Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502443 Psicologia | OB | 2 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Es recomana haver superat les assignatures Fonaments de Psicobiologia I i Fonaments de Psicobiologia II del primer curs del Grau en Psicologia, així com l'assignatura Psicologia Fisiològica I del primer semestre del segon curs.
És recomanable tenir coneixements d'anglès, especialment l’alumnat del grup 5 (impartit completament en anglès: sessions presencials, materials i avaluacions).
L’objectiu general de l’assignatura consisteix en l’adquisició de coneixements relatius als fonaments biològics del son i la vigília, les conductes motivades, les emocions i els processos d’aprenentatge i memòria, mitjançant l’estudi exhaustiu d’aquestes conductes tant en condicions fisiològiques normatives com en situacions alterades. Aquest enfocament permetrà comprendre les bases neurals subjacents als processos descrits, tenint en compte el context i la perspectiva de gènere.
En acabar el curs, l’alumnat haurà de ser capaç de:
Tema 1. SON i VIGÍLIA
Tema 2. REFORÇ
Tema 3. GANA
Tema 4. CONDUCTES SEXUAL i PARENTAL
Tema 5. EMOCIÓ
Tema 6. APRENENTATGE i MEMÒRIA
ACTIVITAT DIRIGIDA (30%)
a) Teoria (TE) (19 sessions d'1,5 hores). Sessions presencials basades en:
b) Pràctiques d'aula (PAUL) (6 sessions de 2 hores). Seminaris presencials de treball, generalment en grup, basats en:
c) Pràctiques de laboratori (PLAB) (2 sessions de 2 hores). Tallers per facilitar l'aprenentatge pràctic i empíric del contingut de l'assignatura, basats en:
ACTIVITAT SUPERVISADA (5%)
Tutories. Seguiment, de forma presencial o virtual, amb el professorat de forma individual o en grup. Entre d'altres, es tracten aspectes com:
ACTIVITAT AUTÒNOMA (60%)
ACTIVITAT D’AVALUACIÓ (5%)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals o invertides amb TIC | 28,5 | 1,14 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 14, 15, 16, 19 |
Classes pràctiques (12h d'aula i 4h de laboratori) | 16 | 0,64 | 2, 3, 4, 5, 6, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de seguiment individualitzades i/o en grups petits (de forma virtual i/o presencial) | 8,5 | 0,34 | 9, 17, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Consulta i lectura comprensiva de diversos materials | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 13, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23 |
Elaboració i presentació de treballs en grup | 12 | 0,48 | 2, 9, 10, 17, 18 |
Estudi de la matèria | 30 | 1,2 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 19, 20, 21, 22, 23 |
Exercicis i activitats | 20 | 0,8 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19 |
Recerca informació | 11 | 0,44 | 2, 18 |
L’AVALUACIÓ CONTINUADA de l’assignatura permet que l’estudiant pugui conèixer el seu progrés acadèmic i es durà a terme mitjançant la realització de diferents proves en les quals l'alumnat haurà de demostrar que ha assolit les competències, ha aconseguit els objectius i superat els resultats d’aprenentatge corresponents. De cadascuna de les activitats d’avaluació següents s’indica el seu pes en la nota final, la durada de la prova i quan es realitza (vegeu al final l'enllaç al calendari d'avaluacions):
1. EV1. Evidència d’aprenentatge 1 (obligatòria): prova presencial individual escrita de desenvolupament i preguntes curtes/test sobre els temes 1, 2 i 3 (40%; 1,5 hores; primer període d'avaluació).
2. EV2. Evidència d’aprenentatge 2 (obligatòria): prova presencial individual escrita de desenvolupament i preguntes curtes/test sobre els temes 4, 5 i 6 (40%; 1,5 hores; segon període d'avaluació).
3. EV3. Evidència d’aprenentatge 3 (optativa): Presentació breu (oral o vídeo), debat-defensa oral i lliurament d’un resum escrit sobre un treball realitzat en grup de manera cooperativa, fonamentat en l'explicació i discussió d'articles neurocientífics recents (20%; 10-15 minuts d'exposició + 5-10 minuts de debat; pràctiques d'aula 5 i 6).
