2023/2024
Treball de fi de grau
Codi: 100251
Crèdits: 6
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
2500245 Estudis Anglesos |
OB |
4 |
2 |
Idiomes dels grups
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Prerequisits
- L’estudiantat pot matricular-se del seu TFG un cop superats dos terços del pla d’estudis, és a dir, 160 crèdits. El treball es fa durant el segon semestre del 4t curs. Els/les estudiants que es matriculin del TFG per segona vegada o tinguin alguna circumstància personal degudament justificada podran realitzar el TFG durant el primer semestre del 4t curs, prèvia autorització de la Comissió de Docència.
- El treball final s'avaluarà d'acord amb el nivell C2 segons el qual l'estudiantat pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d'una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
Objectius
Objectius generals
El TFG és un treball que ha de permetre una avaluació global i sintètica de les competències específiques i transversals associades a cada títol.
Objectius específics
El TFG ha de ser un treball fonamentalment acadèmic, no pas un treball de recerca en el sentit estricte, caràcter reservat per al TFM. De forma excepcional, i mai de forma generalitzada, les titulacions podran proposar alguns temes que suposin la iniciació al maneig de les eines bàsiques de la recerca.
Competències
- Demostrar que es comprèn la relació entre factors, processos o fenòmens de la lingüística, la literatura, la història i la cultura, i explicar-la.
- Demostrar que es comprèn una àmplia varietat de textos en llengua anglesa, en qualsevol mitjà (oral, imprès, audiovisual), i reconèixer-hi sentits implícits.
- Demostrar una comprensió general de l'evolució històrica de la llengua anglesa.
- Descriure sincrònicament les unitats, les construccions i els fenòmens gramaticals principals de la llengua anglesa.
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Distingir i contrastar els diferents models teòrics i metodològics aplicats a l'estudi de la llengua anglesa, de la seva literatura i de la seva cultura.
- Generar propostes innovadores i competitives en la recerca i en l'activitat professional.
- Identificar els principals corrents literaris, culturals i històrics en llengua anglesa.
- Produir textos en llengua anglesa clars, ben estructurats i detallats, sobre temes complexos, mostrant un ús correcte dels mecanismes d'organització, articulació i cohesió del text.
- Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
- Reconstruir i organitzar la informació i els arguments procedents de fonts diverses en llengua anglesa i presentar-los de manera coherent i resumida.
- Respectar la diversitat i la pluralitat d'idees, persones i situacions.
- Treballar de manera autònoma i responsable en un entorn professional o investigador en llengua anglesa i en altres llengües, per aconseguir els objectius planificats prèviament.
- Treballar individualment i/o en equip de manera efectiva en entorns multiculturals i interdisciplinaris en anglès i en altres llengües, aplicant valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics propis d'un grau en llengua estrangera que forma l'estudiant per a la comunicació intercultural.
- Utilitzar els coneixements adquirits per resoldre problemes relacionats amb qualsevol activitat professional en l'àmbit de la llengua anglesa, en especial amb la docència.
- Utilitzar les noves tecnologies per captar i organitzar informació en anglès i en altres llengües, i aplicar-la a la formació pròpia continuada i a la resolució de problemes en l'activitat professional i/o investigadora.
- Valorar de manera crítica la producció científica, literària i cultural en llengua anglesa.
Resultats d'aprenentatge
- Analitzar i interpretar a un nivell avançat els textos teòrics sobre qualsevol dels àmbits coberts per aquesta matèria.
- Aplicar a la feina en un entorn en llengua anglesa les metodologies de planificació del treball adquirides.
- Aplicar a la recerca en llengua anglesa les metodologies científiques i de planificació del treball adquirides.
- Aplicar al treball en entorns multiculturals i interdisciplinaris en anglès els coneixements adquirits sobre comunicació intercultural.
- Aplicar els coneixements adquirits a la generació de recerca innovadora i competitiva de nivell bàsic.
- Aplicar els coneixements adquirits per a millorar el coneixement públic general de la diversitat lingüística i/o cultural.
- Aplicar els coneixements i les competències adquirits a les activitats professionals i acadèmiques relacionades amb la lingüística.
