Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OB | 2 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Es recomana que, al començament de l’assignatura, l'alumnat sigui capaç del següent:
- Comprendre textos escrits d’una certa complexitat sobre temes personals i generals de diferents àmbits.
- Produir textos escrits amb un nivell bàsic-mitjà sobre temes personals i generals de diferents àmbits.
- Comprendre textos orals d’una certa complexitat sobre temes personals i generals de diferents àmbits.
- Produir textos orals amb un nivell bàsic-mitjà sobre temes personals i generals de diferents àmbits.
És molt recomanable haver aprovat l’assignatura Idioma català per a traductors i intèrprets 1.
La funció de l’assignatura és dotar l'alumnat d’una competència lingüística mitjana en català que el capaciti per comunicar-se en aquesta llengua, incorporar el català com a llengua d’estudi i preparar-se per a la traducció.
En acabar l’assignatura l’alumnat serà capaç de fer el següent:
- Comprendre globalment i detalladament textos escrits de tipologia diversa amb una certa complexitat sobre temes generals.
- Produir textos escrits sobre temes personals i temes generals amb una correcció gramatical i ortogràfica acceptables.
- Comprendre textos orals d’extensió diversa sobre temes personals i temes generals.
- Produir textos orals sobre temes personals i temes generals amb un grau acceptable de correcció i fluïdesa.
· Coneixements mitjans de lèxic, morfosintaxi, fonètica i ortografia.
· Consolidació de les estructures necessàries per dur a terme funcions comunicatives com ara obtenir i donar informació, descriure, narrar, expressar gustos, etc.
· Comprensió global i detallada de textos escrits de tipologia diversa amb una certa complexitat sobre temes generals (narratius, descriptius, expositius, argumentatius, instructius).
· Producció, amb una correcció gramatical i ortogràfica acceptables, de textos escrits sobre temes personals i temes generals.
· Comprensió i producció, amb un grau acceptable de correcció i fluïdesa, de textos orals d’extensió diversa sobre temes personals i temes generals.
Les classes s'imparteixen en català.
A part de les activitats en què es treballen la comprensió oral i escrita i l’expressió oral i escrita, s'hauran de fer exercicis de gramàtica, de vocabulari i estructures, d'escriure i traduir textos periòdicament i de llegir i comentar les obres que s'especificaran al curs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 19,5 | 0,78 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Exercicis de comprensió escrita | 9 | 0,36 | 2, 3, 7 |
Exercicis de comprensió oral | 9 | 0,36 | 1, 4, 8 |
Exercicis de producció escrita | 9 | 0,36 | 2, 5, 11, 14 |
Exercicis de producció oral | 8 | 0,32 | 1, 6, 12, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Consulta de fonts de documentació | 6 | 0,24 | 9 |
Estudi i repàs progressius | 21 | 0,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 13 |
Exercicis de reforç | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 14 |
Exercicis gramaticals | 21 | 0,84 | 2, 9, 10 |
Preparació i revisió del comentari sobre les obres llegides | 15 | 0,6 | 2, 3, 5, 7, 9, 10, 11, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de redaccions | 14 | 0,56 | 2, 5, 11, 14 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Activitats d'avaluació
(a) 40 %: Activitats de gramàtica, vocabulari, comprensió lectora, comprensió oral i traducció.
(b) 30 %: Activitats de producció escrita.
(c) 15 %: Activitats relacionades amb les obres de lectura.
(d) 15 %: Activitats d'expressió oral
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
(a) 40 %: Prova gramatical i de vocabulari a l'aula
(b) 20 %: Prova oral a l'aula
(c) 20 %: Prova relacionada amb la lectura a l'aula
(d) 20 %: Treball realitzat casa
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats d'expressió oral | 15 % | 1 | 0,04 | 1, 6, 12, 14 |
Activitats de gramàtica, vocabulari, comprensió lectora, comprensió oral i traducció. | 40 % | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14 |
Activitats de producció escrita | 30 % | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 5, 9, 11, 14 |
Activitats relacionades amb les obres de lectura. | 15 % | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 5, 7, 9, 10, 11, 13, 14 |
Obres recomanades:
Altres fonts:
No es necessita programari específic.