Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500798 Educació Primària | OB | 1 | A |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
S’aconsella repassar la normativa de la llengua catalana (els equivalents al nivell C1 del Marc Europeu Comú de Referència per a les llengües). És recomanable tenir coneixements bàsics de francès.
Aquesta assignatura és la primera que troba l'alumnat en la matèria «Ensenyament i aprenentatge de les llengües», i proporciona uns coneixements que serviran de fonament per a les altres assignatures.
Objectius:
|
Activitat |
Hores |
Metodologia |
Resultats d’aprenentatge |
Presencial en gran grup |
5 |
Exposicions dels temes bàsics. Es fa amb tot el grup classe i permet l’exposició de continguts a través d’una participació oberta i activa per part dels i les estudiants. |
EP3.2, EP3.3, EP3.4; EP4.1, EP4.2, EP4.3; G1.3, G1.6, G1.7; MP44.1, MP44.2, MP44.3; MP47.1, MP47.2, MP47.3; MP49.1, MP49.2 |
Seminaris
|
40 |
La major part de l’aprenentatge presencial es fa mitjançant seminaris, espais de treball en grup reduïts (1/3 del grup) dirigits pel professor/a, on es treballen els continguts de la matèria. Als seminaris s'analitzaran els conceptes bàsics, es discutiran els temes d'estudi i les lectures, s'aclariran els dubtes i es practicarà l'anàlisi de textos. En aquestes sessions s’organitzaran activitats individuals i en grup, orals i escrites. |
EP3.1, EP3.2, EP3.3; EP4.1, EP4.2EP4.3; TF3.1, TF3.7, TF9.1, TF9.2; G1.3, G1.6, G1.7; MP44.1, MP44.2, MP44.3; MP47.1, MP47.2, MP47.3, MP47.4; MP49.1 MP49.3,
|
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Català. Bloc I: Llengua oral | 15 | 0,6 | 12, 17, 25 |
Català. Bloc II: Llengua escrita | 15 | 0,6 | 20, 21 |
Català. Bloc III: Contes | 5 | 0,2 | 3, 9, 11, 17, 18 |
Francès | 10 | 0,4 | 3, 11, 14, 20, 21, 23, 24, 25 |
Tipus: Autònomes | |||
Català. Bloc I I bloc II bloc III | 74,5 | 2,98 | 1, 3, 9, 10, 12, 13, 17, 20, 21, 25 |
Francès | 23 | 0,92 | 3, 6, 7, 11, 14, 20, 21, 23, 24, 25 |
L’avaluació de l’assignatura es farà al llarg de tot el curs acadèmic mitjançant les activitats que es mostren en la graella. La nota final s’obtindrà a partir de la suma de les notes corresponents al percentatge assignat a cada llengua, indicat també a la graella.
Els i les estudiants repetidors de l'assignatura i que així ho demanin podran fer una prova global per cadascuna de les dues llengües de l'assignatura. Ho hauran de demanar per escrit al professorat de cada llengua (el termini per fer-ho es comunicarà en començar el curs per correu electrònic).
L’avaluació de la llengua francesa consta de dues parts:
Per tal de poder superar l’assignatura, cal que l’estudiant hagi tingut un 5 com a mínim en cada una de les llengües. En cas contrari, es considerarà suspès. Així mateix, totes les activitats a avaluar dins de cada una de les llengües també s’hauran d’aprovar, pel cap baix, amb un 5.
Els estudiants que acreditin un C2 de català convaliden el bloc de normativa (totes dues proves: test i dictat) amb un5.
Per aprovar el Bloc de Normativa, cal haver obtingut un apte en les dues proves del bloc: Dictat i test de normativa. Si a final de curs en queda suspesa una de les dues, caldrà repetir tot el bloc el curs següent (dictat i test de normativa).
L’assistència a classe és obligatòria: l’alumnat ha d’assistir a un mínim d’un 80% de classes de cada llengua. Els i les estudiants que per motius laborals no puguin complir aquest requisit, no perden el dret a examinar-se però s'hauran d'acollir a l'avaluació única (veure més avall "Avaluació única").
De manera general, els criteris principals que s'aplicaran en la qualificació de les diferents activitats d'avaluació de cada una de les llengües, són: 1) rigor informatiu i correcció conceptual; 2) claredat i coherència expositiva (orals i escrites), i 3) adequació i correcció lingüístiques. En llengua catalana, cada error ortogràfic, lèxic i sintàctic serà penalitzat amb la reducció de 0,125 punts en la nota final de cadascuna de les activitats d'avaluació.
Es qualificarà com a suspens l’estudiant que no hagi fet totes les activitats d’avaluació.
Les qualificacions de les activitats d’avaluació es faran públiques entre un termini mínim de 15 i un màxim de 20 dies hàbils. El professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de consulta i revisió de les activitats avaluades.
S’estableix una reavaluació (recuperació) de les activitats no superades per a tots els i les estudiants (avaluació continuada i avaluació única). El dret a la reavaluació per als estudiants d'avaluació continuada té dues condicions (normativa UAB): a) haver lliurat el 66% de l’avaluació; i 2) tenir una nota mínima de 3,5 de mitjana.
L’alumnat aprovat no pot presentar-se a la reavaluació per pujar nota.
La reavaluació es farà al final del període de classes de cada una de les llengües.
