Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313815 Recerca en Educació | OT | 0 | 1 |
Sense prerequisits
Aquest mòdul és obligatori de l’especialitat de Desigualtats, investigació i acció educativa i és optatiu de la resta d’especialitats.
En aquest mòdul es desenvolupen les competències necessàries per a investigar sobre la formació i l'avaluació des de l'òptica de l'equitat educativa. S'aborden els principals programes de formació per al treball com a estratègia per a potenciar l'equitat educativa. A través de l'anàlisi recursos teòrics i metodològics, s'aborda l'avaluació de programes de formació i d'intervenció socioeducativa, i la seva contribució a la investigació sobre desigualtats educatives. En aquest sentit, es fa especial èmfasi en el disseny i validació d'instruments que permetin avaluar programes formatius en el marc d'un projecte d'investigació.
Descriptors: Formació per al treball. Formació i gènere. Equitat educativa i ocupació. Avaluació de la formació per al treball. Avaluació de programes d'intervenció socioeducativa. Avaluació participativa
Bloc 1: Formació, treball i equitat educativa - Modalitats de formació i treball: formació al llarg de la vida, FP, formació ocupacional i formació continua - Perspectives per a l’anàlisi de l’equitat en la formació: edat, gènere, nivell sociocultural, ocupació/situació laboral. - Estudis sobre formació, treball i equitat
Bloc 2: L’avaluació de programes de formació i d’ intervenció socioeducativa com a eina per millorar l’equitat. - Avaluació de programes educatius: - Avaluació de programes de formació pel treball - Avaluació de la intervenció socioeducativa
|
L’activitat formativa es desenvoluparà a partir de les dinàmiques següents:
|
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques | 38 | 1,52 | |
Tipus: Supervisades | |||
Treball individual | 75 | 3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i exercicis | 37 | 1,48 |
Assistència i participació en les sessions |
5% |
Activitats durant el desenvolupament del mòdul |
45% |
Memòria / treball individual de mòdul |
50% |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats que s'assenyalen.
La nota final serà el promig ponderat de les activitats previstes. Per poder superar el mòdul s’han d’aprovar amb un 5 cadascun dels dos blocs d’activitats avaluatives de que consta.
Les notes de les activitats del bloc 1 es poden compensar entre elles a partir de 4. És a dir si un estudiant treu un 4, un 6 i un 5 en les tres activitats del bloc 1 es podrà considerar que el bloc queda aprovat. L'assistència a classe és obligatòria. Per poder obtenir una avaluació final positiva l'estudiant haurà d'haver assistit a un mínim d'un 80% de les classes. El procediment de revisió de les proves es realitzarà de forma individual i segons el calendari de tutories fixat El plagi serà motiu de no superació de l’assignatura.
|
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació i assistència | 0,3 | 0 | 0 | 13, 18 |
Pràctiques i lectures | 2,7 | 0 | 0 | 5, 11, 13, 14, 16, 19 |
Treball individual | 3 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 15, 17, 18, 20, 21 |
ARNAU, L. (2013). Desempleo y orientación para la carrera: aplicación y evaluación de un programa de adaptación a los cambios profesionales en la adultez. Educación XXI, 16(1), 191-206
CASTILLO, S.; CABRERIZO, J. (2003) Evaluación de programas de intervención socioeducativa. Madrid: Pearson. Prentice Hall.
CEDEFOP (2011). Learning while working. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
CHACÓN, S., SANDUVETE, S., PORTELL, M. I ANGUERA, M. T. (2013). Reporting a program evaluation: Needs, program plan, intervention, and decisions. International Journal of Clinical and Health Psychology, 13, 58-66.
CHIABURU, D.S., & MARINOVA, S.V. (2005). What predicts skill transfer? An exploratory study of goal orientation, training self-efficacy, and organizational supports. International Journal of Training and Development 9(2), 110-123.
