Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 3 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Coneixements bàsics dels Mitjans interactius, narrativa i ficció en diferents mitjans audiovisuals. Es valoraran els coneixements en videojocs i l’interès en la creació d’històries, personatges i construcció d'universos.
Bona comprensió de l’anglès per a poder analitzar documents i obres audiovisuals pertinents per a l’assignatura.
- Aprofundiment en el coneixement dels principis bàsics de la interactivitat.
- Aprenentatge de competències en la construcció de guions audiovisuals.
- Aprenentatge de les especificitats dels guions en produccions multimèdia.
- Tècniques per a la construcció de personatges i universos.
- Aprenentatge de competències per a l’anàlisi i avaluació de guions de productes multimèdia.
- Adquisició de coneixements sobre gèneres de productes multimèdia i com aquests condicionen el relat i el guió.
- Reflexionar sobre les temàtiques de les produccions multimèdia en temes socials.
- Adquisició de coneixements del condicionament de la industria en termes narratius.
1. El guió audiovisual
2. Especificitats del guió audiovisual interactiu
3. Gèneres i guió audiovisual
4. Mecàniques de joc i guió audiovisual
5. Construcció a nivell de guió de personatges, escenaris i objectes
6. Diàlegs i subministrament d’informació
7. Tipus de guions: Del clàssic a la subversió del guió tradicional
8. Anàlisi de guions interactius
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions es facilitarà el primer dia a l’aula durant la presentació de l’assignatura. Igualment es penjarà al Campus Virtual on també shi trobarà la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
En cas de canvis o modificacions a l’assignatura per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis en la programació de l’assignatura i les metodologies docents.
La perspectiva de gènere s’inclou als continguts de l’assignatura, així com altres qüestions d’inclusió, una qüestió de pes en l’industria interactiva a l’actualitat.
L’assignatura té com a objectiu principal l’aprenentatge per part de l’alumnat de teories, tècniques i recursos que serveixen com a eines per a l’elaboració de guions audiovisuals interactius.
Per a l’adquisició d’aquests coneixements es portarà a terme una feina a l’aula que es composarà de classes magistrals, seminaris, pràctiques de laboratori i debats portats a terme a l’aula.
Els debats s’enriquiran amb l’elaboració d’elements de guió o a través de l’anàlisi de guions i obres audiovisuals ja elaborades.
A més hi haurà activitats i un projecte final que s’han de realitzar de manera autònoma amb tutorització per part del professorat de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques de Laboratori | 17,5 | 0,7 | 6, 7, 10, 12, 17 |
Seminaris | 17,5 | 0,7 | 6, 7, 12, 17 |
Teoria | 17,5 | 0,7 | 4, 5, 6, 7, 10, 12, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 6, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i treballs | 82,5 | 3,3 | 4, 5, 10, 12 |
AVALUACIÓ
L’avaluació continuada de l’assignatura es composa dels següents elements:
1. AE8 Examen teòric: 10% sobre la qualificació final.
2. AE3 Projecte final pràctic: 35% sobre la qualificació final.
3. AE2 Exposició de temes i debats sobre obres interactives: 20% sobre la qualificació final.
4. AE3 Exercicis avaluables realitzats a classe: 20% sobre la qualificació final.
5. AE9 Participació a les sessions: 10% (5% en participació directa a l’aula i 5% en activitats de ludificació).
6. AE11 Autoavaluació de projectes i avaluació companyes i companys: 5%.
Els criteris d'avaluació estan relacionats amb els resultats d'aprenentatge així com amb els indicadors de qualitat específics que es determinaran oportunament per a cada evidència avaluable.
Recuperació: Les últimes dues setmanes del curs es dedicaran a activitats de recuperació, a les quals es podrà acollir l'alumnat que compleixi les següents condicions:
1: Que hi hagi obtingut una nota d'entre 3 i 4,9 en l'examen teòric i les proves avaluables.
2: Participar a mínim 2/3 (66%) de les activitats avaluables.
