Logo UAB
2023/2024

Pràctiques Externes

Codi: 106068 Crèdits: 12
Titulació Tipus Curs Semestre
2502904 Direcció Hotelera OB 3 A

Professor/a de contacte

Nom:
Gemma Sagué Pla
Correu electrònic:
gemma.sague@uab.cat

Idiomes dels grups

Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.

Equip docent extern a la UAB

Es comptarà amb la col·laboració d'altres professionals de la indústria per inspirar als alumnes en la definició del seu objectiu professional.

Prerequisits

No hi ha prerequisits específics per cursar l'assignatura. 


Objectius

  • Aproximar l’alumnat a la realitat laboral del sector.
  • Ampliar i aplicar els coneixements teòrics dels diferents aspectes treballats durant el decurs del grau.
  • Adquirir experiència  i coneixement en el món professional real.
  • Facilitar la generació  de capacitats professionals.
  • Donar compliment a la concepció del cicle docent de les pràctiques.

Competències

  • Aplicar els coneixements a la pràctica.
  • Demostrar habilitats de lideratge en la gestió dels recursos humans en les empreses hoteleres i de restauració.
  • Demostrar orientació i cultura de servei al client.
  • Demostrar un comportament responsable amb l'entorn mediambiental, social i cultural.
  • Demostrar un comportament ètic en les relacions socials, així com adaptar-se a diferents contextos interculturals.
  • Demostrar visió de negoci, captar les necessitats del client i avançar-se als possibles canvis de l'entorn.
  • Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  • Fer servir les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  • Gestionar i organitzar el temps.
  • Integrar coneixements i habilitats per exercir, amb criteris de professionalitat, les funcions pròpies del lloc de treball en l'àmbit de l'hoteleria i la restauració.
  • Planificar i gestionar activitats sobre la base de la qualitat i la sostenibilitat.
  • Planificar, organitzar i coordinar el treball en equip creant sinergies i sabent-se situar al lloc dels altres negociant i gestionant conflictes.
  • Prendre decisions en contextos d'incertesa, resoldre problemes i ser capaç d'avaluar i preveure les conseqüències d'aquestes decisions a curt, mitjà i llarg terminis i, en especial, aquelles més immediates.
  • Ser capaç d'autoavaluar els coneixements adquirits.
  • Ser capaç de buscar informació rellevant de manera eficient.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar els coneixements a la pràctica.
  2. Demostrar habilitats de lideratge en la gestió dels recursos humans en les empreses hoteleres i de restauració.
  3. Demostrar orientació i cultura de servei al client.
  4. Demostrar un comportament responsable amb l'entorn mediambiental, social i cultural.
  5. Demostrar un comportament ètic en les relacions socials, així com adaptar-se a diferents contextos interculturals.
  6. Demostrar visió de negoci, captar les necessitats del client i avançar-se als possibles canvis de l'entorn.
  7. Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  8. Fer servir les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  9. Gestionar i organitzar el temps.
  10. Integrar coneixements i habilitats per exercir, amb criteris de professionalitat, les funcions pròpies del lloc de treball en l'àmbit de l'hoteleria i la restauració.
  11. Planificar i gestionar activitats sobre la base de la qualitat i la sostenibilitat.
  12. Planificar, organitzar i coordinar el treball en equip creant sinergies i sabent-se situar al lloc dels altres negociant i gestionant conflictes.
  13. Prendre decisions en contextos d'incertesa, resoldre problemes i ser capaç d'avaluar i preveure les conseqüències d'aquestes decisions a curt, mitjà i llarg terminis i, en especial, aquelles més immediates.
  14. Ser capaç d'autoavaluar els coneixements adquirits.
  15. Ser capaç de buscar informació rellevant de manera eficient.

Continguts

La formació s'inicia amb un període d'autoconeixement a l'aula que té la intenció de definir els objectius professionals de l'alumnat, per al desenvolupament de competències i l'enfocament de la seva futura carrera professional.

La part pràctica consisteix en una formació de 250 hores en una empresa del sector d'allotjament, restauració o càtering.

El contingut d’aquesta assignatura inclou el període de pràctiques, la participació en els tallers i la realització de les activitats relacionades amb aquesta matèria, així com l’assistència a diversos actes i sessions organitzats durant l’any. Al final del període de pràctiques, l'estudiant haurà de lliurar al/a la tutor/a acadèmic/a la Memòria de pràctiques, així com supervisar que la persona tutora de pràctiques de l’empresa complimenta i envia l'avaluació del rendiment de l'estudiant a la universitat. També serà responsable de respondre l’enquesta de valoració de les pràctiques.