COUSINS, B. J. & CHOUINARD, J.A. (2012). Participatory evaluation up close. An integration of research-based knowledge. Charlotte, North Carolina. Information Age Publishing. Inc (IAP)
COUSINS, B. J. (Ed.) (2020) Collaborative approaches to evaluation. Principles in use. Los Angeles: SAGE (ISBN: 9781544344645)
DAIGNEAU, P-M.; JACOB, S. (2009). Toward Accurate Measurement of Participation: Rethinking the Conceptualization and Operationalization of Participatory Evaluation. En: American Journal of Evaluation, 30 (3), pp. 330-348.
GERLACH, A. (2018). Thinking and Researching Relationally: Enacting Decolonizing Methodologies With an Idigenous Early Chilchood Program in Canada. International Journal of Qualitative Methods, 17, 1-8.
HORDGE-FREEMAN, E. (2018). “Bringing Your Whole Self to Research”: The Power of the Researcher’s Body, Emotions, and Identities in Ethnography. International Journal of Qualitative Methods, 17, 1–9.
LIEBEL, M. (2017). Children without childhood? Against the postcolonial capture of childhood in the Global South. In A. Invernizzi, M. Liebel, B. Milne & R. Budde (Eds.) ‘Children out of Place’ and Human Rights – In Memory of Judith Ennew (pp. 79-97). London, UK: Springer.
MARSICK, P. (2012) Gestión del conocimiento y desarrollo organizativo: formación y formación corporativa. Madrid: Wolters Kluwer
MACMILLAN, J.H. y SCHUMACHER, S. (2005). Investigación educativa. Madrid : Pearson
NÚÑEZ LÓPEZ, H. (2015). Evaluación participativa en la acción comunitaria. Aproximaciones teórica y metodológica. Madrid. Editorial Popular.
NÚÑEZ. H.; ÚCAR, X. (2020) Roles and functions of the community manager within the framework of Collaborative Approaches to Evaluation (CAE): Case analysis of the Galibar community development plan (Spain). P. 135-161. In Bradley Cousins, J. (Ed.) Collaborative approaches to evaluation. Principles in use. Los Angeles: SAGE (ISBN: 9781544344645)
PINEDA, P. (2010). Evaluation of training in organizations: a proposal for an integrated model. Journal of European Industrial Training, 34, pp. 673-693
PINEDA, P., BELVIS. E., MORENO, V., DURAN, M. & ÚCAR, X. (2011). Evaluation of training effectiveness in the Spanish health sector. Journal of Workplace Learning, 23, pp. 125-188
RADEMAKER, L.L. & POLUSH, E. Y. (2022). Evaluation and action-research. An integrated framework to promote data literacy and ethical practices. Oxford University Press
REBOLLOSO, E. y otros (2008) Evaluación de programas de intervención social.Madrid. Síntesis
ROSSI, P.H. y FREEMAN, N.E. (1989). Evaluación. Un enfoque sistemáticopara programas sociales. México: Trillas.
SANDERS, J.R. (1998). Estándares para la evaluación de programas. Bilbao: Mensajero.
SARRAMONA, J. (1994): "Evaluación de programas de formación", en CASTILLEJO, J.L. y otros: Teoría de la educación. Madrid: Taurus, p.p. 269-283.
SULTANA, R. G. (2008).From policy to practice.A systemic change to lifelong guidance in Europe.Cedefop Panorama series, 149.SHAW, I. (2003) La evaluación cualitativa. Introducción a los métodos cualitativos. Barcelona: Paidós.
SPIVAK, G. (1988). Can the subaltern speak? In, C. Nelson & L. Grossbert (Ed), Marxism and the Interpretation of Culture (pp. 66-111). Urbana and Chicago, USA: University of Illinois Press.
STAKE, R.F. (2006). Evaluación comprensiva y evaluación basada en estándares. Barcelona: Graó.
ÚCAR, X.; PONCE, E. (2001) (Coord.) Carmel Amunt. Análisis i propostes de futur per un barri. Carmel Amunt/Generalitat de Catalunya/Ajuntament de Barcelona/UAB. Barcelona.
VÁSQUEZ, Jorge. 2013. “Adultocentrismo y juventud: Aproximaciones foucaulteanas”. En: Revista Sophia: Colección de Filosofía de la Educación. Nº 15. Quito: Editorial Universitaria Abya-Yala.
No cal programari