Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500893 Logopèdia | OT | 4 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Cap.
1.Conèixer les interaccions comunicatives que s'esdevenen en el sí d'una aula
2. Relacionar conceptes relatius a la comunicació en el context de l'aula inclusiva
3. Dissenyar estratègies per optimitzar les interaccions comunicatives a l'aula
4. Dotar al logopeda dels coneixements necessaris per a guiar als mestres en la detecció de possible necessitats.
5. Oferir estratègies al professorat per la millora de les interaccions a l'aula.
Mòdul 1: El procés de comunicació
1.1. Característiques generals
1.2. Components no verbals
1.3. Components verbals
1.4. Processos subjacents: els significats
1.5. Elements comunicats
Mòdul 2: L'aula com a context comunicatiu
2.1 El/la mestre/a i els/les companys/nyes com a models comunicatius
2.2 El paper del/de la logopeda en una aula inclusiva
2.3 Altres factors d'eficiència
Mòdul 3: Activitats comunicatives a l'aula. Estrategies d'assessorament i d'intervenció.
3.1 L'exposició oral
3.2 El debat
3.3 La conversa
1. Anàlisi de documents
2. Discussió col.lectiva
3. Treball en equip
4. Observació i anàlisi de material audiovisual
5. Estudi de casos pràctics
6. Observació de contextos comunicatius naturals
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 24 | 0,96 | 5, 7, 11, 12, 22 |
Classes pràctiques | 12 | 0,48 | |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment dels grups de treball i Posades en comú | 25,5 | 1,02 | 5, 7, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball amb documents i anàlisi de contextos comunicatius. | 88,5 | 3,54 | 5, 12, 22 |
Les activitats 1 i 2 conformen la nota de teoria (60%) i l'activitat 3 la de pràctiques (40%). Per a superar l'assignatura, la suma de les tres activitats, ponderades pel percentatge indicat, ha de donar una nota mínima de 5. No cal, doncs, aprovar per separat la teoria i les pràctiques.
Les activitats 1 i 2 es realitzaran individualment, mentre l'activitat 3 (pràctiques) es realitzarà en grup.
Es considerarà com a NO AVALUABLE la persona que hagi realitzat activitats el pes de les quals en l'avaluació de l'assignatura sigui menor del 65%. Si s'han realitzat activitats que permetrien arribar a un 66% o més de la nota màxima i no s'ha assolit la nota mínima de 5, es podrà accedir a un examen de recuperació de la part de teoria i/o a presentar el treball de pràctiques com a recuperació de les mateixes. L'examen de recuperació de la teoria consistirà en un prova d'ítems d'elecció múltiple que abastaran els continguts tractats en tot el curs.
AVALUACIÓ ÚNICA
L'alumnat que s'acull a l'opció d'avaluació única renuncia a l'avaluació continuada i s'avaluarà de tots els continguts de l'assignatura en un sol acte d'avaluació, que es realitzarà en el mateix dia i lloc que la prova del segon període avaluatiu de l'assignatura (evidència 2).
Aquest acte d'avaluació constarà en dos exàmens presencials que seguiran el mateix format i comprendran els mateixos continguts que les evidències 1 i 2 de l'avaluació continuada. A banda dels dos exàmens, la persona lliurarà el treball de pràctiques corresponent a l’evidència 3.
La durada de l’avaluació única serà d’un màxim de 3 hores, corresponent 1 hora i mitja a cadascun dels exàmens.
Lescondicions de superació de l'assignatura i d'accés a la recuperació de l'alumnat que s'aculli a l'avaluació única seran les mateixes que les de l'alumnat que segueix l'avaluació continuada.
Pautes d'avaluació generals (Facultat): https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.htm
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
01. Preguntes sobre els continguts de les sessions prèvies (primer periode avaluatiu) | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24 |
02. Preguntes sobre els continguts de las lliçons posteriors a la setmana 9 (segon periode avaluatiu) | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24 |
03. Treball de pr?ctiques (setmana 15) | 40 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 |
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
Fernándex Sarmiento, C. (2009): La logopedia en la escuela. Propuestas desde una práctica para una educación más inclusiva. Universidad de las Palmas de Gran Canarias. Servicio de Publicaciones.
Generalitat de Catalunya (2003): L'ús del llenguatge a l'escola. Publicacions de la Generalitat de Catalunya
Monfort, M. i Juarez, A. (1997): El niño que habla. Madrid: CEPE
Palou, J. i Bosch, C. (2005): La llengua oral a l'escola. 10 experiències didàctiques. Barcelona: Graó
Sánchez Cano, M. (1999): Aprenent i ensenyant a parlar: ajuda a la comunicació i al llenguatge a l'escola. Lleida: Pagés
Sánchez Cano, M. (2009): La conversa en petits grups a l'aula. Barcelona: Graó
Sanz, P. (2005): Comunicació efectiva a l'aula. Barcelona: Graó.
Valenzuela, J. (2004): La comunicación en la escuela infantil: algunas consideraciones teòricas de utilidad para maestros en ciernes. Didáctica (Lengua y literatura), vol. 16, 207-233.
Http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert
No en cal.