Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503852 Estadística Aplicada | OB | 3 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Coneixements d'estadística descriptiva i inferència. És imprescindible un curs previ de Models Lineals.
L'objectiu de l'assignatura és ampliar l'ús de combinacions lineals d'un conjunt de predictors per reduir la incertesa d'una variable de resposta. En particular, treballarem l'ús de models paramètrics, més enllà de la llei normal, per a la variable resposta. A més, en aquest entorn de modelització més genèric, aprofundirem en com incloure informació, per exemple, informació sobre el disseny de l'experiment.
Tema 1: Models lineals
Regressió lineal simple i múltiple
Ampliació dels models lineals i anàlisis de la variància
Efectes fixos i aleatoris. Introcucció a models mixtes.
Tema 2: Modelos lineals generalitzats
Famílies exponencials.
Inferència y Bondat d’ajust
Anàlisis dels residus
Tema 3: Mètodes de Classificació
Introducció de los mètodes de classificació.
El model logístic. Estimació dels coeficients de regressió.
Regressió logística múltiple
El material del curs (apunts de teoria, llistes de problemes i enunciats de pràctiques) estarà disponible al campus virtual, de manera progressiva al llarg del curs.
*La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques amb ordinador | 50 | 2 | 1, 2, 3, 5, 6, 10, 12, 15, 16, 19, 23, 25, 26, 27 |
Teoria | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 |
Tipus: Supervisades | |||
problemes/exercicis per resoldre | 16 | 0,64 | 3, 5, 6, 11, 23, 25, 26, 28 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació Examens | 10 | 0,4 | 3, 5, 6, 16, 21, 25 |
En la modalitat d'avaluació continuada, l’assignatura s’avaluarà amb lliuraments de treballs (entregues d’exercicis, controls de problemes i/o pràctiques) i 2 examens. Per obtenir la nota ponderada d'avaluació continuada cal tenir un mínim de 3/10 en cadascuna de les parts.
L’alumnat que s’hagi acollit a la modalitat d’avaluació única haurà de realitzar una avaluació que consistirà en un examen de teoria, una prova de problemes i el lliurament dels informes de la primera i darrera pràctica del curs. L'avaluació dels lliuraments pot requerir una entrevista d'avaluació amb el professor. La qualificació de l’estudiant serà la mitjana ponderada de les tres activitats anteriors, on l’examen suposarà el 45% de la nota, la prova 45% i els lliuraments el 10%.
Si la nota final no arriba a 5, l’estudiant té una altra oportunitat de superar l’assignatura mitjançant l’examen de recuperació que se celebrarà en la data que fixi la coordinació de la titulació. En aquesta prova es podrà recuperar el 70% de la nota corresponent a la teoria i els problemes. La part de lliuraments de pràctiques no és recuperable.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Final | 40% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 |
Examen Parcial | 30% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 |
Pràctiques (entregues o controls) | 30% | 16 | 0,64 | 3, 5, 6, 10, 12, 15, 16, 19, 21, 22, 23, 25, 26, 28 |
Barndorff-Nielsen, Ole (1978). Information and exponential families in statistical theory. Wiley Series in Probability and Mathematical Statistics. Chichester: John Wiley & Sons, Ltd.
Lee, Y., Nelder, J. and Pawitan, Y. (2006). Generalized Linear Models with Random Effects. Chapman & Hall. London.
John E. Freund, Irwin Miller, Marylees Miller. (2000) Estadística matemática con aplicaciones. Pearson Educación. (existeix castellà)
McCullagh, P. and Nelder, J. (1992). Generalized Linear Models. Chapman & Hall. London.
Pawitan, Y. (2001). In All Likelihood: Statistical Modelling and Inference Using Likelihood. Oxford University Press. Oxford.
Daniel Peña; Regresión y diseño de Experimentos, Alianza Editorial (Manuales de Ciencias Sociales), 2002.
Gareth James, Daniela Witten, Trevor Hastie, Robert Tibshirani; An Introduction to Statistical Learning, Springer texts in Statistics, 2013.
Christopher Hay-Jahans; An R Companion to Linear Statistical Models. Chapman and Hall, 2012.
John Fox and Sandord Weisberg; An R Companion to Applied Regression, 2nd edition, Sage Publications, 2011.
R Core Team. R: A language and environment for statistical computing. R
Foundation for Statistical Computing, Vienna, Austria. URL
https://www.R-project.org/.