Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500798 Educació Primària | OT | 4 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Per cursar l'assignatura es recomana tenir aprovades les assignatures obligatòries de la materia Ensenyament i aprenentatge de les Ciències Experimentals.
Els continguts de l’assignatura són els següents:
L’assignatura vol facilitar que l'alunnat prengui una posició pròpia i fonamentada davant del context social actual, que li serveixi per orientar la seva activitat professional com a mestre de ciències experimentals.
La metodologia de l'assignatura combina exposicions orals i reflexions entorn a la presència de la ciència i l'educació científica en la societat, utilitzant documentació escrita i audiovisual. Un element clau són les visites a museus i centres d'educació científica que afavoreixin la reflexió entorn a l'educació científica fora de l'aula.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes expositives | 12 | 0,48 | 2, 9 |
Fòrums a partir de lectures o material audiovisual | 15 | 0,6 | 4 |
Posades en comú | 8 | 0,32 | 4 |
Visites a institucions que proposen activitats d'educació científica | 10 | 0,4 | 4, 6, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de regulació | 28 | 1,12 | 2, 4, 6, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 75 | 3 | 2, 9 |
L'avaluació de l'assignatura té una dimensió individual i una grupal.
El treball individual es lliurarà en acabar les sessions teòriques. L'examen i el treball en grup s'han de lliurar el 19-06-2024. La recuperació serà el 03-07-2024.
Les qualificacions obtingudes en cadascuna de les activitats d’avaluació es lliuraran a l'estudiant en un màxim de 15 dies mitjançant l'espai virtual. Un cop lliurades les qualificacions, l'estudiant podrà fer la revisió de la nota en les hores que el professor té destinades a tutories.
Cal superar cadascuna de les activitats d'avaluació (examen i treballs) per a poder fer mitjana amb la resta i aprovar l'assignatura.
El plagi total o parcial d’una de les activitats d’avaluació és motiu directe de suspès.
L'assistència a les classes presencials de l'assignatura és obligatòria. S’ha d’assistir, com a mínim, al 80% de les hores presencials per poder ser avaluat
Per aprovar aquesta assignatura, és necessària una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent.
En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Avaluació única
La data de lliurament serà el 19-06-2024 i la de recuperació serà el 03-07-2024.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l'avaluació continuada.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen escrit | 30 | 2 | 0,08 | 2, 4, 6, 9, 10 |
Treball de reflexió individual | 30 | 0 | 0 | 2, 4, 6, 9, 10 |
Treball en grup | 40 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
BAUMAN, Z. (2006). Els reptes de l'educació en la modernitat líquida. Arcadia.
BECK, U. (1997). La sociedad del riesgo, hacía una nueva modernidad. Paidós.
BENEJAM, P. (2003). Los objetivos de las salidas. Revista Íber,(36), 1-4.
BONIL, J. (2010). Educació científica en temps de crisi. Guix,(369), 15-20
BONIL, J. i SOLER, M. (2012). Educar als museus i centres de ciència. Dins J.Bonil (coord.), Som educació. Ensenyar i aprendre als museus i centres de ciència: una proposta de model didàctic. (p. 15-36). Manuals del Museu. https://edunat.museuciencies.cat .
CALAFELL, G.; JUNYENT, M.; BONIL, J. (2015). Una propuesta para ambientalitzar el currículum. Cuadernos de Pedagogía, (460), 56-60.
DEL CARMEN, L. (2010). Salir para conocer, salir para participar. Guix, (66), 56-59.
DOBON, J.; FONOLLEDA, M. (2021). Diseño de salidas escolares de calidad. Cuadernos de Pedagogía, (521), 48-56.
EKELAND, I. (1996). La imposible certidumbre. El correo de la UNESCO, Feb 1996, 20-22.
ESTAÑA, JL.; VINYOLES, M.; GÓMEZ, S. (2015). Y tú,¿cómo eres?. Cuadernos de Pedagogía, (460),65-69.
GARCÉS, M. (2022). "Un món comú. Deu anys després". "Un mundo común. Diez años después". Pròleg de la reedició del llibre Un mundo común (el tigre de paper / Bellaterra edicions).
HERRERO, Y. (2014). Producir y trabajar para mantener la vida humana. Viento Sur, (134), 54-61.
INNERARITY,D. (2014). Un mundo sin alrededores. Revista CIDOB d'Afers Internacionals, (82-83), 51-55
INNERARITY, D. (2010). Incertesa i creativitat. Educar per a la societat del coneixement. Debats d’educació, 18.
MAYER, M. (2002). Ciudadanos del barrio y del planeta. Dins F. Imbernon (Coord.), Cinco ciudadanías para una nueva educación (p.83-104).Graó.
MARUYAMA, M. (1996). Dime cómopiensas... El correo de la UNESCO, Feb 1996, 31-35.
MEDIR, RM. (2002). Sortir de l’escola, tradició o modernitat?. Guix, (290), 52-58.
MORÍN, E. (2000). Els set coneixements necessaris per a l’educació del futur. UNESCO.
MORÍN, E. (1996). Por una reforma del pensamiento. El correo de la UNESCO, Feb 1996, 10-14.
NÚÑEZ, X. i MOYA, M; (2015). Historias mías y tuyas. Cuadernos de Pedagogía, (460), 61-64.
ROIG, D.; FONOLLEDA, M.; LÓPEZ, T.; BOIX, G. (2015). ¿Por dónde empiezo?. Cuadernos de Pedagogía, (460), 70-74.
SAUVÉ, L. (2006), La educación ambiental y la globalización: Desafíos curriculares y pedagógicos. Revista Iberoamericana de Educación, (41), 83-101.
No es requereix programari específic