Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 2 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Se li demana a l'alumnat un alt nivell de motivació.
Objetius
1. Conèixer el concepte de creativitat publicitària, tant a nivell teòric com pràctic.
2. Aproximació a la creativitat més enllà de la publicitat.
3. Realitzar exercicis pràctics per potenciar i desenvolupar la creativitat.
Continguts
1.Creativitat universal
2.Creativitat, innovació, emprenedoria i comunicació
3.Connexions creatives. L'eina secreta de les ments innovadores
4.Brífing de l'anunciant
5.Brífing creatiu de l'agència
6.Estratègies creatives publicitàries
7.Persona creativa
8.El món de les agències de comunicació
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 17 | 0,68 | 4, 21 |
Sessions de pràctiques i seminaris | 34 | 1,36 | 4, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i revisió d'exercicis | 7,5 | 0,3 | 4, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual, lectures, realització d'exercicis | 84 | 3,36 | 4, 21 |
Avaluació
Activitat A: Teoria 30% sobre la qualificació final.
Activitat B: Pràctiques de classe 30% sobre la qualificació final.
Activitat C: Projecte Final (Lliuraments parcials i seguiment, Presentació, Treball): 40% sobre la qualificació final.
Requisits per a aprovar l'assignatura
Per a poder aprovar l'assignatura cal aprovar indistintament totes les activitats avaluables especificades anteriorment.Recuperació
Aquesta assignatura no preveu avaluació única.
Recuperació.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
L'alumnat que obtingui una nota menor a 1,5 (sobre 3) de teoria i una nota menor de 3,5 (sobre 7) de pràctiques haurà de presentar-se a recuperació de la part suspesa.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Eix pràtic | 70% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Eix teòric | 30% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23 |
Bibliografia
Andrews, M., Van Leeuwen, M. (2016). Persuasión. GG.
Castellblanque, Mariano (2020). Manual del redactor publicitario offline-online. ESIC.
Castellblanque, Mariano (2006). Perfiles profesionales de publicidad y ámbitos afines. UOC, Barcelona.
Farran, Eduard (2016). ¿Cómo desarrollar ideas publicitarias creativas?. UOC, Barcelona.
Kawasaki, Guy (2016). El arte de empezar 2.0. Planeta.
Kelley T., Littman J. (2010). Las diez caras de la innovación. Estrategias para una creatividad excelente. Paidos.
Lamarre, Guillaume. (2018) La vía del creativo. Guía para reinventar nuestra práctica y nuestra mirada. GG.
Mahon Nik. (2012). Ideación. Cómo generar grandes ideas publicitarias. Gustavo Gili. Barcelona.
Muela, Clara (2018). Manual de Estrategias creativas en publicidad. Pirámide, Madrid.
Nielsen Dorte y Thurber Sarah (2018). Conexiones creativas. GG.
Rodríguez, Ignacio (et. al.) (2011). Dirección publicitaria. UOC, Barcelona.
Veksner, Simon. (2009). Ser un buen creativo publicitario. Blume, Barcelona.
www.clubdecreativos.com
L'assignatura no exigeix cap programari específic.