Titulaciķ | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501572 Administraciķ i Direcciķ d'Empreses | OB | 3 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaį. Per consultar l'idioma us caldrā introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informaciķ és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Es recomana que l'alumne tingui coneixements adequats d'economia de l'empresa i haver cursat l'assignatura de Màrqueting I
Objectius
El màrqueting representa una matèria bàsica dins dels estudis del Grau d'Administració i Direcció d'Empreses perquè forma a l'alumne en aspectes centrals de la gestió empresarial, en concret de la gestió del departament de màrqueting i del departament de la Direcció Comercial. Una formació en gestió comercial i màrqueting és necessària per una correcta inserció laboral d'un graduat en Administració i Direcció d'Empreses cap a empreses de tots els sectors productius. És també important pels graduat en Economia per a tenir una visió global del funcionament de l'àrea de màrqueting de l'empresa. En totes aquestes situacions l'alumne haurà de tenir una visió àmplia de la gestió empresarial per tal de dur a terme el seu treball i poder crèixer dins l'estructura de l'organització. Els coneixements de màrqueting s'adquireixen a través de 2 assignatures obligatòries: màrqueting I i màrqueting II. Aquestes dues assignatures són obligatòries de tercer curs on l'alumne ja ha adquirit prèviament una formació base d'empresa. Aquesta assignatura en particular proporciona a l'alumne una formació integral a l'àmbit del màrqueting operatiu, ja que l'alumne ha adquirit els conceptes bàsics del màrquieting estratègic a l'assignatura màrqueting I
Al finalitzar el curs l’alumne ha de ser capaç de:
- Formular estratègies comercials competitives.
- Interrelacionar les decisions comercials amb la resta d’àrees funcionals de l’empresa
- Decidir els diferents elements que configuren un pla de màrqueting i valorar les interaccions que es produeixen entre ells.
A. PLANIFICACIÓ DE LES ACCIONS DE MÀRQUETING
1. La gestió de productes, marques i envasos: els diferents components del producte, com la qualitat, l'envàs i l'etiqueta, la marca, i el servei d'atenció al client. les decisions de marca de les empreses i les estratègies de producte i de cartera
2. El desenvolupament de nous productes i cicle de vida: El procés d'innovació i adopció de nous productes, i les seves implicacions estratègiques en el cicle de vida del producte.
3. Les decisions de preus: importància de la política de preu en el màrqueting empresarial. Anàlisi de la demanda i els costos de l'empresa. Tècniques de fixació de preus i estratègies de preus segons l'entorn, la competència i el consumidor.
4. El desenvolupament d'estratègies integrades de comunicació i eines de comunicació: disseny de les estratègies de comunicació integrades a través de les diferents variables de comunicació. Instruments de comunicació a disposició de l'empresa per al mercat i la resta dels públics externs que són d'interès per a l'empresa. Desenvolupament del pla de comunicació.
5. La gestió dels canals de distribució i estratègies de distribució: Importància dels canals de distribució i els objectius que persegueixen; alternatives de distribució a disposició de l'empresa. Relació entre agents de distribució i resolució de conflictes.
6. Introducció al software de planificació de recursos empresarials (SAP); aplicacions i casos pràctics
B. GESTIÓ DEL PLA DE MÀRQUETING
1. Màrqueting i noves tecnologies: Anàlisi de les noves tecnologies a disposició de l'empresa que confirmen el màrqueting digital. Posicionament en línia i estratègies d'E-commerce. Introducció al pla de màrqueting digital
2. Posada en pràctica del pla de màrqueting: realització del pla de màrqueting i implementació del mateix; control del grau de compliment del pla i estratègies de correcció
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulaciķ, per a la complementaciķ per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluaciķ de l'actuaciķ del professorat i d'avaluaciķ de l'assignatura/mōdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teoria | 32,5 | 1,3 | 6, 7, 8, 14 |
classes: resoluciķ d'exercisis | 17 | 0,68 | 3, 6, 7, 8, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 6 | 0,24 | 6, 7, 8, 14 |
Tipus: Autōnomes | |||
Desenvolupament de casos prāctics | 15,5 | 0,62 | 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 13, 15 |
Desenvolupament del treball final | 23 | 0,92 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 |
Estudi | 50 | 2 | 6, 7, 8, 9, 13, 14 |
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions,prèvia consultaal professorat i a l’estudiant afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Tots els alumnes tenen l'obligació de realitzar les tasques avaluables. En el cas en que l'alumne/a obtingui una avaluació de l'examen final de un mínim de 4/10 podrà sumar les notes de la avaluació continuada. Si la nota de curs de l'alumne és 5 o superior, es considera superada l'assignatura i aquesta no podrà ser objecte d'una nova avaluació. En el cas d'una nota inferior a 5, l'estudiant podrà presentar-se a la prova de recuperació. En el cas que l'alumne/a no obtingui a l'examen final una nota mínima de 4/10 no se li sumarà la nota de l'avaluació continuada i haurà de repetir l'assignatura.. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat d'aquesta prova. Quan la nota de la prova de recuperació sigui igual o superior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà d’APROVAT essent la nota numèrica màxima un 5. Quan la nota de la prova de recuperació sigui inferior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà de SUSPENS essent la nota numèrica la nota de curs (i no la nota de la prova de recuperació)
Un estudiant que noes presenta a cap prova avaluable es considera no avaluable, per tant, un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot ser qualificat com "no avaluable”
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul. ”Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han d'haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9 sempre que la qualificació de l'examen final sigui mínim de 4/10.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
"L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries."
