Logo UAB
2023/2024

Pràctiques Externes I

Codi: 104967 Crèdits: 12
Titulació Tipus Curs Semestre
2500894 Turisme OB 2 A

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Jose Aguar Martinez
Correu electrònic:
mariajose.aguar@uab.cat

Idiomes dels grups

Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.

Equip docent

Gemma Sagué Pla

Prerequisits

No hi ha prerequisits específics per cursar l'assignatura.


Objectius

  • Aproximar l’alumnat a la realitat laboral del Sector.
  • Ampliar i aplicar els coneixements teòrics dels diferents aspectes treballats durant el decurs de la carrera.
  • Adquirir experiència  i coneixement en el món professional real
  • Facilitar la generació  de capacitats professionals
  • Donar compliment a la concepció del cicle docent de les pràctiques.

 


Competències

  • Aplicar les eines de les tecnologies de la informació i de la comunicació (programes de gestió de reserves, paquets de gestió d'agències de viatges, programes de gestió hotelera, etc.) als àmbits de gestió, planificació i productes del sector turístic.
  • Demostrar un comportament responsable amb el medi ambient.
  • Demostrar un comportament ètic i d'adaptació a diferents contextos interculturals.
  • Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  • Gestionar els recursos humans en les organitzacions turístiques.
  • Integrar a l'entorn de pràctiques les competències adquirides.
  • Manejar les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  • Planificar i gestionar activitats partint de la qualitat i la sostenibilitat.
  • Planificar, organitzar i coordinar el treball en equip, creant sinergies i sabent-se situar al lloc dels altres.
  • Prendre decisions en contextos d'incertesa i ser capaç d'avaluar i preveure les conseqüències d'aquestes decisions a curt, mitjà i llarg terminis.
  • Ser capaç d'autoavaluar-se els coneixements adquirits.
  • Tenir orientació de servei al client.
  • Tenir visió de negoci, captar les necessitats del client i avançar-se als possibles canvis de l'entorn.

Resultats d'aprenentatge

  1. Demostrar un comportament responsable amb el medi ambient.
  2. Demostrar un comportament ètic i d'adaptació a diferents contextos interculturals.
  3. Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  4. Gestionar els recursos humans en les organitzacions turístiques.
  5. Integrar a l'entorn de pràctiques les competències adquirides.
  6. Manejar les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  7. Planificar i gestionar activitats partint de la qualitat i la sostenibilitat.
  8. Planificar, organitzar i coordinar el treball en equip, creant sinergies i sabent-se situar al lloc dels altres.
  9. Prendre decisions en contextos d'incertesa i ser capaç d'avaluar i preveure les conseqüències d'aquestes decisions a curt, mitjà i llarg terminis.
  10. Ser capaç d'autoavaluar-se els coneixements adquirits.
  11. Tenir orientació de servei al client.
  12. Tenir visió de negoci, captar les necessitats del client i avançar-se als possibles canvis de l'entorn.
  13. Utilitzar els programes informàtics i altres eines de comunicació necessaris per a desenvolupar l'activitat professional.

Continguts

La formació s'inicia amb un període d'autoconeixement a l'aula que té la intenció de definir els objectius professionals de l'alumnat, per al desenvolupament de competències i l'enfocament de la seva futura carrera professional.

La part pràctica consisteix en una formació de 250 hores en una empresa del sector d'allotjament, restauració o càtering.

El contingut d’aquesta assignatura inclou el període de pràctiques, la participació en els tallers i la realització de les activitats relacionades amb aquesta matèria, així com l’assistència a diversos actes i sessions organitzats durant l’any. Al final del període de pràctiques, l'estudiant haurà de lliurar al/a la tutor/a acadèmic/a la Memòria de pràctiques, així com supervisar que la persona tutora de pràctiques de l’empresa complimenta i envia l'avaluació del rendiment de l'estudiant a la universitat. També serà responsable de respondre l’enquesta de valoració de les pràctiques.

La formació pràctica persegueix conèixer l'organització, el funcionament i la gestió d'empreses del sector turístic, que poden cobrir àmbits com l'atenció al client, l'organització i la promoció de productes o serveis turístics, etc. La universitat oferirà una àmplia gamma d'empreses associades que col·laborarà per assolir aquests objectius d’aprenentatge. En aquest sentit, entre les activitats i esdeveniments que l'estudiant ha de completar i assistir per aprovar l'assignatura destaquem el Workshop -Trobada universitat Empresa que es celebra el febrer de cada any.

