Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500260 Educació social | OB | 3 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No n'hi ha
Aquesta assignatura, es una assignatura obligatòria de tercer curs que pretén formar en un dels àmbits professionals de més abast de l’Educació Social alhora que fonamentar-lo des del punt de vista metodològic: l’atenció socioeducativa i comunitària en les etapes de la infantesa, l’adolescència i Joventut.
Els objectius formatius generals de l’assignatura són:
1. Contextualitzar els processos socioeducatius en tres etapes claus en el desenvolupament d’una persona: la infantesa, l’adolescència i la Joventut.
2. Identificar i valorar els diferents recursos formatius i educatius i d’atenció a la infància i a l’adolescència en base a un territori i els diversos agents que hi operen.
3. Identificar i iniciar el desenvolupament de les competències de l’educador/a social per treballar adequadament en aquestes etapes vitals de manera articulada amb altres agents educatius i socialitzadors.
1. Concepte d’ infància, adolescència i joventut. Principis pedagògics i propostes metodològiques.
2. Drets dels nens, sistemes de protecció i benestar. Xarxes, serveis i programes per a la infància i l’adolescència. Marc legal socioeducatiu a Catalunya.
3. Educació i prevenció en el àmbit familiar. Pràctiques familiars i desenvolupament. Continuïtats i discontinuïtats.
4. L’educació social en l’àmbit escolar. Xarxes, serveis i programes.
5. Educació, prevenció i desenvolupament en el context del territori proper (comunitari i local). Temps lliure, de lleure, consum, associacionisme, participació i producció cultural.
6. Programes i accions socioeducatives en els diferents contextos: elements metodològics.
El protagonista en el procés d’ensenyament aprenentatge és l’estudiant i és sota aquesta premissa que s’ha planificat la metodologia de l’assignatura tal i com es mostra en el quadre que hi ha a l'inici d'aquest apartat:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposicions per part del professorat dels continguts i qüestions bàsiques del temari. Es realitza amb tot el grup classe i permet l'exposició dels principals continguts a través d'una participació oberta i activa per part dels estudiants. | 30 | 1,2 | |
Seminaris pràctics sobre el desenvolupament de l'assignatura | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Treball no presencial dirigit a partir de pautes proporcionades pel professorat | 30 | 1,2 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball propi per adquirir les competències de manera autoregulada | 75 | 3 |
L'avaluació de l'assignatura es farà en base a tres grans blocs (activitats d'avaluació), que són:
1er. = Pràctiques d'aula grupals: Estudi de casos, simulacions, anàlisi documental, entre d'altres. De totes elles s'en farà un promig sempre que la nota obtinguda sigui com a mínim de 5 punts en cada activitat, el lliurament d'aquestes activitats anirà lligat al calendari de realització de l'assigantura.
2on.= Lliurament de Portafolí individual (data de lliurament 12/01/2024)
3er. = Examen final i/o examen recuperació de l'assignatura (data de realització de l'examen final 26/01/2024) (data de realització de l'examen de recuperació una setmana després de l'examen final 02/02/2023)
4rt. = Avaluació única: es farà el dia 26/01/2024 a la mateix aula on s'han impartit les classes i caldrà superar un examen de tot el contingut tractat magistralment i activitats complementaries que s'aniràn pennjant a la plataforma moodle.
La nota final de l’assignatura serà la mitjana ponderada de les notes de les diferents activitats d'avaluació
* Les pràctiques d'aula estaran distribuïdes al llarg de tota l’assignatura, temporitzades en les quals s'indicarà la data d’inici i la data de lliurament de la pràctica. La devolució i el seguiment de les pràctiques que formen part de la qualificació serà inferior a un mes, aquestes pràctiques d'aula es realitzaràn en petits grups (màxim 4 persones) que formaran subgrups en cada seminari.
Els estudiants que durant el curs hagin fet un seguiment adequat de l’assignatura i tot i així els quedi algun aspecte no assolit se’ls donarà la oportunitat de superar la matèria refent l’activitat o activitats no superades.
La còpia o plagi de material, enel cas delstreballs, pràctiques o exàmens implica una qualificació final de suspèns de l’assignatura.
S’aprovarà l’assignatura amb una puntuació mínima de 5.
L’assistència a classe és obligatòria: l’estudiant ha d’assistir a un mínim d’un 80% de classes, en cas contrari es considerarà no avaluable.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació única (carpeta docent, pràctiques d'aula i examen escrit) | 60 | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 15, 16, 18 |
Dossier cooperatiu d'aprenentatge (portafolí) | 40 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19 |
Estudi de casos, treballs pràctics, simulacions i altres activitats programades, recollides al portafoli individual | 20 | 0 | 0 | 1, 3, 4, 8, 9, 10, 11, 12, 15, 16 |
Prova individual de conceptes | 40 | 0 | 0 | 1, 3, 4, 8, 9, 10, 11, 12, 16 |
Web:
Per la realització d'aquesta assignatura s'emprarà entre d'altres programes el: Genopro, Eina de cribatge i el RUMI.