Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 3 | 1 |
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 3 | 2 |
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 4 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Haver cursat prèviament "Estructura del Sistema Audiovisual"
Aproximació conceptual i pràctica a la gestió de l'empresa de serveis de comunicació audiovisual en el context de la seva relación amb la indústria cultural i creativa i els processos de convergència digital.
Desenvolupament de classes expositives, treballs individuals i en grup, lectures de textos recomanats relacionats amb la matèria, anàlisi de casos de gestió i discussió dels mateixos en les sessions de seminari. Realització d'un projecte d'empresa original, creatiu i viable.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases teòriques | 37,5 | 1,5 | 1, 2, 4, 5 |
Seminaris (exercicis i participació) | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 1, 2, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i sintesi de textos, preparació de les presentacions | 82,5 | 3,3 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Avaluació continuada
S'ha d'haver superat amb un mínim de 5 les següents proves:
-Examen teòric (30% de la nota final)
-Seminaris [resolució d'exercicis i participació] (20% de la nota final)
-Treball de curs i presentació (50% de la nota final)
El treball és una activitat individual tutoritzada. A principis de curs, es penjarà el protocol que especifica amb tot detall com s’ha de procedir.
L’examen teòric presencial inclourà el que s’ha vist i fet a les sessions teòriques de classe i als seminaris.
Els seminaris tenen un protocol i unes lectures específicas. S'hauran de preparar prèviament. Les faltes d'assistència als seminaris, les dates dels quals seran comunicades a principi de curs, seran qualificats amb un 0.
Avaluació única:
L’avaluació única està integrada per tres parts diferenciades, cadascuna de les quals s’ha d’aprovar amb un 5 com a mínim per a superar l’assignatura:
El treball és una activitat individual tutoritzada. A principis de curs, es penjarà el protocol que especifica amb tot detall com s’ha de procedir.
L’examen teòric presencial inclourà el que s’ha vist i fet a les sessions teòriques de classe i als seminaris.
L’exercici de síntesi a partir d'un conjunt de lectures addicionals i el contingut dels seminaris és una prova presencial en què l’estudiantat haurà de posar en relació les lectures i la teoria vista a classe. Al Campus Virtual es donaran més detalls sobre aquesta prova.
Sobre el període i condicions de la recuperació
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l'examen i del treball o d'ambdues parts sempre i quan hagi estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Per poder-se presentar a la recuperació del treball i/o de l'examen, s’haurà hagut d’obtenir una nota mitjana de l'assignatura de 3,5.
Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són els seminaris (avaluació continuada) i l’exercici de síntesi a partir de lectures (avaluació única).
Sobre el plagi
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen teòric | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5 |
Seminaris (resolució d'exercicis i participació) | 20% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Treball de curs i presentació | 50% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5 |
lbornoz, L.A. y García Leiva, M. T. (2017). El audiovisual en la era digital. Políticas y estrategias para la diversidad. Madrid: Ediciones Cátedra.
Bustamante, Enrique (2013): Historia de la Radio y la Televisión en España. Una asignatura pendiente de la democracia. Barcelona: Paidós
Clares-Gavilán, J., Merino Álvarez, C. y Neira, E. (2019). La revolución over the top. Del vídeo bajo demanda (VOD) a la televisión por internet. E6ditorial UOC.
Evens, T. y Donders, K. (2018). Platform power and policy in transforming television markets. Palgrave Macmillan.
García Castillejo, Angel (2014):Régimen jurídico y mercado de la televisión en abierto en España. Barcelona: UOC
Medina Laverón, Mercedes (2011): Estructura y gestión de empresas audiovisuales. Pamplona: EUNSA.
Miguel de Bustos, J.C. & Izquierdo-Castillo, J. (2019): ¿Quién controlará la Comunicación? El impacto de los GAFAM sobre las industrias mediáticas en el entorno de la economía digital. Revista Latina de Comunicación Social, 74, 803 a 821. http://www.revistalatinacs.org/074paper/1358/41es.html.
Núñez Fernández, Víctor (2015): La empresa informativa en la era digital. Madrid: Centro de Estudios Financieros
Aquesta assignatura no necessita un programari concret per al desenvolupament de les classes i els treballs.