Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313794 Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina | OT | 0 | 1 |
Las classes seran majoritàriament en català, espanyol o anglès, depenent del professor que doni un determinat tema i el conjunt d’alumnes.
Per a postgraduats en Bioquímica, Biotecnologia, Biologia, Biomedicina, Genètica, Microbiologia, Química, Informàtica/Bioinformàtica, Farmàcia, Medicina i Veterinària.
L’objectiu bàsic és proporcionar als estudiants una visió general de la GENÒMICA incloent-hi els fonaments, tècniques habituals i aplicacions. Els objectius específics de Genòmica inclouen els següents aspectes: la diversitat i complexitat dels genomes eucariotes, una perspectiva històrica i de l’evolució del contingut genòmic, el significat i conseqüències de la variabilitat interespecífica, les tècniques habituals emprades en els estudis de genòmica i transcriptòmica i diverses aplicacions derivades del coneixement d’aquesta ciència.
L’objectiu de les classes de PROTEÒMICA es la introducció als nous mètodes de proteòmica i interactòmica (anotació proteogenòmica, imatge mitjançant espectrometria de masses…) i aplicacions (biomarcadors a biomedicina, proteòmica diferencial per a la identificació de dianes farmacèutiques i vacunals, farmacologia i toxicologia en xarxa…). També la introducció al primer esborrany del proteoma i del Proteomic Atlas en humans.
GENÔMICA: Introducció a la Genòmica. El projecte genoma. Tecnologies genòmiques. Elements transponibles. Genòmica comparada: canvis a nivell nucleotídic. Genòmica comparada: canvis cromosòmics. Genòmica de poblacions: Teoria. Genòmica de poblacions en espècies model. Variació nucleotídica en humans. Variació estructural. Estudis d’associació/Genètica de sistemes. Genòmica i transcriptòmica funcionals. Epigenòmica.
PROTEÒMICA: Proteòmica i proteogenòmica. Anotació proteogenòmica. Quantes proteïnes i formes proteiques presenta una cel·lula de mamífer? Instrumentació i mètodes de la proteòmica. Sessió de pràctiques de proteòmica. Atles i primer esborrany del proteoma humà. Interactòmica: mètodes i aplicacions. Proteòmica i funció de les proteïnes. Genòmica i proteòmica d’organismes paràsits: exemples de la malària i leishmania. Proteòmica i modificacions post-traduccionals (PTMs). Imatge molecular mitjançant espectrometria de masses i aplicacions. Aplicacions biomèdiques i biotecnològiques de la proteòmica: biomarcadors en biomedicina; identificació de dianes farmacològiques i vacunals mitjançant proteòmica diferencial, surfòmica i immunòmica; identificació ràpida de microorganismes patògens (“BioTyper”). MS per a l’anàlisi d’estructura/funció …). Metabolòmica. Xarxes i aplicacions a la farmacologia i la toxicologia.
El màster inclou tres tipus d’activitats:
- Classes. Exposicions per part dels professors d’un tema mitjançant power point.
- Anàlisi i discussió d’articles d’investigació per part dels estudiants.
- Presentacions orals/power point per part dels estudiants d’un tema concret d’interès.
Es dedicaran 15 minuts d'una classe a respondre a les enquestes institucionals de la UAB.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Conferències | 45 | 1,8 | 3, 4, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentacions orals | 40 | 1,6 | 5, 7, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i treball de l'estudiant | 137 | 5,48 | 2, 3, 4, 6, 7, 10 |
El procés d’avaluació continuada ha d'incloure un mínim de tres activitats avaluatives, de dues tipologies diferents, distribuïdes al llarg del curs, cap de les quals pot representar més del 50% de la qualificació final
per tant la nota final és la mitja de:
- Assistència a classe i participació (20%). No recuperable.
- Presentacions orals (40%).
- Examen (40%).
En cas de que l´alumne no arribi al 5 per superar l´assignatura podrà participar en una proba final de recuperació, per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul. Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final".
Important: Si es detecta plagi en algun del treballs entregats podrà comportar que el alumne suspengui el mòdul sencer.
*"L’avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.”
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a classe | 20% | 0 | 0 | 4, 5 |
Examen | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 |
Presentació oral | 40% | 1 | 0,04 | 4, 5, 7 |
Expasy: http://www.expasy.org
Human Proteome Map: http://www.humanproteomemap.org/
ProteomicsDB: : http://www.proteomicsdb.org/
No s´utilitza