Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503740 Matemàtica Computacional i Analítica de Dades | OB | 2 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Es recomana un bon coneixement de l'assignatura Modelització i Inferència així com un certa practica amb el software R.
El principal objectiu és proporcionar eïnes estadístiques per a l'anàlisi de dades, dominant les técniques més rellevants per a poder enfrontar-se amb models complexes.
1- Models lineals: regressió múltiple i ANOVA.
2- Models lineals generalitzats: regressió logística i de Poisson.
3- Mètodes de remostreig 1: tests permutacionals.
4- Mètodes de remostreig 2: bootstrap.
5- Mètodes de remostreig 3: Jackknife.
Si hi ha temps també es farà una introducció a l'Anàlisis de Components Principals.
D'acord amb els objectius de l'assignatura, el desenvolupament del curs es basa en les següents activitats:
Classes de teoria: L'alumne adquireix els coneixements científic-tècnics propis de la assignatura assistint a les classes de teoria icomplementant-les amb l'estudi personal dels temes explicats. Les classes de teoria són les activitats en les quals s'exigeix menys interactivitat a l'estudiant: estan concebudes com un mètode fonamentalment unidireccional de transmissió de coneixements del professor a l'alumne. Les classes es faran utilitzant un suport de diapositives PowerPoint en Anglès que es penjaran també al Campus Virtual.
Problemes i pràctiques: Els problemes i les pràctiques són sessions amb una doble missió. D'una banda es treballen els coneixements científic-tècnics exposats en les classes de teoria per a completar la seva comprensió i aprofundir en ells desenvolupant activitats diverses, des de la típica resolució de problemes fins la discussió de casos pràctics. D'altra banda, les classes de problemes són el fòrum natural en el qual discutir en comú el desenvolupament del treball pràctic, aportant els coneixements necessaris per a portar-lo endavant, o indicant on i com es poden adquirir.
El curs pràctic d'aquesta assignatura es planteja com un camí per a orientar l'estudiant en un treball de camp d'estadística en cadascuna de les seves etapes. Així realitzen pel seu compte amb el programàri R uns exercicis pràctics dirigits a resoldre problemes reals concrets. Aquest plantejament està orientat a promoure un aprenentatge actiu i a desenvolupar el raonament crític i la capacitat d'anàlisi i síntesi.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de Teoria | 24 | 0,96 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16 |
Classes de problemes | 20 | 0,8 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Sessions pràctiques | 20 | 0,8 | 1, 2, 4, 11, 14, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball personal | 61 | 2,44 | 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15 |
L'avaluació es realitza al llarg de tot el curs. L'avaluació continuada té diversos objectius fonamentals: Monitoritzar el procés d'ensenyament i aprenentatge, permetent tant a l'alumne com al professor conèixer el grau d'assoliment de les competències i corregir, si és possible, les desviacions que es produeixin. Incentivar l'esforç continuat de l'alumne enfront del sobreesforç, freqüentment inútil, d'última hora. Verificar que l'alumne ha assolit les competències determinades en el pla d'estudis.
Per a fer aquesta avaluació es compta amb els següents instruments: Els exercicis pràctics lliurats pels estudiants (30%), un examen parcial de Teoria al mig del curs (35%), un altre examen parcial de Teoria al final del curs (35%). A la recuperació només podràn anar els alumnes que tinguin un mínim de 3 en la nota final, recuperant només la part de Teoria.
L’alumnat que s’hagi acollit a la modalitat d’avaluació única haurà de realitzar una prova final que consistirà en un examen on hi podran haver qüestions de teoria i resolució de problemes, i un examen de pràctiques d'abant l'odinador. Aquesta prova es realitzarà el mateix dia, hora i lloc que es realitzi la prova del segon parcial. Qui no es presenti a dita prova sense causa justificada, obtindrà la qualificació de NO AVALUABLE. Si s'obté una nota inferior a 5, es podrà recuperar el mateix dia, hora i lloc que es realitzi la recuperació de la resta d'alumnes del curs.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen parcial 1 | 35 | 2,5 | 0,1 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 16 |
Examen parcial 2 | 35 | 2,5 | 0,1 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 16 |
Exercicis | 30 | 20 | 0,8 | 2, 4, 11, 14, 15 |
Es farà servi el programari R.