 

 


Metodologia

El curs s'impartirà utilitzant tres metodologies d'ensenyament:

a)      Autoavaluació i tasques d'autoanàlisi per a l’enfocament d’objectius professionals.

b)      Treball autònom després d'estar en contacte amb professionals de la indústria per comprendre millor les operacions característiques i els perfils professionals que millor s'ajusten a cada rol i tipus d'empresa del conjunt de la indústria.

c)      Aprendre fent: formació pràctica en un entorn professional, degudament supervisada i tutoritzada per un expert en el camp professional.

A més, l'estudiant s'haurà d'adaptar a la cultura i valors de l'organització, la seva regulació interna, polítiques i procediments, així com a considerar les instruccions de la persona tutora i les regulacions principals de la universitate

Idiomes d'impartició:

Grau de Turisme: Espanyol

Bachelor degree in Tourism: English

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Formació pràctica en empreses 250 10 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Tipus: Supervisades      
Assistència esdeveniments/activitats aula 10 0,4 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 11
Tutories 10 0,4 2, 3, 8, 9, 11, 13
Tipus: Autònomes      
Memòria de pràctiques 10 0,4 2, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 13

Avaluació

“Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.”

L’avaluació consta de:

a)      El control i seguiment de l’assistència dels estudiants a les reunions, trobades i actes estipulats pel centre.

b)      El control i seguiment de l’estada de pràctiques i l’Informe de valoració per part del/ de la tutor/a d’empresa.

c)      Redacció de la Memòria de les pràctiques per part de l’alumne/a.

Es podrà considerar de fer un seguiment addicional per part de la tutora docent amb l’estudiant i/o el/la tutor/a de l’empresa durant el període de pràctiques.

  • L’estudiant inscrit en aquesta té l’obligació d’assistir a les sessions de treball (tallers i altres sessions), així com als seminaris, xerrades i presentacions externes organitzades per la institució. Per exemple, el Workshop Trobada Universitat-Empresa.
    L’assistència dels estudiants a les reunions, trobades i actes estipulats pel centre tenen un valor del 10% del total de la nota.
  • La Memòria representarà el 50%.
  • La valoració del/de la tutor/a de l’empresa constitueix un 40%.

IMPORTANT:  Per a poder superar l’assignatura es deuen aprovar els tres blocs detallats anteriorment. Cal subratllar també que l'estudiant tindrà a la seva disposició les dates clau del curs que actúen com a dates d'examen a tots els efectes i són decisives per a poder optar a l'avaluació final de l'assignatura.

Idioma de l'assignatura: espanyol 


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistència esdeveniments/activitats aula 10% 10 0,4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13
Memòria de pràctiques 50% 5 0,2 3, 5, 6, 10
Valoració tutors d'empresa 40% 5 0,2 4, 5, 6, 8, 10, 11, 12

Bibliografia

 

  • ALONSO ALMEIDA, Mª del Mar, RODRÍGUEZ ANTÓN, José Miguel (coord.) (2011): Turismo y género. Madrid. Síntesi
  • El empoderamiento de las mujeres y el turismo: Informe OMT/ consulta junio 2022
  • García, H. & Miralles, F. (2016): Ikigai, los secretos de Japón para una vida larga y feliz.
  • Kinni, T. (Updated version 2011): Be our guest; perfecting the art of customer service by the Disney Institute.
  • Mullins, Laurie J., Dossor, Penny (Jun 2013, 5th Edition): Hospitality Management and Organisational Behaviour.
  • Reed, J. (2019). The 7 second CV: How tol and the interview. Virgin Books.
  • Rustico, Mariangela. (2022). El currículum que triunfa. Parkstone International.
  • Ryan, R. (2016) 50 seconds and you’re hired
  • Schultze, H (2019): Excellence wins: a no-nonsense guide to becoming the best in a world of compromise.

 

Els materials addicionals d'aprenentatge en format digital, així com enllaços a llocs web, es proporcionaran a través del Campus Virtual.

 

 


Programari

-