Logo UAB
2022/2023

Pràctiques Professionals

Codi: 43191 Crèdits: 10
Titulació Tipus Curs Semestre
4313148 Màrqueting OT 0 2

Professor/a de contacte

Nom:
Joan Llonch Andreu
Correu electrònic:
joan.llonch@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
espanyol (spa)

Prerequisits

L'alumne haurà de sol·licitar una plaça de pràctiques professionals en el moment de formalitzar la seva matrícula al Màster. El Màster disposa d'un màxim de 15 places. L'admissió a aquest mòdul estarà condicionada per:

  • La nota d'accès al Màster o la nota mitjana de l'expedient de l'alumne.
  • Haurà de superar una entrevista personal amb un dels membres de la comissió (tutor).
  • Un bon nivell de l´idioma castellà. 

 

  

Objectius

  1. Conèixer la realitat empresarial d'una organització mitjançant la seva incorporació dins d'un projecte. 
  2. Descobrir la realitat d'un mercat o d'un sector i resoldre problemes reals. 
  3. Donar suport i contribuir al treball empresarial.

Competències

  • Desenvolupar habilitats directives i de lideratge.
  • Dissenyar, planificar i dirigir accions de màrqueting en els nous escenaris que planteja la societat de la informació.
  • Generar idees i solucions innovadores i competitives.
  • Liderar processos d'innovació en màrqueting.

Resultats d'aprenentatge

  1. Demostrar capacitat per fer un diagnòstic d'excel·lència de situacions empresarials actuals.
  2. Desenvolupar habilitats directives i de lideratge.
  3. Generar idees i solucions innovadores i competitives.
  4. Plantejar i resoldre amb solvència un problema real de manera professional.

Continguts

Aquest mòdul integra els coneixements curriculars dels estudiants amb la realització d'unes pràctiques externes. L'alumne realitza 250 hores de pràctiques (10 ects) dins d'una organització empresarial sota la supervisió del seu tutor d'empresa i del seu tutor del Màster.

Els continguts de les pràctiques professionals s'ajusten als següents temes:

  • Intel · ligència Comercial: treballar amb base de dades, l'anàlisi de dades i preparació d'informes. 
  • Comunicació Comercial: preparació i revisió de material publicitari, l'anàlisi i seguiment de campanyes publicitàries i relació amb mitjans publicitaris. 
  • Màrqueting on-line: cercar informació, actualització i seguiment de xarxes socials, disseny i control de webs, suport a campanyes de google adwords i networking. 
  • Gestió de clients: suport a equips de comptes, treballar i actualitzar base de dades de clients, tècniques de segmentació, elaboració presentacions, seguiment i control de clients i ajustaments de pressupostos. 
  • Investigació de mercats: recerca d'informació, tabulació i anàlisi de dades i presensentacions d'informes. 
  • Màrqueting: recerca d'informació, anàlisi de competència o benchmarking, anàlisi d'indicadors i desenvolupament de plans de màrqueting.

  Cada empresa col·laboradora dissenya el seu pla formatiu on s'especifica les tasques a desenvolupar per l'alumne i que encaixa en algun dels continguts assenyalats anteriorment.

 

Metodologia

Procés de les pràctiques professionals:

Fase 1: Sessió informativa dirigida als alumnes admesos al módul. (Octubre)
Fase 2: Preparació i disseny de les places lliures ofertades per les empreses col·laboradores. (coodinador)
Fase 3: Sessió informativa, presentació de l'oferta de places e indicació de les preferències dels alumnes. (Gener)
Fase 4: Assignació dels estudiants a les places lliures en funció del barem del expedient de l'aulumne. (coordinador)
Fase 5: Comunicació de la resolució de l'assignació de les places de pràctiques i preparació del conveni. (Gener)
Fase 6: Lliurament de la tota la documentació del conveni a l'alumne. (Febrer)
Fase 7: Inici del període de pràctiques de l'alumne (Febrer, Març o Abril).
Fase 8: Finalització període de pràctiques de l'alumne (Abril, Maig o Juny).
Fase 9: Lliurament de la documentació per la evaluació del mòdul per part de l'alumne. (Juny)
Fase 10: Tancamentdel mòdul pràctiques professionals.

 

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Sessions 5 0,2
Tipus: Supervisades      
Pràctiques 75 3
Tipus: Autònomes      
Desenvolupament treball autònom 160 6,4

Avaluació

 L'avaluació del mòdul pràctiques professionals es realitza mitjant:

  1.  60% full d'avaluació del tutor de les pràctiques externes: El tutor de l'empresa realitza un informe de l'alumne que atén els següents criteris: el nivell de coneixements aportats al lloc de treball, quantitat i qualitat de les tasques realitzades, habilitat i interès mostrat en l'acompliment del treball, iniciativa i predisposició a assumir responsabilitats i lideratge, així com l'adquisició de nous coneixements.
  2. 40% Informe de pràctiques realitzat per l'alumne:  L'estudiant en finalitzar el seu període de pràctiques realitzarà un informe o memòria de pràctiques on es detalla la feina feta i els resultats assolits a llarg d'aquest període.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Full d'evaluación 60% 3 0,12 1, 2, 3, 4
Informe de prácticas 40% 7 0,28 2, 3

Bibliografia

-          Cardona, P. y García-Lombardía, P. (2005), Cómo desarrollar las competencias de liderazgo. Ed. EUNSA, Colección Libros IESE, Barcelona.

-          Castro Calvín, J. (2009). El Factor liderazgo y los activos intangibles en las organizaciones. Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco. Bilbao

-          Sánchez Vázquez, J.F. (2010):Liderazgo: teorías y aplicaciones. Publicaciones Universidad Pontificia, Salamanca.

-          George, Alexander L. y Andrew Bennett (2005). Case studies and theory development in the social sciences. MIT Press, Cambridge, MA.

-          Perry, Chad (2001). “Case Research in Marketing”, Marketing Review, 1, 303-323.

-          Triado, X. (2009), El aprendizaje en ciencias sociales mediante el uso de casos audiovisuales. Un instrumento de aprendizaje, motivación y mejora de la comprensión conceptual.

-          Zabalza, Miguel Á. (2013): “El practicum y las prácticas en empresas : en la formación universitaria”. Madrid, Ed. Narcea, cop. 2013

Programari

  1. Baremació d´estudiants 
  2. Configuració de les places
  3. Oferta de places
  4. Entrevistes
  5. Resolució de les places a adjudicar
  6. Lliurament de la documentació
  7. Incorporació a l´empresa
  8. Finalització de les pràctiques