2.1 PROVA D’AVALUACIÓ ÚNICA (Art. 265 de la Normativa Acadèmica de la UAB)
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L’avaluació única ha de ser sol·licitada a la Gestió Acadèmica del Campus on es cursa el grau/màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d’Economia i Empresa.
Presencialitat:
Ha de constar la següent informació referida a les característiques de l’avaluació única.
Pes a l’avaluació final (%) (2) | Durada de l’activitat | L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta? (SÍ/NO) (3) | |
Examen | 50% | 2 H | SI |
Anàlisi de casos pràctics | 25% | 1,5 H | SI |
Investigació Comercial | 25% | 1,5 H | SI |
TOTAL | 100% | 5 H |
(1) Títol descriptiu de cada evidència (examen, resolució llistes de problemes, anàlisi de casos, activitat realitzades amb un software específic que cal conèixer....)
(2) Pes de l’evidència en el conjunt de l’assignatura (especificar els percentatges de cada evidència d’avaluació que l’alumne ha de fer i/o presentar)
(3) Per a cada evidència: L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta per a l’avaluació única? SI/NO
L'alumne ha de treure una puntuació mínima de 4/10 en cada una de les parts de la prova. En cas contrari, no es farà el promitg de les proves i la assignatura estarà suspesa
2.2 RECUPERACIÓ:
“En la recuperació no es fa distinció entre els estudiants que han fet avaluació contínua i aquells que han optat per l’avaluació única, tots s’avaluen amb la mateixa prova o evidència d’avaluació.” Si la nota final de la prova està entre 3,5/10 i 4,9/10, l'alumne tindrà dret a la recuperació.
2.3 REVISIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL:
“La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada”.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa de treballs | 25% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 9, 10, 13, 15 |
Examen | 50% | 2 | 0,08 | 6, 7, 8, 14 |
Presentaciķ Casos Prāctics i activitats a classe | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Bibliografía Básica
G. Armstrong, P. Kotler, : "Fundamentos Marketing". Ed. Pearson, 13ª edición (2017 - Última Edició)
M. Santesmases, Mª J. Merino, J. Sanchez y T. Pintado: “Fundamentos de Marketing”, Ed. Pirámide, 2ª edición (2018 - Última Edició).
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
Juarez, F. :Principios de Marketing, Ed. Universidad del Rosario (2018) - Ebook
G. Armstrong, P. Kotler, : "Principios de Marketing". Ed. Libros Palermo, (2018)
SANCHEZ, J. “Estrategias y planificación en marketing”. Ed. Piramide, 1ª edición adaptado el EEES, 2010.
Col·lecció Materials, Dirección Comercial: Guia de Estudio. Servei de Publicacions. UAB. 2008
A. LA PLANIFICACIÓ DE LES ACCIONS DE MÀRKETING
DE JAIME, J. Pricing. Ed. ESIC, 2005
KERIN, R. et al. Marketing “Core”, Ed. Mc Graw-Hill, 2ª edició, 2007
KÜSTER, I. La venta relacional. Ed. ESIC, 2006
B. LA GESTIÓ DEL PLA DE MÀRKETING
SAIZ DE VICUÑA, J.Mª El Plan de Marketing en la Pràctica, 15ª ed., ESIC, 2011
La activitat docent i de treball no necessita cap programa informàtic particular. Amb un ordenador portàtil o una tablet amb paquet office es poden realitzar les activitats de recerca de la informació necessària per a les pràctiques.