La formació pràctica persegueix conèixer l'organització, el funcionament i la gestió d'empreses del sector hoteler, restauració, o càtering, que poden cobrir àmbits com l'atenció al client, l'organització i la promoció de productes o serveis turístics, etc. Si és necessari, la universitat oferirà una àmplia gamma d'empreses associades que col·laborarà per assolir aquests objectius d’aprenentatge. En aquest sentit, entre les activitats i esdeveniments que l'estudiant ha de completar i assistir per aprovar l'assignatura destaquem el Workshop -Trobada universitat Empresa que es celebra al febrer de cada any.

 

 


Metodologia

El curs s'impartirà utilitzant tres metodologies d'ensenyament:

a)      Autoavaluació i tasques d'autoanàlisi per a l’enfocament d’objectius professionals.

b)      Treball autònom després d'estar en contacte amb professionals de la indústria per comprendre millor les operacions característiques i els perfils professionals que millor s'ajusten a cada rol i tipus d'empresa del conjunt de la indústria.

c)      Aprendre fent: formació pràctica en un entorn professional, degudament supervisada i tutoritzada per un expert en el camp professional.

A més, l'estudiant s'haurà d'adaptar a la cultura i valors de l'organització, la seva regulació interna, polítiques i procediments, així com considerar les instruccions de la persona tutora i les regulacions principals de la universitat.

 

Idioma d'impartició: La llengua vehicular serà el català, si bé s'adaptarà a les necessitats de cada sessió.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Formació pràctica a l'empresa 250 10 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 13, 14, 15
Tipus: Supervisades      
Assistència a esdeveniments - Activitats a l'aula 10 0,4 2, 4, 5, 7, 12, 13, 14, 15
Tutories 10 0,4 2, 9, 10, 11, 14
Tipus: Autònomes      
Memòria de pràctiques 10 0,4 4, 5, 6, 10, 11, 12, 13, 14, 15

Avaluació

“Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.”

L’avaluació consta de:

a)      El control i seguiment de l’assistència dels estudiants a les reunions, trobades i actes estipulats pel centre.

b)      El control i seguiment de l’estada de pràctiques i l’Informe de valoració per part del/ de la tutor/a d’empresa.

c)      Redacció de la Memòria de les pràctiques per part de l’alumne/a.

Es podrà considerar un seguiment addicional per part de la tutora docent amb l’estudiant i/o el/la tutor/a de l’empresa durant el període de pràctiques.

  • L’estudiant inscrit en aquesta té l’obligació d’assistir a les sessions de treball (tallers i altres sessions), així com als seminaris, xerrades i presentacions externes organitzades per la institució. Per exemple, el Workshop Trobada Universitat-Empresa.
    L’assistència dels estudiants a les reunions, trobades i actes estipulats pel centre tenen un valor del 10% del total de la nota.
  • La Memòria representarà el 50%.
  • La valoració del/de la tutor/a de l’empresa constitueix un 40%.

IMPORTANT:  Per a poder superar l’assignatura es deuen aprovar els tres blocs detallats anteriorment. Cal subratllar també que l'estudiant tindrà a la seva disposició les dates clau del curs que actúen com a dates d'examen a tots els efectes i son decisives per a poder optar a l'avaluació final a posteriori.


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistència a esdeveniments - Activitats a l'aula 10% 10 0,4 1, 2, 5, 7, 8, 9, 12, 13, 14, 15
Avaluació del tutor d'empresa 40% 5 0,2 1, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13, 15
Memòria de pràctiques 50% 5 0,2 1, 3, 4, 6, 7, 8, 10

Bibliografia

    • Reed, J. (2019) The 7 Second CV: How to Land the Interview.
    • Bueso, S. (2018) El arte de pedir para conseguir tus objetivos. Saca el pedirólogo y darólogo que llevas dentro.
    • Ryan, R. (2016) 50 seconds and you’re hired
    • García, H. & Miralles, F. (2016): Ikigai, los secretos de Japón para una vida larga y feliz.
    • Valverde, A. (2016): Host, la importancia de un buen servicio de sala.
    • Salomon, M. (Updated 2016): The heart of hospitality: Great Hotel and Restaurant Leaders share their secrets.
    • Kinni, T. (Updated version 2011): Be our guest; perfecting the art of customer service by the Disney Institute.
    • Mullins, Laurie J., Dossor, Penny (Jun 2013, 5th Edition): Hospitality Management and Organisational Behaviour.
    • Knowles, Tim (Feb 1998, 2nd Edition): Hospitality Management: An Introduction.

      Els materials addicionals d'aprenentatge en format digital, així com enllaços a llocs web, es proporcionaran a través del Campus Virtual.

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Programari

No hi haurà programes vinculats, més que els habituals necessaris per seguir els cursos al llarg del Grau: Moodle i Paquet Microsoft Office.