Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500240 Musicologia | OT | 3 | 1 |
2500240 Musicologia | OT | 4 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Es recomana estar familiaritzat amb el llenguatge d'harmonia moderna. Bon nivell d'anglès, castellà i català.
Aquesta assignatura pretén apropar la història i el llenguatge del Jazz als seus alumnes mitjançant l'anàlisi històrica, social, crítica i estilística.
Altres objectius:
- Assimilació dels termes propis de l'estil: swing, jam session, groove, bop, blues, etc.
- Estudi del repertori (Standards)
- Coneixement de l'orquestra de Jazz i la seva evolució al llarg de la història
- Comprensió de l'idioma jazzístic des d'un punt de vista tècnic i musical (anàlisi harmònica, relació escala-acord, anàlisi formal i melòdica).
- Història del Jazz: Blues. Ragtime. New Orleans. Chicago. New York. Swing. Bop. Cool. Hard Bop. Free Jazz. Third Stream. Brasil. Latin Jazz. Fusió. Contemporary Jazz.
- Standards: American Songbook. Estils, forma, evolució.
- Llenguatge: Harmonia, melodia, Instrumentació, Swing.
- Jazz Orchestra: Evolució, orquestració, funció i estil.
- Jazz i l'art: Relació del jazz amb altres disciplines artístiques (cinema, literatura, pintura ...)
Les classes tindran dues parts: teòrica i pràctica. La teòrica es compon de classes magistrals. La pràctica inclourà audició i anàlisi, sortides a concerts, etc.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 40 | 1,6 | 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10 |
Tutoria | 20 | 0,8 | 2, 5, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisis de textos musicals | 15 | 0,6 | 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 33 | 1,32 | 3, 5, 9, 10 |
Lectura de Bibliografia | 42 | 1,68 |
Constarà de tres apartats:
- Memòria crítica musical sobre algun apartat dels continguts de les classes, amb carácter d'examen parcial escrit a classe (30%)
- Examen teòric sobre els continguts del curs. (35%)
- Examen pràctic musical (anàlisi harmònica i melòdica) (35%)
Per accedir a la reavaluació, és imprescindible presentar l'examen teòric i pràctic. La reevaluació serà un examen teòric pràctic que cal superar amb un 5.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
L' avaluació serà continuada, però hi haurà excepecionalment l'opció d' avaluació única.
Aquesta es basarà en els requisists que ha publicat la Uab al seu respecte i constarà d'una sola prova en un mateix dia amb tres apartats:
1- Examen pràctic musical 35%
2- Exàmen teoric 35%
3- Exercici de comprensió lectora 30%
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen pràctic musical | 35% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10 |
Examen teòric | 35% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10 |
exercici de comprensió lectora | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
- Mark Levine. The Jazz Theory Book. Sher Music co. 1995.
- Enric Herrera. Teoría Musical y armonía moderna. Antoni Bosch editor. 1990
- Ken Burns. Jazz. Divisa home Video. 2001
- Geoffrey C. Ward, Jazz: A History of America’s Music. Knopf. 2000
- Miles Davis, Quincy Troupe. Miles, la autobiografía. Alba editorial. 2009
- Brian Morton, Richard Cook. The Penguin Guide to Jazz recordins. Penguin books. 1992.
- David Schiff. The Ellington Century. University of California Press.2012
- Alex Ross. El Ruido Eterno. Seix Barral. 2012
- Varios Autores. The New Real Book, vols I, II, and III. Sher Music Co. 1995
- Sammy Nestico. The Complete Arranger. Kenwood Music Co, Inc.
- Benny Green. Let’s Face the Music. Pavilion Michael Joseph. 1989
- Boris Vian. Escritos Sobre Jazz, tomos I y II. Ediciones Grech. 1981
- Ralph de Toledano. Frontiers of Jazz. Pelican Publishing Company. 1994
- Chet Baker. Las Memorias Perdidas. Mondadori, Barcelona 1999
- Rayburn Wright. Inside The Score. Kendor Music Inc. 2011
- Hal Crook. How to Improvise. Advance Music. 1991.
- Bill Dobbins. Jazz Arranging and Composing. Advance Music 1986
- Dan Morgenstern. Jazz People. Prentice Hall. 1978
- Ted Gioia. The History of Jazz. Oup Usa. 2011
- Alec Wilder. American Popular Song - The Great Innovators (1900-1950) Oxford University Press, New York 1972
No es necessari