Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500001 Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | OB | 2 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No hi ha.
En aquesta matèria s'introduiran els conceptes bàsics relatius a les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) dins de la societat així com el seu ús i com afecten a la privadesa i seguretat dels ciutadans. Serà necessari, per tant, introduir coneixements bàsics de tecnologia, impacte del seu us en la privacitat, auditories, informàtica forense i de normativa legal.
Introducció / conceptes bàsics
1. Seguretat de la Informació
1.1. El valor de la informació
1.2. Nocions bàsiques de seguretat de la informació
1.3. Seguretat tècnica i seguretat jurídica
1.4. Tipus de seguretat
2. Estratègies de seguretat pràctica.
2.1. Que es la seguretat informàtica
2.2. Mesures bàsiques de seguretat
2.3. Seguretat en dades i aplicacions
2.4. Entitats responsables de seguretat
3. Criptografia. Signatura digital.
3.1. Introducció i fonaments de la criptografia
3.2. Claus públiques i privades
3.3. Claus simètriques i asimètriques
3.4. Entitats certificadores
3.5. La signatura digital
4. Seguretat en xarxes de comunicacions
4.1. Internet, funcionament, aplicacions
5. Introducció a l'anàlisi de vulnerabilitats
5.1. Intrusió informàtica: explotació de vulnerabilitats
5.2. Explotació de vulnerabilitats. Etapes d'una intrusió
6. Anàlisis forense.
6.1. Ciències forenses
6.2. Informàtica forense
6.3. Etapes de l'anàlisi forense informàtic
6.4. Anàlisi i investigació dels delictes informàtics. El marc legal
7. Compliment normatiu i Estàndards internacionals
7.1. Plans de seguretat
7.2. Auditoria de sistemes d'informació
7.3. Normativa
Els coneixements teòrics s’introdueixen i es reforcen a través de l’exposició oral del professor, així com per mitjà de treball autònom de l’alumne amb l’estudi dels materials específics o amb activitats d’aprenentatge proposades pel professor de l’assignatura.
Totes les dades i materials de l’assignatura estaran disponibles en el Campus Virtual. Aquesta mateixa plataforma serà usada per assolir una comunicació fluida entre l’alumnat i el professor.
La metodologia docent estarà basada en tres tipus d'activitat:
Competències transversals
T03. Generar propostes innovadores i competitives en l'activitat professional.
T05. Avaluar de manera crítica el treball realitzat i demostrar esperit de superació.
Es tractaran i s’avaluaran a les activitats supervisades.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Teoria | 26 | 1,04 | |
Tipus: Supervisades | |||
Problemes i pràctiques | 24 | 0,96 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom (pràctiques, activitats) | 96 | 3,84 |
L’avaluació de l’aprenentatge serà de tipus continu i consta dels següents elements:
a) Dues proves sobre el contingut del temari. Aquests exàmens es realitzaran a meitat i al final del semestre. Representaran el 60% de la nota final (30% + 30%).
b) L’estudiant farà els treballs de pràctiques en un grup de dues persones. La realització del treball representa un 20% i la habilitat per buscar solucions a problemes tècnics un 10%.
c) L’avaluació de la participació activa de l’estudiant en els debats i les activitats del curs i la presentació de la documentació de defensa dels treballs. Representarà el 10% de la nota final.
1. Proves d'avaluació continuada
Hi ha dues proves que inclouen els sis blocs de matèria (1, 2 i 3 a la primera prova i 4, 5, 6 i 7 a la segona prova). Les dates d'avaluació continuada es fixen a inici de curs i no tenen data alternativa de recuperació en cas d'inassistència. Cas de produir-se algun canvi de programació per motius d'adaptació a possibles incidències, sempre s'informarà sobre aquests canvis.
Proves d'avaluació |
Pes nota avaluació continuada |
Nota mínima |
1,2,3 |
50% |
4.0 |
2. Nota final de l'avaluació
Nota final |
Pes nota final |
Avaluació continuada |
60% 10% |
3. Es considera aprovat tot aquell que:
4. Qualificació:
La qualificació final de l’assignatura resultarà de la mitjana ponderada de totes les evidències d’avaluació: exàmens (60%), Treball (20%), avaluació de les habilitats de resolució de problemes (10%) i, participació i presentació (10%). Consistirà en una qualificació entre 0 i 10. Per aprovar l’assignatura cal haver obtingut una qualificació mínima total de 5.
5. Reavaluació
Un cop acabadal’avaluació ordinària, l’alumne/a tindrà la possibilitat de realitzar un examen de reavaluació dinsde les dates que programi la Facultat.
a) Per poder optar a reavaluació cal haver participat en les proves d’avaluació i lliurat el treballs treballs de pràctiques.
b) Els resultats dels lliuraments dels treballs de pràctiques no seran reavaluables.
c) En la reavaluació, la nota màxima que es podrà obtenir per a cada una de les proves reavaludes és de 5.
6. Repetidors.
A l'inici de curs acadèmic, en cas que sigui possible, es notificarà si hi ha convalidació del treball i la seva defensa. Cas de ser-hi, la convalidació només es realitzarà a aquells alumnes que ho sol·licitin i hagin aprovat el treball i la defensa en el curs anterior. Per poder optar a aquesta avaluació diferenciada, l’alumnat repetidor ho ha de demanar al professor mitjançant correu electrònic (enric.alibech@uab.cat) com a molt tard 5 dies després de l’inici de les classes.
7. Casos no avaluables
En cas que no es faci cap lliurament, no s’assisteixi a cap sessió de laboratori i no es faci cap examen, la nota corresponent serà un “no avaluable”. En qualsevol altre cas, els “no presentats” computen com un 0 per al càlcul de la mitjana ponderada que, com a màxim, serà 4,5. És a dir, la participació en alguna activitat avaluada implica que es tinguin en compte els “no presentats” en altres activitats com a zeros. Per exemple, una absència en una sessió de laboratori implica una nota de zero per a aquella activitat.
8. Matrícules d’honor
Les matrícules d’honor es concediran als qui obtinguin una nota superior o igual a 9,5 a cada part,fins al 5% dels matriculats segons ordre descendent de nota final. A criteri del professorat, també se’npodran concedir en d’altres casos.
9. Còpies, plagis i irregularitats
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Per exemple, plagiar, copiar, deixar copiar, l’ús no autoritzat de la IA (p. ex, Copilot, ChatGPT o equivalents), etc ..., una activitat d'avaluació, implicarà suspendre aquesta activitat d'avaluació amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs.
10. Avaluació única
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació dels continguts teòrics | 60 | 4 | 0,16 | 2, 6, 7, 8 |
Elaboració de treballs de pràctiques amb memoria descriptiva i defensa | 30 | 0 | 0 | 1, 3, 5, 7, 9 |
Participació | 10 | 0 | 0 | 4, 5, 7, 8 |
Es treballarà amb la distribució actual de Kali Linux.