Dates de reavaluació: francès: 28/05/2024 (grup 21) 14/12/2023 (grup 31) 30/01/2024 (grup 41) 23/05/2024 (grup 71).
Català: 28/05/2024 i 11/06/2024 (grup 21) 18 i 25/06/2024 (grup 41) 20 i 27/06/2024 (grup 31) 13 i 20/06/2024 (grup 71).
El Portfolio d’activitats de comprensió queda exclòs de la reavaluació (Llengua francesa).
La nota màxima que es podrà obtenir en la reavaluació de les proves del bloc de normativa és de 5. (Llengua Catalana).
Per aprovar aquesta assignatura cal que l'estudiant mostri, en l'ús que fa de la llengua catalana, tant oralment com per escrit, que té un nivell de competència lingüística equivalent a la que es demana en el nivell C1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües.
Els professors vetllaran per l'ús inclusiu del llenguatge en les diverses tasques d'avaluació dels estudiants.
Si el professorat detecta una còpia/plagi flagrant d’un treball o d’un examen, l'estudiant serà penalitzat automàticament amb un suspens de tota l’assignatura, que no es podrà reavaluar.
AVALUACIÓ ÚNICA
L'alumnat que s'aculli a l'avaluació única ho ha de sol·licitar entre el 29/09 i el 13/10 de 2023 (Normativa calendari Facultat de Ciències de l'Educació).
Llengua francesa
Consistirà en la mateixa prova final que la dels estudiants de l'avaluació continuada: lectura d'un article i respondre un qüestionari de comprensió lectora.
Les dates de la prova d'avaluació única: 07/05/2024 (gr.21) 01/02/2024 (gr.31) 28/11/2023 (gr. 41) 02/05/2024 (gr.71).
Les dates de la reavaluació seran les mateixes que les de tot el grup.
Llengua Catalana
Consistirà: a) en una prova escrita sobre els continguts dels dos primers blocs (oral i escrita). Aquest mateix dia els i les estudiants hauran de lliurar el treball corresponent al Bloc III (Anàlisi de contes infantils). Temps de la prova: 2 hores; i b) en una prova de normativa: test gramatical i dictat. Temps de la prova: 2 hores.
Les proves es faran en un mateix dia (4 hores) en acabar el període de classes.
Dates de l'avaluació única: Grups de dimarts (21 i 41): 28/05/2024 Grups de dijous (31 i 71): 30/05/2024
La reavaluació dels estudiants d'avaluació única es farà amb tot el grup.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Català. Contes (activitat en parella) | 11,25 | 1 | 0,04 | 2, 3, 5, 11, 13, 16, 19, 22, 26 |
Català. Examen Bloc Normativa: test gramàtica normativa i dictat | 18,75 | 1 | 0,04 | 20 |
Català. Examen continguts Bloc I | 18 | 1 | 0,04 | 3, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 17, 18, 21, 22 |
Català. Examen continguts Bloc II | 22,5 | 1 | 0,04 | 1, 9, 11, 13, 15, 17, 18, 21 |
Català. Lectura en veu alta (activitat individual) | 4,5 | 1 | 0,04 | 3, 10, 13, 22 |
Francès. Examen | 18 | 1 | 0,04 | 14, 20, 21, 23, 24, 25 |
Francès. Portfolio d'activitats de comprensió (activitat individual) | 7 | 1,5 | 0,06 | 2, 4, 5, 8, 13, 16, 18, 19, 23, 26 |
I. RECURSOS WEB
Diccionaris
Fonètica, pronunciació i elocució
Un web de fonètica catalana, especialment de fonètica articulatòria pràctica, i per a sentir la pronunciació d’un mot mentre s’observa com s’articula (projecte de la UB dirigit pel Dr. Joan Solà):
Portals Lingüístics universitaris i manuals en xarxa
http://www.uoc.edu/serveilinguistic/home/index.html
http://www.spluv.es/PDFS/gramatica_zero.pdf
(La Gramàtica zero és un projecte concebut com a suport pràctic per a resoldre, de manera ràpida i entenedora, els problemes i dubtes més habituals en l’ús lingüístic, sobretot en la sintaxi, que és un dels aspectes més complexos i alhora menys visibles i menys coneguts de la gramàtica.)
II. LLIBRES
1. Manuals de Normativa
fonètica:
Castellanos, J.A. (1997). Manual de pronunciació (criteris i exercicis d’elocució). Vic: Eumo
normativa escrita (ortografia i gramàtica)
Castellanos, J.A. (1989). Quadern. Normativa bàsica de la llengua catalana. Bellaterra: Servei de Publicacions de la UAB
Normativa i descripció de la llengua:
BADIA, J. (1997). El llibre de la llengua catalana. Barcelona: Castellnou
2. Llibrets sobre qüestions concretes
FRANCÈS
Diccionari online: http://www.larousse.fr/dictionnaires/espagnol-francais
Webs on trobar documents de lectura: http://www.momes.net
Webs on trobar articles educatius: https://www.icem-pedagogie-freinet.org/
Callamand, M. (1991), Grammaire vivante du français. Paris: Clé International
Moirand, S. (1979), Situations d’écrit. Paris: Clé International
Murphy, R. (1994) La grammaire expliquée du français. Paris: Clé International
Si és necessari