4. EV4. Evidència d'aprenentatge 4 (optativa): Activitats per a facilitar el seguiment de l'assignatura (5%; lliuraments específics a l’aula o al campus virtual amb data límit).
L’assignatura ofereix la possibilitat d'AVALUACIÓ ÚNICA (vegeu enllaç al final per informació sobre normativa, sol·licitud, termini), la qual suposa la renúncia a l’avaluació continuada i implica la realització en una única data de les evidències EV1 i EV2 (obligatòries). En cas de realitzar les evidències optatives EV3 i EV4 també cal lliurar-les en la mateixa data. La descripció, el pes i la durada presencial de les evidències són els mateixos que els explicitats en els apartats 1 – 4 anteriors. La data de realització i lliurament correspondrà a la data del segon període d'avaluació. S’aplicarà el mateix procés de recuperació que el de l’avaluació continuada (vegeu el següent apartat e).
Els CRITERIS d'AVALUACIÓ són els següents:
a) Realització de totes les evidències d’aprenentatge obligatòries (EV1 i EV2).
b) Es considerarà avaluable l’alumnat que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior al 40%.
c) La nota final de l’assignatura s’obtindrà a partir de la suma ponderada dels resultats obtinguts en totes les activitats d’avaluació realitzades.
d) S’aprovarà l’assignatura amb una suma ponderada (de totes les evidències realitzades) que sigui igual o superior a 5 punts sobre 10, amb un mínim de 3,5 punts (en una escala de 0 - 10) en cadascuna de les 2 evidències obligatòries (EV1 i EV2). En cas de no assolir els requisits establerts, la nota màxima que es consignarà a l'expedient acadèmic podrà ser de 4,5 punts.
e) A la prova de recuperació, realitzada en el període de recuperacions establert per la facultat, podrà optar l'alumnat que hagi realitzat les evidències obligatòries EV1 i EV2 i hagi obtingut una qualificació global d’avaluació (EV1+EV2+EV3+EV4) entre 3,5 i 4,9 punts sobre 10. La prova de recuperació consistirà en la repetició de l'EV1 i/o de l'EV2. El criteri d'assignatura superada serà el mateix que el descrit a l'apartat d, un cop substituïda la nota de l'evidència/es recuperada/es. Així doncs, cal obtenir una puntuació mínima de 3,5 en la prova de recuperació d'una evidència concreta (EV1 i/o EV2) per tal de poder superar l'assignatura (amb una nota global igual o superior a 5). Si s'opta a recuperació la nota numèrica màxima possible de l'assignatura serà de 7 sobre 10.
f) En els grups 1, 2, 3 i 4 l'enunciat de totes les evidències serà en català i en el grup 5 en anglès. Tal com s'indica al document sobre criteris de traducció de proves d'avaluació de la Facultat (vegeu enllaç al final), es pot sol·licitar que l'examen sigui traduït al castellà sempre que, de forma justificada, s'adreci formalment i per escrit a la coordinació de l'assignatura no més tard de la setmana 4 del segon semestre.
-------------------
Enllaç a les Pautes d'avaluació, als Criteris de traducció de proves d'avaluació, al Calendari d'avaluacions i a la informació sobre l'Avaluació única de la Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Prova test i de desenvolupament (individual, escrita) | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 19, 22, 23 |
EV2. Prova test i de desenvolupament (individual, escrita) | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5, 6, 8, 13, 15, 16, 19, 20, 21, 22 |
EV3. Treball en grup (resum escrit, exposició i defensa pública) | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
EV4. Activitats d'avaluació continuada | 5% | 0 | 0 | 2, 9, 11, 18, 20, 21, 22, 23 |
En negreta la bibliografia fonamental (triar un dels manuals de referència), la resta és bibliografia complementària.
Cap específic