitjana ponderada de les diferents parts que la configuren.
Segons l'acord 4.4 del Consell de Govern17/11/2010 de la normativa d'avaluació, les qualificacions seran:
Del 0 a 4.9 = Suspens
Del 5.0 al 6.9 = Aprovat
Del 7.0 al 8.9 = Notable
Del 9.0 al 10 = Excel·lent
Del 9.0 al 10 Matrícula d'Honor (s'atorgarà a aquells estudiants que hagin obtingut els millors qualificacions totals superiors o iguals a 9, dins del cup del 5% d'alumnes matriculats en l’assignatura).
L'estudiant te dret a la revisió de les avaluacions. Per a tal fi es concretarà la data en el campus virtual.
La valoració de situacions especials i particular, serà valorada per una comissió avaluadora configurada a tal efecte.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EXAMEN | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10 |
PRÀCTIQUES D'HABILITATS CLÍNICES AVANÇADES (PHCA) | 15% | 0 | 0 | 3, 6, 9, 10, 11, 13, 14 |
TREBALLS ESCRITS | 35% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
En consonància amb la metodologia utilitzada resolució autònoma de casos clínics a partir de la teoria i, donat que una de les competències generals que es pretén que adquireixi l'estudiant és la de desenvolupar estratègies per a un aprenentatge autònom, no s'especifica bibliografia. L'estudiant ha de fer-se competent en la cerca i gestió de la informació.
Gestor Bibliogràfic: Mendeley