Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501230 Ciències Biomèdiques | OB | 2 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No hi ha pre-requisits oficials. Es recomana haber adquirit coneixements bàsics de Biologia cel.lular i Histologia de teixits per a poder assolir els objectius proposats per l'assignatura.
Es tracta d'una assignatura de segon curs, de caràcter obligatori, que desenvolupa esl fonaments cel.lulars i tisulars que configuren els diferents òrgans, aparells i sistemes del cos humà.
Ha estat dissenyada suposant que l'estudiant te els coneixements bàsics d'Histologia i Fisiologia General de primer curs.
L'assignatura proporciona els coneixements necessaris per a poder comprendre en el pròxim curs la materia d'anatomia patològica.
Els objectius de l'assignatura són:
a) Comprendre l'organització cel.lular i tisular dels diferents òrgans, aparells i sistemes corporals.
b) Reconeixer i identificar a nivell microscòpic els diferents òrgans, aparells i sistemes corporals.
c) Relacionar la composició tisular dels òrgans amb la seva funció.
Continguts
1. Sistema tegumentari
2. Òrgans sensorials
3. Aparell cardiovascular
4. Sistema immunitari
5. Sistema endocrí
6. Aparell respiratori
7. Aparell digestiu
8. Aparell excretor
9. Aparell reproductor masculí
10. Aparell reproductor femení
Els continguts d'Histologia de Sistemes comprenen classes teòriques magistrals i seminaris.
Classes de teoria
El programa de teoria s'impartirà en 38 classes. Es realitzaran utilitzant material audiovisual preparat pel
professor, material que els alumnes tindran a la seva disposició en el Campus Virtual.
Seminaris
Els seminaris programats estan dissenyats per a que els alumnes treballin en grups reduïts, i adquireixin
habilitats de treball en grup i de raonament crític. El alumnes es dividiran en grups per treballar un tema
concret del programa per la posterior presentació oral i discussió col·lectiva. L'organització dels grups i el
repartiment de temes a tractar es realitzarà durant el primer seminari. En els seminaris restants, alguns grups
d'alumnes hauran d'entregar per escrit el tema proposat al professor. Els mateixos grups d'alumnes exposaran
oralment el tema a la resta de la classe amb els mitjans disponibles a l'aula.
La bibliografia que han d'utilitzar els alumnes, així com els treballs científics relacionats amb els temes, es
trobaran recollits al Campus Virtual.
L'assistència als seminaris és obligatòria
Tutories
Les tutories es realitzaran de forma personalitzada en el despatx del professor (horari a convenir). Les tutories
han d'utilitzar-se per clarificar conceptes, assentar els coneixements adquirits i facilitar l'estudi per part dels
alumnes. També poden aprofitar-se per resoldre dubtes que els alumnes tinguin sobre la preparació dels
seminaris.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 38 | 1,52 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Seminaris | 10 | 0,4 | 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories personalitzades | 6 | 0,24 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 66 | 2,64 | |
Preparació de seminaris | 23 | 0,92 | 18 |
Les competències d'aquesta assignatura seran avaluades mitjançant avaluació continua, la qual inclourà
proves individuals de coneixements teòrics i pràctics i seminaris realitzats en grup.
El sistema d'avaluació s'organitza en tres apartats, cadascun dels quals s'avalua de forma independent i tindrà
assignat un pes específic en la qualificació final de l'assignatura:
Proves escrites (80% de la nota global): En aquest apartat s'avalua individualment amb exàmens tipus test els
coneixements assolits per part de cada alumne. Es realitzaran dues proves parcials, eliminatòries de matèria,
al llarg del curs i una prova final de recuperació (veure programació de l'assignatura).
Els alumnes que hagin obtingut una nota inferior a 4 (sobre 10) en qualsevol d'aquestes proves no podran
ponderar-la amb la nota obtinguda en els seminaris i, per tant, hauran de realitzar l'examen de recuperació a
la prova de maduresa final.
Seminaris (20% de la nota global). En aquest apartat s'avalua la capacitat d'anàlisi i de síntesi dels alumnes
de cada grup, així com les habilitats de treball en grup i de presentació oral.
Els seminaris es valoraran de la següent manera:
Treball escrit (20%). El professor avalua (sobre 10) els treballs entregats per cada grup d'alumnes
(veure lliuraments)
Presentació oral (40%). El professor avalua (sobre 10) les habilitats de cada grup d'alumnes en la
presentació pública del seu treball
Qualificació inter-grup (10%). Cada grup d'alumnes avalua (sobre 10) als grups que realitzen l'exposició
oral del treball
Problemes (30%).
L'assistència als seminarisés obligatòria. En cas de no assistir a alguna de les sessions, per causa no
justificada, hi haurà una penalització en la qualificació final dels seminaris:
Absència 1 sessió = reducció del 20% de la nota.
Absència 2 sessions = reducció del 40% de la nota.
Absència 3 sessions = reducció del 80% de la nota.
Superació de l'assignatura
Per aprovar l'assignatura s'ha d'obtenir, com a mínim, 5 punts sobre 10 en el còmput global de les proves
escrites de teoria i dels seminaris.
La presentació de l'estudiant a qualsevol examen de recuperació (teoria i/o pràctiques) comporta la renuncia a
la qualificació obtinguda prèviament.
Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes
de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. Per tant,
l'alumnat obtindrà la qualificació de "No avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una
ponderació inferior al 67% en la qualificació final.
Avaluació única:
Aquesta assignatura preveu el sistema d’avaluació única. En aquest sentit, aquesta consisteix en una prova de síntesi
única que es farà coincidint amb la mateixa data fixada en calendari per a la darrera prova d’avaluació continuada (2n parcial)
i s’aplicarà el mateix sistema en cas de necessitat de recuperació.
Alumnes repetidors
Respecte la superació de l'assignatura per part dels repetidors, no caldrà tornar a repetir les proves escrites o
els seminaris si l'alumne hagués obtingut prèviament una nota mínima de 5 en qualsevol de aquestes proves.
Aquesta exempció es mantindrà per un període de tres matrícules addicionals.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluacions escrites mitjançant proves objectives | 80 | 5 | 0,2 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17 |
Seminaris | 20 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18 |
LLIBRES
ATLES
No hi ha programari específic per aquesta assignatura