Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OT | 4 | 2 |
Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.
No escau
L’alumnat adquireix un seguit de coneixements lingüístics i desenvolupa competències comunicatives tant en la interacció oral com en l’expressió escrita, de manera que al final d’aquest curs ha de ser capaç de fer el següent:
Els continguts lingüístics se subdivideixen en funcions lingüístiques, continguts gramaticals i continguts lèxics.
FUNCIONS LINGÜÍSTIQUES
Funció socialitzadora
Funció informativa
Funció expressiva
Funció inductiva
Funció metalingüística
CONTINGUTS GRAMATICALS
Els pronoms personals.
Els verbs en present d’indicatiu: être, avoir i verbs en -er.
Les frases actives simples en forma afirmativa i negativa.
Els articles.
Els adjectius.
El condicional de cortesia: je voudrais, j’aimerais, etc.
Gènere i nombre dels adjectius i els noms: masculí, femení, singular, plural.
Les preposicions.
Els adverbis de freqüència (jamais, toujours, quelquefois, etc.).
L’imperatiu.
CONTINGUTS FONÈTICS
CONTINGUTS LÈXICS
El contingut lèxic del primer curs prové dels camps semàntics següents: la classe, les nacionalitats i les professions, el temps, l’oci, el calendari, les activitats quotidianes, l’alimentació, la família, l’allotjament, el cos, el caràcter, els transports, els comerços, la restauració i l’hostaleria.
PERSPECTIVA DE GÈNERE
En aquesta assignatura:
Idioma d'impartició
Les classes s'imparteixen en Francés
Metodologia
La metodologia és bàsicament interactiva. Els estudiants han de posar en pràctica tots els coneixements lingüístics per acomplir una sèrie de tasques (orals i escrites), tant en un context global com en l’àmbit del turisme; l’èmfasi es posa en el procés d’aprenentatge, més que no pas en presentacions teòriques del professorat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
No presencial | 56 | 2,24 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 |
Presencial | 56,5 | 2,26 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
En línia | 5 | 0,2 | 7 |
Tutories presencials | 3 | 0,12 | 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 |
Teoria | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 |
Sistema d’avaluació continuada
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80 %.
Activitats d’avaluació continuada: 60% de la nota
Redaccions. Es fan entre 2 i 5 redaccions. El professorat pot demanar la correcció de la redacció original per part de l’alumnat, si així ho desitja.
Dossier. El dossier conté entre 6 i 8 activitats, que poden avaluar les quatre destreses lingüístiques. Les activitats es poden fer a casa o a classe. A continuació, es detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:
Activitats de transformació
Mini proves
Exercicis
Recerca d’informació
Producció de documents
Activitats orals. Al llarg del curs, es fa com a mínim una activitat oral i com a màxim dues. Aquesta activitat pot ser individual o en grup. Les activitats orals, segons el nivell, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Proves de control. Durant el curs es fan una o diverses proves, que poden ser una prova d’expressió escrita i/o una prova d’expressió oral.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
Prova final d’avaluació continuada: 40% de la nota. És un examen final de dues parts: expressió oral i expressió escrita. Es fa el mateix dia i hora que l’examen final de la convocatòria d’avaluació única.
Per superar l’assignatura cal obtenir una nota mínima global del 60% entre activitats d’avaluació continuada i prova final. Si no es supera, es pot anar a la recuperació (veure condicions).
Recuperació
L’alumnat que obtingui entre un 3,5 i un 4,999 de nota global té dret a recuperació, que consisteix a repetir aquelles parts de la prova final d’avaluació continuada que l’alumnat tingui per sota de la nota mitjana global, és a dir, aquelles parts que estiguin per sota del 60 %.
Sistema d’Avaluació única
L'avaluació única per aprovar el curs es basa en la realització d'un examen final de dues parts: expressió oral i expressió escrita. Es fa el mateix dia i hora que la prova final de la convocatòria d’avaluació continuada.
Per aprovar l'examen final i superar l’assignatura es requereix el següent:
Tenir com a mínim el 50% dels punts en cada part de l'examen.
Tenir, en la suma de les parts, com a mínim el 60% dels punts.
Recuperació
La recuperació, quan l’alumnat sigui avaluat per avaluació única, serà la mateixa que la de la resta de l'alumnat: és a dir, per poder presentar-se a la recuperació, és necessari obtenir com a mínim un 3,5 en el conjunt de les evidències que consten en l'avaluació única.
La recuperació consisteix a repetir aquelles parts de la prova final que l’alumnat tingui per sota de la nota mitjana global, és a dir, aquelles parts que estiguin per sota del 60 %.
Canvi de data de la prova
Els examinands que no poden assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al professorat, aportant la documentació necessàriai (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de set dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Altres aspectes d’avaluació
No hi ha cap tipus de certificació de nivell.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Actitud i participació | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
Activitats orals | 5% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Dossier | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
Prova final | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 6, 9 |
Proves parcials | 10% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 6, 9 |
Redaccions | 15% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
Bibliografía básica
Bibliografia complementària
Pàgines web
No n´hi ha