Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500894 Turisme | OB | 1 | 2 |
Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.
No hi ha prerequisits.
L’assignatura pretén situar als alumnes de primer curs del Grau en Turisme en el món del turisme, concretament introduir l’activitat de les diferents empreses turístiques existents al sector. L’alumne estudiarà el funcionament de les empreses proveïdores de bens i serveis turístics (empreses de transport turístic, companyies asseguradores, guies turístics, etc,.) així com el funcionament de les empreses d’intermediació i l’organització departamental i de RRHH de l’àrea d’allotjament dels establiments hotelers. Aquesta assignatura es divideix en dos parts diferenciades i complementaries: la intermediació de serveis turístics mitjançant les empreses d'intermediació i els nous canals d'intermediació, i l'hotel com establiment d'allotjament de primer ordre dins de l'hoteleria i el turisme.
Al finalitzar l’assignatura l’alumne haurà de ser capaç de:
I PART: : Empreses d’intermediació turística (32 hores)
Tema 1. Les empreses d’intermediació en el sector turístic, tipologies, organització, funcions...
Tema 2. La intermediació i la relació amb els proveïdors de productes i serveis turístics.
Tema 3. Fonts d’informació i documentació emprada en les empreses d'intermediació. Noves tecnologies i noves empreses.
Tema 4. El viatge combinat i el catàleg.
Tema 5. El professional de la intermediació.
II PART: Hotels (24 hores)
Tema 1: Organigrama d’empresa hotelera departamental / personal.
Tema 2: El departament de recepció: organització i funcions. Personal, documentació i subdepartaments.
Tema 3: La consergeria: organització i funcions. Personal, documentació. Relacions amb els informadors turístics, transferistes i animadors.
Tema 4: El departament de pisos: organització i funcions. La governanta i la cambrera de pisos. Bugaderia i llenceria.
Tema 5: El departament de serveis tècnics: organització, funcions i personal.
Idioma d’impartició : Castellà/Anglès
L’assignatura funciona en base a dues metodologies d’ensenyament-aprenentatge:
a) Sessions de classes magistrals: Exposició del contingut teòric del programa de forma clara, sistemàtica i organitzada per part dels professors (els alumnes tindran al Campus Virtual de l’autònoma interactiva les transparències bàsiques dels temes i els materials per al seguiment d’aquestes sessions). Es fomentarà, en tot moment, la participació de l’alumnat a l’aula; es valoraran les seves aportacions, reflexions, i dubtes.
b) Sessions de classes pràctiques: A les sessions de classes pràctiques els professors proposaran una sèrie d’activitats pràctiques al llarg del curs sobre els temes teòrics tractats a les sessions magistrals. Els alumnes hauran de llegir alguna documentació proposada pel professorat i hauran de fer alguna pràctica associada a la lectura (Comentari i comprensió del text). Els alumnes també resoldran diversos problemes relacionats amb la confecció dels productes turístics.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 45 | 1,8 | 2, 4, 8 |
Resolució de problemes | 15 | 0,6 | 4, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 20 | 0,8 | 4, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 43 | 1,72 | 1, 3, 4, 8, 9 |
TRES OPCIONS D’AVALUACIÓ
A ) AVALUACIÓ CONTINUA I PROVA D’AVALUACIÓ FINAL
L’avaluació continua es configura de la forma següent:
Part empreses d’intermediació turística:
a) Realització d’una prova d’avaluació final, que valdrà un 36% de la nota final i que inclourà la matèria teòrica exposada a les classes magistrals.
b) Realització d’un treball que s’ enviarà al finalitzar l’assignatura, que valdrà un 24% de la nota final. Es valorarà una elaboració acurada.
Part hotels:
a) Realització d’una prova d’avaluació final, que valdrà un 24% de la nota final i que inclourà la matèria teòrica exposada a les classes magistrals.
b) Realització d’un treball amb tutories de seguiment, que valdrà un 16% de la nota final. Es valorarà una presentació formal correcta i una elaboració acurada.
El sistema d’avaluació s’organitza en presentació setmanal d’activitats autònomes, pràctiques, comprensió de textos individuals, treballs de grup i/o individuals, més una prova d’avaluació final d’interrelació i comprensió dels temes i conceptes treballats.
Els alumnes que no superin l’assignatura, mitjançant l’avaluació contínua, passaran a ser avaluats pel sistema d’avaluació única, no tenint en compte cap de les notes obtingudes.
B) AVALUACIÓ ÚNICA: Examen final (tota la matèria).
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Hi haurà un únic tipus d’examen final, no havent diferencia entre els alumnes que no hagin superat satisfactòriament l’avaluació continua i aquells que no l’hagin seguit.
C) RE-AVALUACIÓ
Només alumnes que a l’avaluació final hagin obtingut una nota igual o superior a 3,5 i menor de 5. La qualificació d’aquesta re-avaluació no superarà el 5 com a nota final.
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Modalitat d’examen a definir pel professorat de l’assignatura.
CONDICIÓ SINE QUA NON PER A OBTENIR L’ACREDITACIÓ DE L’ASSIGNATURA: donat que l’assignatura te dues parts “Empreses proveïdores de serveis turístics” (60% del global de l’assignatura) i ”Hotels” (40% del global de l’assignatura), per poder fer promig en la nota final, caldrà obtenir una qualificació mínima d’un 4 sobre 10.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat de curs (Empreses d'intermediació turistica) | 24% | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Activitat de curs (Hotels) | 16% | 10 | 0,4 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 10 |
Exàmen (Empreses d'intermediació turistica) | 36% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 8, 9 |
Exàmen (Hotels) | 24% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 8, 9 |
Altre material de suport en format digital i enllaços a pàgines web s’ofereixen al Campus Virtual.
Cap.