L’avaluació única de l’assignatura es composa dels següents elements:
1: Prova teòrica (25%): S'ha d'aprovar (nota de 5 o més) i constarà de coneixements diferents dels de l'avaluació continuada.
2: Estudi de cas (25%): Analitzar tres referents narratius de tres mitjans audiovisuals.
3: Elaboració d'un producte narratiu audiovisual (50%): Fent ús dels coneixements tractats a l'assignatura, crear un producte audiovisual amb apartats com personatges, trama o part del guió.
Recuperació:
a) Segons normativa per poder participar en el procés de recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat almenys 2/3 del total d'activitats avaluables de l'assignatura.
b) Només es pot recuperar la prova de teoria si l'alumne/a ha obtingut una nota inferior a 4,9. La prova de recuperació consistirà en una prova escrita d'avaluació de coneixements teòrics.
c) La nota obtinguda en la resolució de les activitats 2 i 3 formarà part de la mitjana ponderada de la nota final. Només en cas de suspendre aquesta prova i si l’alumne així ho considera podrà optar a recuperar-la amb una prova de la mateixa índole.
d) Les activitats 2 i 3 no són recuperables i la nota obtinguda en cada treball (ja estigui superat o no) formarà part de la mitjana ponderada de la nota final.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 10% | 2 | 0,08 | 4, 5, 17 |
Exercicis avaluables a classe | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 5, 7, 14, 15, 18 |
Exposició de temes i debats | 20% | 1,5 | 0,06 | 3, 4, 5, 7, 15, 18 |
Participació a les sessions | 10% | 1 | 0,04 | 4, 5, 7 |
Projecte final pràctic | 35% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18 |
Bates, Bob (2004). Game Design
De Paolis, Lucio Tomasso, & Bourdot, Patrick (Eds.). (2019). Augmented Reality, Virtual Reality, and Computer Graphics (Vol. 11614). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-25999-0
Denton Bryant, Robert, & Giglio, Keith (2015). Slay the Dragon! Writing Great Video Games
Duran, Jaume (2021). Narrativa, dramaturgia y guion audiovisual. Bradu Editorial
Heussner, Tobias, Kristen Finley, Toya, Brandes Hepler, Jennifer, & Lemay, Anne (2015). The Game Narrative Toolbox
Huizinga, Johan (1972). Homo ludens / Johan Huizinga. Madrid : Alianza
Isbister, Katherine, & Schafer, Tim (2006). Better Game Characters by Design: A Psychological Approach
Lodge, David (1991). The Art of Fiction.
Rogers, Scott (2021). LEVEL UP! Guía para ser un gran diseñador de videojuegos
Rollings, Andrew, & Morris, David (2003). Game Architecture and Design: A New Edition
Rouse III, Richard (2004). Game Design, Theory and Practice
Russin U, Robin (2013). Screenplay: Writing the Picture
Salen Tekinbas, Katie, & Zimmerman, Eric (2003). Rules of Play: Game Design Fundamentals
Swink, Steve (2009). Game Feel : A Game Designer’s Guide to Virtual Sensation
Tavinor, Grant (2009). The Art of Videogames: 10 (New Directions in Aesthetics)
Bibliografia web i recursos
Francisco Pérez, Luis (2017). Guion literario: formato y plantilla. Aprendercine. https://aprendercine.com/guion-literario-formato-plantilla/
Do you want to write video games? - Polygon. (2016). https://www.polygon.com/2016/8/15/12455728/how-to-get-a-job-writing-games-maybe
So You Want to Write for Video Games? - ScreenCraft. (2018) https://screencraft.org/2018/11/30/so-you-want-to-write-for-video-games/ Why Video Game Characters Say Such Ridiculous Things. (2012). https://kotaku.com/why-video-game-characters-say-such-ridiculous-things-5921878
How to write a video game story - Polygon. (2019). https://www.polygon.com/features/2019/1/10/18165611/how-to-write-a-video-game-story-narrative-building-tips
Coneixements de software d’ofimàtica com Word o Powerpoint. La resta de programari com CeltX o Twine s'estudiarà als seminaris i sessions.