Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502443 Psicologia | OB | 2 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No hi ha requisits oficials, convé però, conèixer be les diferents aproximacions a l’explicació de la conducta normal i anormal i les seves bases biològiques i socials. Es recomana per tant, cursar simultàniament les assignatures del mateix semestre i haver cursat les programades als semestres i curs anteriors.
Qualsevol activitat professional que duen a terme els/les professionals de la psicologia implica un procés d’avaluació que li permeti donar resposta a la demanda que li arriba. Aquetes demandes poden ser diverses en funció de l’àmbit del qual provenen, el procés de recollida de informació, així com de la seva organització i interpretació. Tot i aixi, se segueixen sempre unes pautes comunes que denominem procés d’avaluació.
Ens proposem que en acabar l’assignatura l'alumnat pugui:
BLOC A. FONAMENTS TEÒRICS
1. Models d’avaluació de la conducta
2. Procés d’Avaluació Psicològica
3. Aspectes ètics i científics en l’Avaluació Psicològica
4. Informe d’Avaluació psicològica
BLOC B. TÈCNIQUES D’AVALUACIÓ
5. L’entrevista
6. L'observació
7. Inventaris, qüestionaris i escales
8. Proves objectives
9. Proves projectives
10. Tests psicomètrics
BLOC C. ÀMBITS D’APLICACIÓ
11. El procés d'avaluació en diferents àmbits: orientació professional, clínica, recursos humans
Aquesta assignatura contempla activitats dirigides que són fonamentalment classes teòriques amb suport material al campus virtual i visionat de casos i classes pràctiques basades en seminaris, solució de problemes amb protocols d’exercicis i d’autoavaluació.
L’activitat supervisada consisteix en la tutorització per a la realització de treballs i informes basats en les sessions pràctiques.
Per tal d’assolir els coneixements esperats l’alumnat haurà de fer treball autònom que consistirà en la lectures de textos proposats pel professoat, treball de preparació per a les classes i estudi del material presentat, exercicis d’anàlisis d’instruments i tècniques d’avaluació, i cerca de material adequat per a dur a terme les pràctiques.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals/conferències | 28,5 | 1,14 | 7, 8, 9, 11, 13, 14, 15, 16, 19, 22 |
Classes pràctiques basades en seminaris i solució de problemes | 16 | 0,64 | 2, 3, 4, 6, 12, 13, 14, 15, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorització de treballs i informes | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de bibliografia específica | 12 | 0,48 | 7, 9, 22 |
Treball de preparació de classes i d'estudi | 70 | 2,8 | 2, 7, 8, 15, 22 |
Treball preparació Informe psicològic | 10 | 0,4 | 3, 4, 8, 11, 12, 13, 14, 19 |
L’alumnat haurà de realitzar:
Per superar l’assignatura amb l'avaluació continuada cal obtenir una puntuació mínima de 5 en la nota final ponderada, éssent condició necessaria que la mitjana aritmètica entre E1 i E3 sigui igual o superior a 4. En cas de no assolir aquest criteri, la nota obtinguda en l'Ev2 no es computarà en el càlcul de la nota total.
La avaluació única es realitzarà en el mateix dia i hora que la prova del segon període avaluatiu de l’assignatura. I s’avaluaran tots els continguts de l’assignatura.
Es realitzaran els dos exàmens escrits, un informe de cas i una presentació oral individual (pràctiques) (Durada aproximada 4,5 hores).
La nota final de l’assignatura s’obtindrà tal com s’ha descrit per l’avaluació continuada.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que el de l'avaluació continuada.
Activitats d’avaluació única
Títol |
Pes |
Durada de l’acte presencial (Hores) |
Data |
E1: Examen 1 |
35% |
4,5 hores |
Segon període avaluatiu |
E2: Informe + exposició oral (Pràctiques) |
45% |
||
E3: Examen 2 |
20% |
Enllaç a les pautes d'avaluació de les titulacions de la Facultat de Psicologia 2023-24: https://www.uab.cat/doc/DOC_PautesAvaluacio_2023
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidència 1: Examen 1 (escrit, individual, presencial al 1er periode avaluatiu) | 35% | 1,75 | 0,07 | 1, 2, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 21 |
Evidència 2: Informe grupal d'un cas presentat i treballat a les pràctiques (oral i escrit, presencial, última sessió de pràctiques) | 20% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 22 |
Evidència 3: Examen 2 (escrit, individual, presencial al 2on periode avaluatiu) | 45% | 1,75 | 0,07 | 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 22 |
BÀSICA
Fernández-Ballesteros, Rocío (Dir). (2011). Evaluación psicològica. Concepto, métodos y estudio de casos. Madrid: Pirámide. Aquest llibre es considera el manual de text.
Fernández-Ballesteros, Rocío; Márquez, María Oliva; Vizcarro, Carmen y Zamarrón, María Dolores (2011). Buenas prácticas y competencias en evaluación psicológica. Madrid: Pirámide
Forns, Maria (Coord.); Abad, Judit; Amador, Juan Antonio; Kirchner; Teresa i Roig, Francesca: Avaluació psicològica. Barcelona: UOC.
Moreno, Carmen (Ed.). (2005). Evaluación psicológica. Concepto, proceso y aplicación en las áreas del desarrollo y la inteligencia . Madrid: Sanz y Torres.
Moreno, Carmen i Ramírez, Isabel (Eds.) (2019). Evaluación psicológica. Proceso, técnicas y aplicaciones en áreas y contextos . Madrid: Sanz y Torres.
*A part d'aquests manuals més bàsics, es proposarà bibliografía complementaria específica al llarg del curs.
-