Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4314947 Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques | OB | 0 | 1 |
No existeixen prerequisits per cursar l'assignatura.
- Proveir els i les alumnes dels instruments conceptuals i metodològics essencials per a desenvolupar una investigació de caràcter científic, tant des de la perspectiva de recerca comercial i aplicada com de recerca bàsica.
- Familiaritzar els i les alumnes amb les tres grans perspectives metodològiques (qualitativa, quantitativa i experimental) de les ciències socials.
- Donar suport als i les estudiants en el plantejament teòric i metodològic dels seus treballs finals de màster.
1. El mètode científic en la investigació publicitària i de les relacions publiques (Prof. Patrícia Lázaro)
1.1. Característiques fonamentals del mètode científic.
1.2. Del problema de coneixement a la mostra.
1.3. La definició com a eina científica.
1.4. El paradigma com a instrument d'organització científica.
1.5. Hipòtesi i contrastabilitat.
1.6. Dissenys d'investigació: qualitatius, quantitatius i experimentals.
1.7. Les variables.
1.8. Instruments d’anàlisi i mesura.
2. Aplicacions del neuromàrqueting a la planificació estratègica (Prof. Albert Vinyals)
2.1. Programari de seguiment ocular (Eye Tracking).
2.2. Màrqueting sensorial: olfacte, oïda, gust, tacte i vista.
2.3. Mètodes biomètrics pel mesurament de la resposta emocional del consumidor. EEG i fMRI.
2.4. Aportacions de les empreses d'investigació de mercats a l'estudi del comportament del consumidor.
3. Recursos bibliogràfics i d'informació per a la recerca en planificació estratègica. (Prof. Alfons González)
3.1 El procés de recerca d'informació en el marc de les investigacions científica i aplicada.
3.2 Recursos bibliogràfics.
3.3 Eines per conèixer la qualitat i l'impacte de la producció científica.
L'assignatura inclou classes magistrals, activitats dirigides teòriques, activitats supervisades individuals i en grups, així com un conjunt d'activitats autònomes per assolir els objectius del mòdul. Cadascun dels apartats en què s'organitzen els continguts són impartits per un professor especialista.
Els estudiants s'organitzaran en grups i cadascun d'aquests grups treballarà sobre un cas d'investigació. Els grups desenvoluparan al llarg de l'assignatura un conjunt d'exercicis destinats a aplicar en els seus respectius casos els coneixements proposats a classe. El resultat dels exercicis, que es desenvolupen a partir del treball autònom (individual i en equip) dels estudiants, ha de desembocar en un projecte d'investigació que esdevindrà l’embrió del TFM.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions teòriques i casos pràctics | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 1, 4, 5, 6, 9, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i desenvolupement d'exercicis | 60 | 2,4 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 16, 17 |
Redacció i revisió de treballs | 70 | 2,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Cada apartat de l’assignatura serà avaluat pel professor especialista que l’imparteix.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen (Tema 2) | 20% | 5 | 0,2 | 3, 5, 6, 9, 11, 13, 17 |
Projecte de recerca: plantejament teòric i metodològic (exercicis de classe i treball final) | 60% | 25 | 1 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17 |
Treball de recerca bibliogràfica (Tema 3) | 20% | 10 | 0,4 | 2, 3, 4, 5, 8, 9, 14, 16 |
Lipovetsky, G. “La felicidad paradójica: Ensayo sobre la sociedad de hiperconsumo”, Ed. Anagrama: Barcelona, 2008
Thaler, R. H. (2016). Todo lo que he aprendido con la psicología económica. Barcelona, Deusto.
No es fa ús de programari específic.