Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313148 Màrqueting | OT | 0 | 2 |
No hi ha pre-requisits
Aquest mòdul permetrà especialitzar-te a l'entorn analític amb un enfocament de negoci. Coneixeràs com obtenir dades de qualitat i les tècniques i eines analítiques que et permetran prendre les millors decisions en màrqueting. Analitzar mercats, segments, consumidors mitjançant anàlisis i models nous que permetran conèixer els insights claus per optimitzar les polítiques de màrqueting.
Bloc I: Màrqueting basat en dades.
El màrqueting basat en dades aborda lestudi de problemes de màrqueting a partir de dades, teories i experiments que estudien el comportament del consumidor. És una línia de coneixement interdisciplinar (màrqueting science, microeconomia aplicada, organització industrial, i computació estadística) que aborda temes com els següents: investigació de les eleccions del consumidor i del seu comportament, avaluació de decisions comercials basades en dades, desenvolupament i aplicació de experiments a petita i gran escala, mètodes per a lús de grans quantitats de dades, mètodes de computació per a lanàlisi de dades disponibles a Internet. La utilització de tècniques daprenentatge automàtic (Machine Learning) serà un dels pilars daquest bloc del mòdul.
Bloc II: Màrqueting del comportament del consumidor.
Màrqueting del comportament aborda lestudi de com els individus es comporten en dominis rellevants de consum mitjançant el coneixement que es desprèn de la neurociència del consumidor o neuromarketing. Aquesta àrea del màrqueting és una interdisciplinària (psicologia, neurologia i economia del comportament). La utilització de biosensors serà un dels pilars daquest bloc del mòdul. L´ús de tècniques neurocientífiques i psicofisiològiques permetrà analitzar l´efectivitat d´accions de màrqueting (publicitat, producte, envàs, marca, punt de venda, navegació web,...).
Bloc I: Màrqueting basat en dades (5 ECTS – A. Morell, J. L. Vicario)
Aquesta part del mòdul es basa en el desenvolupament de miniprojectes en l'entorn R d'anàlisi de dades. Cada miniprojecte desenvolupa un tòpic el màrqueting basat en dades, considerant dades reals d'empreses de màrqueting digital (Airbnb, Tripadvisor, Amazon) o de xarxes socials. S’aniran treballant conceptes d’aprenentatge automàtic (Machine Learning) aplicats al màrqueting i es finalitzarà amb una introducció al Deep Learning.
Bloc II: Màrqueting del comportament de consumidor (5 ECTS – P. López, J. Rialp)
Aquesta part del mòdul es basa en el desenvolupament d'un miniprojecte de recerca en neuromarketing mitjançant l'ús de biosensors des del seu disseny experimental, captura de dades i anàlisi.
Metodologia docent
S'hi combinen tot un conjunt de metodologies docents:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les Enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, discussió de casos i presentació d'assatjos curts | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment dels assatjos a realitzar i del casos d'anàlisi | 50 | 2 | 4, 9, 13, 16, 18, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures assignades, preparació de cassos i pràctiques, estudi i elaboració d'esquemes | 100 | 4 | 2, 4, 5, 10, 13, 17, 18, 21 |
Evaluació
A. Normes generals d'avaluació dels mòduls
Aquest mòdul s'estructura en diferents parts que estan a càrrec de diferents professors. La nota final del mòdul consisteix en la mitjana de les notes de cada assignatura o part que formen el mòdul.
Es considera que el mòdul s'ha aprovat si:
Si el mòdul no està aprovat, la coordinació del màster oferirà a l'estudiant la possibilitat de re-avaluar les parts que formen el mòdulque no s'han superat si la nota es superior a 3,5, d'acord amb la valoració dels professors dels mòduls i de la coordinació. Si l'estudiant aprova la reavaluació la nota màxima que s'obtindrà en la part reavaluada serà de 5. El calendari de les reavaluacions es farà públic juntament amb la llista de notes del mòdul.
La nota de cada part del mòdul
L'alumne tindrà una nota de No Avaluat si no assisteix com a mínim al 80% de les classes presencials (es portarà un control amb un full de signatures o amb les activitas realitzat a classe per avaluar) o si no realitza almenys el 66,66% de les activitats d'avaluació continuada. Cada professor especificarà en aquesta guia la manera en la qual avaluarà els estudiants. Si no s'especifica en la guia, aquestes normes d'avaluació es lliuraran el primer dia de classe per escrit.
B. Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en elcalendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació totalde l'assignatura o mòdul.”Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB).Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
Tots els alumnes tenen l'obligació de realitzar les tasques avaluables. Si la nota de curs de l'alumne és 5 o superior, es considera superada l'assignatura i aquesta no podrà ser objecte d'una nova avaluació. En el cas d'una nota inferior a 3,5, l'estudiant haurà de repetir l'assignatura en el següent curs. Per aquells estudiants que la nota de curs sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 podran presentar-se a la prova de recuperació. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat d'aquesta prova. Quan la nota de la prova de recuperació sigui igual o superior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà d’APROVAT essent la nota numèrica màxima un 5. Quan la nota de la prova de recuperació sigui inferior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà de SUSPENS essent la nota numèrica la nota de curs (i no la nota de la prova de recuperació).
Un estudiant que no es presenta a cap prova avaluable es considera no avaluable, per tant, un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot ser qualificat com "no avaluable”.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació en les discussions a classe | 20% | 10 | 0,4 | 5, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18 |
Exercicis d'avaluació individual | 40% | 3 | 0,12 | 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Exercicis pràctics individuals o en grup | 40% | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
BLOC I:
BLOC II:
R software
R CLOUD
Gazepoint Analysis
Pupil Lab