Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500239 Història de l'Art | OT | 3 | 2 |
2500239 Història de l'Art | OT | 4 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No n'hi ha. Es recomanable tenir domini de l'anglès per poder consultar la bibliografia y els materials de referència, que el professorat anirà facilitant durant el curs. També cal mostrar interès pels reptes sociopolítics i mediambientals del món actual, així com per l'art i la seva relació amb la tecnologia i la societat.
Contextualització
L'assignatura "Obres i debat de l'art actual" es planteja seguir els esdeveniments d'un món canviant a través de l'anàlisi de les obres artístiques contemporànies i de la implicació de l'art en els reptes i noves visions que es plantegen des de la societat, la ciència i la tecnologia.
D'aquí s’estudiaran els canvis produïts en els temes, mitjans i funcions de l’art d’ençà de la postmodernitat i els referents teòrics que han portat l’art contemporani a esdevenir una recerca material i metodològica entorn a com l’ésser humà percep, coneix i es situa en un món complex. En definitiva, l’assignatura farà un repàs als majors reptes que enfronta la contemporaneïtat i com l’art utilitza tots els mitjans al seu abast per imaginar futurs possibles.
Objectius
Mitjançant l’anàlisi situat de la producció artística contemporània, l’estudi dels problemes que afronta, els mitjans que utilitza i les seves fonts teòriques, els estudiants enriquiràn la seva formació, tot obtenint eines addicionals que els permetin crear les seves pròpies propostes.
Entre els objectius específics:
Continguts
L'assignatura introdueix l'entorn de l'art actual a partir de l'anàlisi d'una selecció d'obres contemporànies creades en resposta a diferents temes i des de diverses perspectives teòriques i metodològiques actuals. Aquests situen l'art en relació amb l'encontre amb el món globalitzat, l’apogeu del capitalisme, els estudis postcolonials i de gènere i les noves tecnologies per una banda, i en la resposta a reptes contemporanis com són la intel·ligència artificial, el col·lapse dels recursos naturals o els canvis geopolítics, per l'altra.
Aquest curs combina teoria i pràctica. Per aquest motiu es important que l’alumne complementi les classes amb les lectures i materials recomanats. També son importants l’assistència i la participació activa a l’aula.
CLASSES PRESENCIALS A L'AULA: L'espai i temps de classe son l'escenari on s'analitzarà des d'un punt de vista teòric i material les obres del panorama artístic i creatiu actual, seleccionades d'acord amb les problemàtiques proposades.
També es mantindrà l'alumnat al dia dels esdeveniments culturals a l'entorn, estimulant la llur participació en la vida cultural de la ciutat.
Per participar activament de les activitats dirigides es necessari que l’alumne realitzi TREBALL AUTÒNOM llegint i preparant els textos i material audiovisual recomanat. D’altra banda caldrà presentar, a final de cada tema, un escrit breu en el que es mostri que s’ha reflexionat i treballat els materials proposats així com les aportacions pròpies respecte al mateix.
Finalment, l'aula també servirà d'escenari per a les intervencions participatives i les exposicions orals del l'alumnat.
TUTORIES: Les tutories serviran per oferir als alumnes orientació metodològica i bibliogràfica, així com per a guiar-los en la realització d'activitats supervisades - treball d'investigació i exposició.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització de comentaris a propòsit d'obres. Treball d'investigació i exposició | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació individual dels treballs | 70 | 2,8 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12 |
Activitats d’avaluació
TEXTOS BREUS: al final de cada tema els estudiants hauran d’entregar un text breu on demostrin que han llegit els textos facilitats per la professora i on exposin breument les reflexions que els han suscitat els temes i obres comentades. Les instruccions i requeriments dels textos seran publicats per la professora a principis de curs al Moodle. (40 % de la qualificació total)
TREBALL D'INVESTIGACIÓ I EXPOSICIÓ: Els alumnes s'organitzaran en grups i escolliran un tema, entre els proposats per la professora. Hauran de dur a terme una tasca de recerca tutelada per elaborar una proposta teòrica-critica o artística entorn al tema. El treball s’exposarà a classe a final de curs. Aquesta evidencia està vinculada al projecte d’investigació docent ProjectArte i pot ser seleccionada per formar part del concurs) (30% de la qualificació total)
PROVA ESCRITA: A final de curs hi haurà una prova escrita. Aquest serà descrita al Moodle (20% de la qualificació final)
PARTICIPACIÓ: L'assignatura 'Obres i debat de l'art actual' exposa una matèria oberta i vigent, per la qual cosa l'interès de l'alumnat pel context social i cultural contemporani i la seva participació són importants. La participació a classe s'avaluarà (fins a un 10% de la qualificació final). Per obtenir aqueta nota l’alumne ha d’haver assistit a no menys d’un 60% de les classes i haber pres part activa en els debats i seminaris realitzats a l'aula. Es controlarà l’assistenta.
Qualificació i procés de revisió
La nota final es la mitja ponderada de les notes obtingudes a totes les activitats, sempre i quan s’hagi arribat a una puntuació de 5 o més en totes i cadascuna d’aquestes.
L’estudiant rebrà̀ la qualificació́ de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat mes del 30% de les activitats d’avaluació́.
En el moment de realització́ de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà̀ l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió́ de les qualificacions.
Recuperació
Per participar a la recuperació́ l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació́ total. En el cas dels alumnes que hagin optat per l'avaluació única, caldra que hagin presentat totes les evidencies.
Totes les activitats, excepte la participació a l'aula, son recuperables, mitjançant l’execució d’una tasca equivalent, indicada per la professora en el moment de revisió i publicada al campus virtual.
(*) En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació́ significativa de la qualificació́ d’un acte d’avaluació, es qualificarà̀ amb 0 aquest acte d’avaluació́, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació́ final d’aquesta assignatura serà 0.
AVALUACIÓ ÚNICA
Els alumnes acollits a l’avaluació única hauran de presentar tres evidencies en les dates assenyalades al campus virtual a principis de curs (entre el 8 i 19 de gener):
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
RECUPERACIÓ DE L’AVALUACIÓ ÚNICA
Poden presentar-se a la recuperació els alumnes que hagin lliurat totes les evidencies i hagin obtingut una nota mitja no inferior a 3,5. La recuperació consistirà en la realització d’un examen presencial.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació a l'aula | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Prova escrita | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Textos breus a final de cada tema | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
Trebal d'investigació i exposició | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
A demés de la bibliògrafa de referència bàsica, la professora facilitarà material de suport, en formats diversos, per a cada tema específic a lo llarg del curs
Si calgués un programari específic s’indicaria oportunament