- Aplicar els coneixements i les competències adquirits en les activitats professionals i acadèmiques relacionades amb la literatura, la història i la cultura.
- Aplicar la informació en llengua anglesa localitzada a Internet, en bases de dades, etc., als entorns de treball i/o recerca.
- Argumentar idees i opinions amb precisió en les llengües pròpies i en les adquirides al grau.
- Comparar a un nivell avançat les metodologies dels àmbits coberts per aquesta matèria.
- Comprendre textos avançats, acadèmics o professionals en les llengües pròpies i en les adquirides al grau.
- Demostrar la compressió i distingir una gran varietat de material auditiu (no col·loquial) en anglès estàndard britànic i americà.
- Demostrar que es comprenen textos en anglès especialitzats i no especialitzats de dificultat alta, i interpretar-los de manera crítica.
- Demostrar un coneixement sòlid dels temes avançats relacionats amb l'estudi de la lingüística.
- Demostrar un coneixement sòlid dels temes avançats relacionats amb l'estudi de la literatura i la cultura.
- Demostrar un domini dels coneixements avançats i de les metodologies científiques relacionats amb la lingüística, la literatura, la història i la cultura que capaciten per cursar educació especialitzada de postgrau en l'àrea d'estudi pròpia o altres de similars.
- Demostrar un domini dels mètodes propis del treball acadèmic individual que capaciten per cursar educació especialitzada de postgrau en l'àrea d'estudi pròpia o altres de similars.
- Desenvolupar vincles laborals i investigadors en entorns multiculturals i interdisciplinaris en anglès que contribueixin a la col·laboració internacional.
- Distingir les diferents àrees o disciplines en les quals es pot desenvolupar recerca especialitzada sobre la llengua, la cultura i la literatura angleses, i la història dels països de parla anglesa.
- Distingir les idees principals de les secundàries i fer síntesis dels continguts de textos primaris i secundaris relacionats amb qualsevol dels àmbits coberts per aquesta matèria.
- Emetre judicis de valor en relació amb la producció científica dins de qualsevol dels àmbits coberts per aquesta matèria.
- Emetre valoracions crítiques pertinents basades en la comprensió de la informació rellevant sobre temes relacionats amb la lingüística d'interès social, científic o ètic.
- Emetre valoracions crítiques pertinents basades en la comprensió de la informació rellevant sobre temes relacionats amb la literatura i la cultura d'interès social, científic o ètic.
- Expressar-se eficaçment aplicant els procediments argumentatius i textuals en els textos formals i científics.
- Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
- Generar estratègies que facilitin l'augment i la millora del respecte mutu en entorns multiculturals.
- Generar noves iniciatives professionals.
- Generar recerca autònoma de nivell bàsic relacionada amb temes de la història de la llengua anglesa.
- Generar recerca autònoma de nivell bàsic relacionada amb temes de la literatura en llengua anglesa.
- Generar recerca autònoma de nivell bàsic relacionada amb temes de la llengua anglesa i la lingüística.
- Generar recerca autònoma de nivell bàsic relacionada amb temes de la metodologia de l'ensenyament de la llengua anglesa.
- Localitzar fonts secundàries acadèmiques a la biblioteca o a Internet relacionades amb qualsevol dels àmbits coberts per aquesta matèria.
- Localitzar i organitzar informació rellevant en llengua anglesa disponible a Internet, en bases de dades, etc.
- Presentar per escrit en anglès acadèmic amb un nivell C2 els resultats de la recerca pròpia autònoma.
- Seleccionar la metodologia més adequada per a la recerca autònoma en qualsevol dels àmbits coberts per aquesta matèria.
- Sintetitzar el contingut de fonts primàries i secundàries acadèmiques relacionades amb qualsevol dels àmbits coberts per aquesta matèria.
Continguts
El TFG consisteix en:
- L'elaboració i presentació d'un treball acadèmic sobre un tema de qualsevol àrea dels Estudis Anglesos (Lingüística Anglesa, Lingüística Anglesa Aplicada, Literatura i Cultura Angleses) i Alemanys que permeti una avaluació global i sintètica de les competències específiques i transversals associades al títol.
