Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500240 Musicologia | OB | 2 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
L´assignatura cerca descriure i explicar el desenvolupament de la música i del fenomen musical des de l'acabament del darrer Barroc fins a les primeres dècades del segle XIX. Així doncs, es farà un recorregut contextualitzat pels compositors, formes, gèneres, instruments i teories més significatives que configuren el quefer musical de la música del Preclassicisme i el Classicisme musicals.
El contingut temàtic de l'assignatura es desenvoluparà mitjantçant classes magistrals. S'incidirà, també, en el comentari analític d'obres musicals i en les audicions comentades.
En cas de no poder-se realitzar presencialment, es farà via virtual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi comentat d'obres musicals | 37 | 1,48 | 1, 3, 6, 11, 15, 16, 21 |
Comentari d'audicions. | 50 | 2 | 1, 3, 6, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Identificació contextualitzada d'estils i estètiques del classicisme musical. | 60 | 2,4 | 2, 4, 7, 9, 10, 11, 12, 15, 16, 23, 26, 27, 28, 29, 31 |
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
1. Examen de desenvolupament temàtic (50%)
2. Examen d'anàlisi d'obres musicals (25%)
3. Examen de comentari d'audicions musicals (25%)
Per superar l'assignatura s'han d'haver aprovat les tres parts per separat.
A la reavaluació, fixada per la Facultat, l'alumne s'haurà d'examinar de la part o de les parts suspeses.
La revisió dels exàmens només es realitzarà presencialment.
Es considerarà un alumne no avaluable quan no s'hagi presentat a cap examen.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Examen que constarà de: desenvolupament temàtic (50%), d'anàlisi d'obres musicals (25%) i de comentari d'audicions musicals (25%)
Per superar l'assignatura s'han d'haver aprovat les tres parts per separat.
La data es farà pública al Campus Virtual.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen analític d'obres musicals. | 25% | 0,75 | 0,03 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 27, 28, 29, 30 |
Examen d'audicions musicals. | 25% | 0,75 | 0,03 | 1, 2, 3, 6, 8, 13, 14, 18, 21, 25, 27, 28, 29 |
Examen de desenvolupament temàtic. | 50% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 18, 23, 26, 28, 29, 31 |
ANGLÈS, H. i GERHARD, R., Sis quintets per a instruments d'arc i orgue o clave obligat. Antoni Soler (1729 ‑ 1783), IX, Institut d'Estudis Catalans, Biblioteca de Catalunya, Barcelona, 1933.
BLUME, F., Classic and Romantic Music, ed. Norton, London, 1970.
BOYD, M.., CARRERAS, J.J., eds, La Música en España en el siglo XVIII, Cambridge Univ Press, Madrid 2000.
CARSE, A., The History of Orchestration, Dover, New York, 1964.
CODINA, D., DOLCET, J., RIFÉ, J. i VILAR, J.M., Història de la Música Catalana, Valenciana i Balear. Barroc i Classicisme. Vol II, ed. 62, Barcelona, 1999.
DOWNS, P., La Música Clásica, ed. Akal., Akal Música 4, Madrid, 1998
FEIST, Romain, L´école de Mannheim, editions Papillon, Genève, 2001.
GEIRINGER, Karl e Irene, Haydn, University of California Press, Berkeley, 1982.
GEIRINGER, Karl, La familia de los Bach. Siete generaciones de genio creador, Espasa-Calpe, Madrid, 1962.
HEARTZ, Daniel, Music in European Capitals. The Galant Style 1720-1780, WW. Norton & Company, New York-London, 2003.
HOCQUARD, Jean-Victor, Mozart, una biografía musical (1791-1991), 2 vols., Espasa-Calpe, Madrid, 1991.
HOGWOOD, Ch., La Sonate en trio, Actes Sud, París, 1987.
KIRKPATRICK, Ralph, Domenico Scarlatti, Princeton University Press, Princeton, 1953, 1981; trad. Alianza, Madrid, 1985.
KLEINERTZ, R. (ed.), Teatro y Música en España (siglo XVIII), ed. Reichenberger, Kassel-Berlin, 1996.
KUNZE, Stefan, Las óperas de Mozart, Alianza, Madrid, 1990.
MARTÍN MORENO, Antonio, Historia de la música española, 4. Siglo xviii, Alianza, Madrid, 1985.
MASSIN, Jean y Brigitte, Ludwig van Beethoven, Turner, Madrid, 1987.
MASSIN, Jean y Brigitte, Wolfgang Amadeus Mozart, Turner, Madrid, 1987.
PAULY, Reinhard G., Music in the Classic Period, 3ª ed., Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey, 1988; trad. La música en el período clásico, Víctor Lerú, Buenos Aires, 1980.
PESTELLI, G., Historia de la Música, 7, ed. Turner, Turner Música, Madrid, 1986.
RATNER, L., Classic Music. Expression, Form and Style, Macmillan Pub., London, 1980.
ROBBINS LANDON, H.C. i NORWICH, John Julius, Cinco siglos de Música en Venecia, ed. Destino, Barcelona, 1992.
ROBBINS LANDON, H.C.. (director), Mozart y su realidad, ed. Labor, Barcelona, 1991.
ROSEN, Ch., El estilo clásico Haydn, Mozart y Beethoven, Alianza ed., Alianza Múisca 29, Madrid, 1986.
ROSEN, Ch., Formas de sonata, ed. Labor, Barcelona, 1987.
RUSHTON,J., Música Clásica, colecc. El mundo del arte, nº 47, ed. Destino, Barcelona, 1998.
SADIE, Stanley, Mozart, Muchnik, Barcelona, 1985.
SOLOMAN, Maynard, Beethoven, 2ª ed., Schirmer Books, Prentice Hall, Nueva York-Londres, 1998; trad. Beethoven, Javier Vergara, Madrid, 1985.
THAYER, Vida de Beethoven, revisada por Elliot Forbes, 2 vols., Princeton, 1979.
ZASLAW, N., (ed.), The Classical Era. From the 1740s to the end of the 18th century, Macmillan, London, 1989.
no s'usa