Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 0 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 0 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Per poder cursar aquesta assignatura amb èxit, els i les estudiants han de tenir un nivell C2 del MECR.
Aquesta assignatura pertany al pla d'estudis antic i està només oberta a alumnat que hi estigui matriculat.
En aquest curs es fa una introducció a l’ampli camp d’estudi de la pragmàtica lingüística i discursiva. S’examinen els marcs teòrics i els conceptes més rellevants per a l’anàlisi de textos tant orals com escrits des d’un punt de vista socio-interaccional i discursiu. S’entén la parla com a objecte situat i com a eina per acomplir objectius en contextos interpersonals, històrics, socio-ideològics i culturals concrets.
En completar l’assignatura l’alumnat serà capaç de:
-Definir els principals conceptes de l’anàlisi pragmàtica, tot emmarcant-los en la seva perspectiva teòrica, relacionar-los i valorar la seva contribució al desenvolupament de la disciplina.
-Aplicar els conceptes adquirits a la descripció i comprensió dels usos lingüístics.
-Reflexionar sobre la pràctica lingüístico-comunicativa pròpia i aliena.
-Analitzar interaccions i textos des d'una perspectiva de gènere.
Unitat 1: La pragmàtica com a disciplina: Objectius, definicions i conceptes clau.
Unitat 2: La llengua com a forma d’acció social: Els actes de parla.
Unitat 3: La dimensió interpersonal dels usos lingüístics: Les teories de la cortesia.
Unitat 4: la pragmàtica de la interacció: L’anàlisi de la conversa.
Unitat 5: Poder, desigualtat social i ideologia: Anàlisi crítica del discurs.
Unitat 6: La construcció discursiva de la identitat: Llengua i gènere.
Nota: Aquesta assignatura forma part del projecte d'innovació docent "Cap a una col·laboració transdisciplinària entre literatura i lingüística angleses sobre la construcció discursiva del gènere" (2023-2024).
La metodologia docent és activa i combina explicacions teòriques amb la realització d'exercicis pràctics.
Es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació de l’actuació del professorat i d’avaluació de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi crítica i debat de les lectures assignades | 17 | 0,68 | 1, 2, 10, 12, 14, 15, 16 |
Correcció i comentari d'exercicis pràctics | 10 | 0,4 | 1, 2, 5, 8, 10, 11, 12, 13, 15, 16 |
Presentació de conceptes teòrics | 23 | 0,92 | 1, 6, 8, 10, 11, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals | 20 | 0,8 | 9, 10, 12, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs individuals | 15 | 0,6 | 3, 12, 14 |
Estudi personal | 15 | 0,6 | 2, 3, 5, 7, 18 |
Realització d'exercicis | 15 | 0,6 | 1, 5, 8, 9, 11, 12, 15 |
Notes
Les dates exactes per a les activitats d'avaluació es publicaran a l'inici del curs en un calendari a l'espai Moodle.
L'ítem "participació activa" també inclou formats com ara publicacions a fòrums i contribucions a wikis.
S’ha de tenir en compte el següent:
Recuperació
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà ítem per ítem amb les següents condicions:
- L’alumnat haurà d'haver obtingut un mínim de 3,5 en els ítems a recuperar.
- L'alumnat haurà d'haver aprovat el 60% de l'avaluació de l'assignatura.
- La nota màxima que es pot obtenir després de la recuperació d'un ítem és de 6/10 (en aquell ítem).
- Si l’alumnat suspèn l’ítem o els ítems de la recuperació, pot aprovar l’assignatura sempre que la mitjana global sigui igual o superior a un 5.
Les següents activitats no són recuperables:
-Participació activa
-Exercici pràctic 1
-Exercici pràctic 2
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cadascuna de les activitats avaluatives, la professora informarà l'alumnat, mitjançant la plataforma Moodle, del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Sistema d'avaluació única:
La data per a l'avaluació unica es publicarà a l'inici del curs a l'espai Moodle.
Activitats:
1) Examen (30%)
2) Projecte (40%)
3) Portfoli d'exercicis (30%)
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 25% | 1,5 | 0,06 | 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Exercici pràctic 1 (indvidual) | 10% | 3,5 | 0,14 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17 |
Exercici pràctic 2 (en parelles) | 15% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 17, 18 |
Participació activa | 15% | 5 | 0,2 | 6, 9, 12, 14, 15 |
Projecte final (en parelles) | 35% | 20 | 0,8 | 5, 8, 10, 11 |
Alba-Juez, Laura & J. Lachlan Mackenzie (2015) Pragmatics: Cognition, Context and Culture. Madrid: McGraw-Hill/UNED.
Angouri, Jo and Baxter, Judith (eds) (2021)The Routledge HandbookofLanguage, Gender, and Sexuality. London: Routledge.
Archer, Dawn, Karin Aijmer & Anne Wichmann (2012) Pragmatics: An Advanced Resource Book for Students. London: Routledge.
Blommaert, Jan (2005). Discourse. Cambridge: Cambridge University Press.
Brown, Penelope & Stephen Levinson (1987) Politeness: Some Universals in Language Usage. Cambridge: Cambridge University Press.
Couper-Kuhlen, Elizabeth & Margret Selting (2018) Interactional Linguistics: Studying Language in Social Interaction. Cambridge: Cambridge University Press.
Cutting, Joan and Fordyce, Kenneth (2021). Pragmatics: A Resource Book for Students (4th Edition). London: Routledge.
Cutting, Joan (2008). Pragmatics and Discourse. London: Routledge.
Hall, Kira Hall and Barrett, Rusty(2018). The Oxford Handbook of Language and Sexuality. Oxford: Oxford University Press.
Huang, Yan (2014) Pragmatics (2nd ed.) Oxford: Oxford University Press.
Huang, Yan (2017) The Oxford Handbook of Pragmatics. Oxford University Press.
Hutchby, Ian & Robin Wooffitt (1998) Conversation Analysis: Principles, practices and applications. Cambridge: Polity Press.
Kiesling, Scott F. (2019). Language, Gender, and Sexuality: An Introduction. London: Routledge
Martínez-Flor, Alicia & Esther Usó-Juan (2010). Speech Act Performance: Theoretical, Empirical and Methodological Issues. Amsterdam: John Benjamins.
Mey, Jacob L. (1993) Pragmatics: An Introduction. Oxford: Blackwell
Thomas, Jenny (1995) Meaning in Interaction: An Introduction to Pragmatics. London: Longman.
Verschueren, Jef (1999) Understanding Pragmatics. London: Arnold.
No es farà servir cap programari específic.