- En el cas de TFGs en l'àrea de Literatura (anglesa, americana o alemanya), no es podran utilitzar com a fonts primàries obres que hagin estat tractades a assignatures obligatòries i/o optatives del grau que l'estudiant hagi cursat.
- Recerca de bibliografia: selecció i anàlisi crítica de la literatura específica del tema escollit (hi ha d'haver un mínim de 7 fonts secundàries).
- Presentació oral del treball davant de dos professors/res, un/a dels/les quals serà el supervisor/a del treball.
Temes
- Shakespeare
- British history and culture
- Romantic poetry
- American Modernism
- Post-colonial literature
- Victorian literature
- Irish & Scottish literature
- War narratives
- Contemporary poetry
- L2/L3 acquisition
- Argument structure
- Assessment
- Contrastive linguistics
- Analysis of L2 errors
- Phonetics and phonology
- Syntax
- History of English
- Sociolinguistics
- Academic English
- English teaching methodologies
- Pragmatics
- English as a lingua franca
- Translation
- Literature in German
- TFG d'Aprenentatge i Servei (https://www.uab.cat/web/cooperacio-i-epjg/aprenentatge-i-servei-aps-1345779120885.html): el TFG pot dur-se a terme mitjançant la participació en un projecte orientat a resoldre una necessitat real en una comunitat, amb l'objectiu de millorar les condicions de vida de les persones. Un cop identificada la necessitat social o cultural, cal que la intervenció del/la estudiant connecti l'experiència pràctica amb els coneixements teòrics del Grau.
En aquesta assignatura es tindrà en compte la perspectiva de gènere en els aspectes següents:
- No permetre un ús sexista del llenguatge a les contribucions orals i escrites de l’alumnat.
- Evitar els estereotips de gènere en els exemples.
- Posar a la bibliografia els noms complets dels autors i autores, en comptes de només la inicial.
Metodologia
En aquesta assignatura no hi ha activitats docents a l'aula. La metodologia docent es basa en:
- Activitats Dirigides: 4h (tutories grupals, sessions informatives)
- Activitats Supervisades: 5h (tutories individuals)
- Activitats Autònomes: 140h (documentació, lectures, síntesi, redacció, preparació de la presentació oral)
El TFG s'ha de dur a terme de manera individual.
Els/les estudiants que facin una estada Erasmus durant el quart any poden fer el TFG a distància, excepte la presentació oral, que ha de ser sempre presencial.
El TFG ha de seguir les indicacions del Paper Guidelines del Departament de Filologia Anglesa i de Germanística (disponible a la pàgina web del departament). El format de la bibliografia i de les citacions ha de seguir les directrius de MLA per Literatura i d'APA per a Llengua (amb els noms complets, en comptes de les inicials).
Cal incloure al TFG una declaració d’honestedat intel·lectual, que es posarà a disposició de l’alumnat a través del Moodle.
L'extensió del treball escrit ha de ser entre 4.000 i 9.000 paraules (el màxim pot variar segons el format i el tipus de treball), o d'entre 15 i 25 pàgines a doble espai, excloent Bibliografia, Taula de continguts, Declaració d'honestedat intel·lectual i Annexos.
Procediment d'assignació de tutors/res
La titulació d'Estudis Anglesos farà una llista de propostes de temes i tutors/res, que es publicarà al mes de setembre. L'estudiant omplirà un formulari de preinscripció on podrà triar 5 preferències (estudiants d'Estudis Anglesos) o 10 preferències (estudiants de Graus combinats amb anglès, 5 preferències per titulació). El termini de recepció de formularis de preinscripció finalitza a finals del mes d’octubre. Durant el mes de novembre s'assignaran tutors/res a l'alumnat PER ORDRE DE NOTA D'EXPEDIENT ACADÈMIC. La llista d'adjudicacions de tutor/a es farà pública durant el mes de novembre.
