Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500893 Logopèdia | OT | 4 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Conèixer i saber utilitzar el llenguatge tècnic bàsic associat a la Logopèdia; conèixer el funcionament habitual d'una sessió de Logopèdia. Ser capaç de llegir i entendre un article científic en llengua anglesa.
Conèixer la clínica i característiques generals d'alguns trastorns psicopatològics que es presenten en infants i adults. L’objectiu principal és estudiar alguns dels trastorns mentals més freqüents, per tal de permetre que el/la logopeda en pugui fer la detecció i derivació al professional adequat i per tal de tenir els coneixements necessaris per adaptar la seva actuació a les característiques de cada cas.
1. Introducció
2. Trastorns del vincle
Concepte de vincle. Teories sobre el vincle. Tipus de vincle i conseqüències en el desenvolupament social i emocional.
3. Trastorns del comportament
Trastorn negativista desafiant. Trastorn explosiu intermitent. Trastorn de la conducta.
4. Trastorns afectius
Trastorns depressius. Trastorns bipolars.
5. Trastorns d'ansietat i relacionats
Trastorn d’ansietat per separació. Trastorn d’ansietat generalitzada. Trastorn de pànic. Fòbies. Trastorn per estrès posttraumàtic. Trastorn obsessiu-compulsiu.
6. Esquizofrènia i altres trastorns psicòtics
7. Trastorns de la personalitat
Classes magistrals i visualització de vídeos. Síntesi, anàlisi i debat dels continguts treballats.
ACTIVITAT DIRIGIDA
Classes teòriques i seminaris: classes magistrals i seminaris d'anàlisi de casos
ACTIVITAT SUPERVISADA
Tutories opcionals: tutories de seguiment dels aprenentatges a realitzar
ACTIVITAT AUTÒNOMA
Lectura comprensiva de materials i articles.
Estudi: realització d'esquemes i resums
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Seminaris | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories, seguiment i avaluació | 83 | 3,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 25 | 1 | 5, 7, 8, 9, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
Ev1: Lliurament de seminaris 1. 10% de la nota final. Lliurament grupal, escrit i presencial. Setmana 4.
Ev2: Lliurament de seminaris 2. 10% de la nota final. Lliurament grupal, escrit i presencial. És obligatori haver assistit als seminaris 2 i 3 (setmanes 5 i 6). Setmana 6.
Ev3: Prova tipus test. 40% de la nota final. Lliurament individual, escrit i presencial. Primer període avaluatiu.
Ev4: Prova tipus test. 40% de la nota final. Lliurament individual, escrit i presencial. Segon període avaluatiu.
L'assignatura es considerarà SUPERADA quan la nota global obtinguda a partir de totes les activitats d'avaluació descrites sigui igual o superior a 5 (escala 0-10).
L'alumnat que hagi lliurat evidències d’aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar en actes com a 'no avaluable'.
Prova de RECUPERACIÓ FINAL: Podrà optar-hi l'alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per superar l'assignatura i que hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. A més, la nota final obtinguda a partir d'aquestes activitats haurà de ser, com a mínim, de 3,5 punts. Consistirà en un examen escrit amb preguntes sobre la teoria i les pràctiques de tot el temari de l'assignatura, i la nota assolida solament serà aplicable quan representi una millora de l'assolida durant el curs.
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
AVALUACIÓ ÚNICA
Ev1: Lliurament de seminaris 1. Lliurament del resum i anàlisi crítica d'un article científic. 10% de la nota final. Lliurament individual, escrit i presencial. Segon període avaluatiu
Ev2: Lliurament de seminaris 2. Lliurament del resum i anàlisi crítica d'un article científic. 10% de la nota final. Lliurament individual, escrit i presencial. Segon període avaluatiu
Ev3: Prova tipus test. 40% de la nota final. Lliurament individual, escrit i presencial. Segon període avaluatiu. Durada 45 minuts.
Ev4: Prova tipus test. 40% de la nota final. Lliurament individual, escrit i presencial. Segon període avaluatiu. Durada 45 minuts.
TAULA D’ACTIVITATS D’AVALUACIÓ ÚNICA |
|||
Nom i descripció de l’evidència |
Pes |
Durada en hores (de l’acte presencial) |
Data realització/entrega |
Ev1: Lliurament de seminaris 1. Lliurament del resum i anàlisi crítica d'un article científic. |
10% |
1,5 hores |
Segon període avaluatiu |
Ev2: Lliurament de seminaris 2. Lliurament del resum i anàlisi crítica d'un article científic. |
10% |
1,5 hores |
Segon període avaluatiu |
Ev3: Prova tipus test. |
40% |
¾ hora |
Segon període avaluatiu |
Ev4: Prova tipus test. |
40% |
¾ hora |
Segon període avaluatiu |
L'assignatura es considerarà SUPERADA quan la nota global obtinguda a partir de totes les activitats d'avaluació descrites sigui igual o superior a 5 (escala 0-10).
L'alumnat que hagi lliurat evidències d’aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar en actes com a 'no avaluable'.
S'aplicarà el mateix procés de recuperació que el d'avaluació continuada.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1: Lliurament de seminaris 1 | 10 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Ev2: Lliurament de seminaris 2 | 10 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Ev3: Prova tipus test | 40 | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 5, 7, 8, 9, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Ev4: Prova tipus test 2 | 40 | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 5, 7, 8, 9, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
(2014). DSM-5. Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales. Editorial Médica Panamericana S.A.
(2022). DSM-5-TR. Diagnostic and statistical manual of mental disorders. Text revision. American Psychiatric Association.
Bibliografia complementària:
Chow, J.C. & Hollo, A. (2020). Supporting Students With Co-Occurring Language and Behavioral Deficits in the Classroom. Teaching Exceptional Children, 52 (4), 222–230.
Ezpeleta, L. i Toro, J. (2014). Psicopatología del desarrollo. Madrid: Pirámide.
Hollo, A., Chow, J.C. & Wehby, J.H. (2019). Profiles of Language and Behavior in Students With Emotional Disturbance. Behavioral Disorders, 44(4), 195–204.
Im-Bolter, N. i Cohen, N.J. (2007). Language impairment and psychiatric comorbidities. Pediatric Clinics of North-America, 54(3), 525-542.
No aplicable.