Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4314579 Enginyeria Biològica i Ambiental | OB | 1 | 2 |
Haver cursat i aprovat les assignatures 43323 - Disseny i Operació de Sistemes de Tractament d'Aigües, 43322 - Enginyeria de Bioprocessos i 43324 - Producció Industrial de Bioproductes.
Els contiguts planificats són els que segueixen a continuació, però les possible restriccions imposades per les autoritats sanitàries poden obligar a fer una priorització o reducció d’aquests continguts.
1. Tallers pràctics d'estudi de casos sobre les diferents factories cel·lulars, consistents en la familiarització d'un procés de producció d'una proteïna recombinant, cultius cel·lulars i seguiment de bioprocessos.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions que imposin possibles eventualitats o causes de força major.
És una assignatura d'assistència obligatòria degut al seu caràcter pràctic.
És obligatori l'ús de bata de laboratori, d'ulleres de seguretat i de material per prendre les observacions experimentals.
És d’extrema importància seguir les normes de seguretat i higiene derivades de la situació excepcional de la COVID-19 si fos necessari.
No es poden portar lents de contacte. S'han de portar sabates tancades i les cames cobertes amb pantalons. Els cabells s'han de portar recollits. No es poden portar arrecades llargues.
Abans de l'inici de l'assignatura, s'ha de llegir l'informació relacionada amb les "Visites docents" disponible al moodle de l'assignatura. El primer dia de treball al laboratori s'ha de portar el document de conformitat amb les normes de seguretat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
1.- Presentació del Mòdul | 2 | 0,08 | 12, 16, 21 |
2.-Tallers pràctics d'estudi de casos | 27 | 1,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 14, 16, 17, 20, 21 |
3.- Realització i preparació de les visites | 27 | 1,08 | 1, 3, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 20, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació i realització dels exàmens | 12 | 0,48 | 1, 2, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 17, 18, 19, 20 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de les visites i anàlisis posteriors | 27 | 1,08 | 1, 3, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21 |
Preparació dels tallers pràctics d'estudi de casos | 27 | 1,08 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21 |
Per aprovar l'assignatura, cal tenir un mínim de 5/10 a cada activitat d'avaluació amb excepció de l'exàmen pel qual es requereix un 4/10 per a fer mitjana ponderada amb la resta de les activitats d'avaluació. La nota final s'obtindrà per suma ponderada de cada activitat d'avaluació segons els percentatges establerts. Aquesta suma ha de ser igual a 5.0 per aprovar. L'examen final indivdual és obligatori. L'alumnat que no obtingui aquests mínims tindrà una qualificació màxima de 4. Cal tenir en compte que l’examen final no és recuperable, per tant suspendre'l amb una nota inferior a la indicada anteriorment, suposa no poder aprovar l’assignatura. Aquesta assignatura és eminement pràctica, per tant no es podrà recuperar en cas de suspendre-la.
L'assistència a les sessions és obligatòria per aprovar l'assignatura. Cada dia de no assistència descompta 3 punts (o fracció equivalent) de la nota d'"Actitud, Assistència, Participació i Comportament" fins a un màxim de dos dies. Si l'estudiant deixa d'assistir a tres o més sessions, la nota de l'apartat "Actitud, Assistència, Participació i Comportament"" quedarà per sota de 4 i l'estudiant quedaria suspès de tot el mòdul.
Les dates de les sessions i de la resta d'activitats d'avaluació es publicaran al Moodle de l'assignatura i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències de força major. Sempre s'informarà al Moodle sobre aquests possibles canvis ja que aquesta és la plataforma d'intercanvi d'informació entre professorat i alumnat. La calendarització de les activitats d’avaluació es donarà el primer dia de l’assignatura i es farà pública al Moodle.
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l’activitat amb el professorat. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d’avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l’engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de les activitats d’avaluació implicarà suspendre-la amb un zero. Les activitats d’avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, l'assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperarla en el mateix curs. La nota final de l'estudiant serà inferior a 4.
Els documents elaborats per l'alumnat o entregables s'han de lliurar obligatòriament per via electrònica mitjançant el Moodle, en la data estipulada al calendari que es publicarà al Moodle. El format electrònic acceptat és pdf, amb una mida màxima de 15 Mb. Cadadia de retard en el lliurament del document en questió es penalitzarà amb 1 punt sobre 10 fins a un màxim de 6 dies laborals, momenten el qual la nota serà de 0.
Matricules d’honor. Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats. En cas de que n'hi hagin més alumnes amb una qualificació final superior a 9 que el percentatge o fracció estipulats anteriorment, s'atorgaran les matricules de honor als alumnes que tinguin les qualificacions finals més elevades. Un estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no s’ha presentat a les sessions pràctiques de laboratori.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1. Elaboració de documents que recullin els resultats dels tallers pràctics d'estudi de casos | 25% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21 |
2. Elaboració de documents que recullin els resultats de les visites i la seva posterior anàlisi | 25% | 10 | 0,4 | 1, 3, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21 |
3. Examen Individual | 30% | 5 | 0,2 | 1, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 17, 18, 20 |
4.- Actitud, Assistència, Participació i Comportament | 20% | 3 | 0,12 | 12, 13, 14, 15, 16, 20, 21 |
MS Excel
MS Word
MS Power Point