CALENDARI
- Juliol 2023: matrícula
- Setembre 2023: publicació del llistat de possibles tutors/res, i temes
- 2-20 octubre 2023: tria de tutors/res per part de l’estudiantat
- 23 octubre - 16 novembre 2023: procés d’assignacions per part de les coordinacions de TFG
- Divendres 17 novembre 2023: publicació de les assignacions
- Desembre 2023: primera tutoria individual amb el tutor/a (orientació de lectures, concreció de tema)
- Gener 2024: primera tutoria col·lectiva amb la coordinadora de TFG
- Dilluns 26 febrer 2024: proposta del treball lliurada al tutor/a
- Abril/maig 2024: segona tutoria col·lectiva amb la coordinadora de TFG
- 21-29 maig 2024: lliurament de la versió pre-final al tutor/a per rebre feedback.
- Dimecres 12 juny 2024: lliurament del treball final al tutor/a, al segon/a examinador/a i a la coordinadora de TFG
- 13-24 juny 2024: correcció de la part escrita i preparació de la presentació oral
- 25 - 28 juny 2024: presentacions orals
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
El lliurament fora de termini de la proposta o el treball final comportarà una penalització del 10% de la nota de la part corresponent.
L'avaluació per aquesta assignatura es basa en l'avaluació continuada de 3 ítems i consta de 2 parts:
- Part escrita = 60%: proposta inicial (10% tutor/a) + treball acabat (50%; 30% tutor/a, 20% segon/a examinador/a)
- Part oral = 40% (20% tutor/a, 20% segon/a examinador/a)
S'han d'aprovar les dues parts (el treball escrit i la defensa oral) per aprovar el TFG.
Important:
- Si l'estudiant no presenta el Treball final es considerarà l'assignatura NO AVALUABLE.
- El nivell d’anglès es tindrà en compte al TFG. Serà el 30% de la nota al treball final i a la presentació oral. Es valorarà la correcció gramatical, el vocabulari, la cohesió, l’organització, l’estil i l’ortografia a la part escrita, i la pronunciació i la fluïdesa a la part oral, segons el nivell C2 del CEFRL.
- Recuperació: El treball de fi de grau no té recuperació.
- MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol part del TFG es considerarà automàticament un SUSPENS (0). PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d'un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D'INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI, I UN ÚS INDEGUT DE LA IA, COM PRESENTAR COM A ORIGINAL UN TREBALL QUE HA ESTAT GENERAT PER UNA EINA O PROGRAMA D’IA), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l'originalitat i autenticitat del text propi.
Procediment de presentació del treball
IMPORTANT: Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Presentació oral del treball |
40% |
1
|
0,04 |
10, 25, 26, 32
|
Treball escrit |
60% |
0
|
0 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37
|
Bibliografia
La bibliografia del Treball de Fi de Grau serà específica a cada temàtica.
L'estudiant pot consultar la següent bibliografia general d'elaboració de treballs de recerca i manuals d'estil:
Alonso Alonso, M. Rosa (2009) Writing for Academic Purposes: A Handbook for Learners of English as a Second Language. Munich: LINCOM.
Barnet, Sylvan and William E. Cain (2011). A Short Guide to Writing about Literature. London: Longman.
Booth, Alison and Kelley J. Mays (2012). The Norton Introduction to Literature Study Place. London: Norton & Co.
Buckingham, Louisa. (2015). Doing a research project in English Studies. A guide for students. E-book.
Hamp-Lions, Liz and Ben Heasley (2006). Study Writing: A Course in Written English for Academic Purposes. Cambridge: Cambridge University Press
McCarthy, Michael and Felicity O'Dell (2008). Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
Savage,Alice, Patricia Mayer, Masoud Shafiei. Rhonda Liss and Jason Davis (2006). Effective Academic Writing 1 & 3. Oxford: Oxford University Press.
Sowton, Chris (2012). 50 Steps to Improving your Academic Writing. Reading: Garnett Education.
Swales, John M. and Christine B. Feak (1994). Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. Ann Arbor: The University of Michigan Press.
Sorenson, Sharon (2009). Webster’s New World Student Writing Handbook. Webster’s New World.
Wray, Alison, & Aileen Bloomer. (2012). Projects in Linguistics and Language Studies: A Practical Guide to Researching Language. New York/London: Routledge.
Recursos on-line: