Logo UAB
2022/2023

Treball de Fi de Màster

Codi: 43170 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
4313788 Gestió dels Recursos Humans en les Organitzacions OB 0 2

Professor/a de contacte

Nom:
Juan Manuel Muñoz Justicia
Correu electrònic:
juan.munoz@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
espanyol (spa)

Equip docent

Juan Manuel Muñoz Justicia
Susana Pallares Parejo
Míriam Diez Piñol
Jesus Rojas Arredondo
Ingeborg Porcar Becker
Cesar Luis Fernandez Llano
Rafael Díaz Cortinas
Alegría Alonso Baranguán
Carles Poyato Nunez
Irene Carracedo Gil
David Menoyo Vilalta
Sergi Serrano González

Prerequisits

Es necessari estar cursant o haver cursat tots els Mòduls obligatoris que constitueixen el màster.

Objectius

El Treball Final de Màster té com objectiu principal avaluar la integració de les competències professionals adquirides en el Màster.

Es un treball continuat i supervisat durant la seva desenvolupament. L'estudiant treballarà de forma autònoma (131 hores de treball) per això és important tenir clares les instruccions per a la supervisió y l'avaluació (veure manual del TFM a l'aula virtual).

Els temes sobre els que realitzar el TFM, s'acordaran amb els tutors dels centres de pràctiques i/o amb els tutors acadèmics.

Competències

  • Dissenyar plans operatius (de formació, d'acollida, etc.) en contextos simulats.
  • Identificar indicadors que permetin desenvolupar, col·lectivament i individualment, el potencial de les persones que integren una organització.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  • Reflexionar de forma crítica sobre l'acompliment propi, identificant punts forts i àrees de millora.

Resultats d'aprenentatge

  1. Dissenyar un projecte d'intervenció o recerca aplicada en l'àmbit dels RRHH, que sigui viable, pertinent i ben estructurat.
  2. Presentar amb eficàcia els avenços i resultats del seu projecte a diferents tipus d'audiències.
  3. Proposar un projecte que de forma directa o indirecta, incideixi positivament en el desenvolupament de les persones que formen part d'una organització.
  4. Valorar el propi acompliment en l'execució d'un projecte específic, assenyalant punts forts i àrees de millora.

Continguts

El TFM és un treball acumulatiu i continuat que es desenvolupa durant el segon semestre del màster, en el que els estudiants poden demostrar la seva capacitat per establir relacions entre els diversos mòduls del màster.

Té un caràcter eminentment  professionalitzador, això implica que ha de ser un treball en el que les estudiants puguin demostrar la seva capacitat per abordar problemàtiques actuals dels recursos humans i la seva gestió, amb metodologies adequades per a la seva intervenció i anàlisi.

Podrà ser teòric o empíric. A nivell genèric es poden definir tres tipus de TFM: (A) professional o projecte d'intervenció, (B) revisió teòrica d'un tema actual, i (C) investigació.

 

Metodologia

La metodologia docent del TFM es divideix en activitat supervisada, treball autònom i activitats d'avaluació.

L'activitat supervisada es durà a terme de dues formes: per una banda s'estableixen sessions programades (8 hores repartides en 4 moments, 1+4) i que són obligatòries per a totes les estudiants; i per altre banda, les estudiants poden sol·licitar al professor supervisor fins a un màxim de 7,5h de tutories que es pacten (de forma virtual).

Les activitats autònomes són les que permetran a les estudiants desenvolupar el seu TFM. Durant el procés s'hauran de presentar al professor supervisor l'avanç de treball, d'acord al manual del TFM que es trobarà publicat a l'aula virtual, i que mitjançant diferents escrits serà avaluat pel professor.

Les activitats d'avaluació, descrites en el següent apartat, inclouen els diferents documents que s'hauran de presentar durant el progrés del treball, que es treballaran a les sessions programades, així com un document final que s'haurà de defendre en una presentació pública, cobrint així les competències que el TFM pretén assolir.

* El funcionament del TFM, la metodologia docent així com la seva avaluació, estaran descrites i explicades a un manual que es podrà trobar a l'aula virtual del màster.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
Sessions programades 10 0,4 1, 3
Tutories 7,5 0,3
Tipus: Autònomes      
Desenvolupament del TFM 131 5,24 1, 2, 3, 4

Avaluació

L'avaluació contínua del TFM és una avaluació per competències. Això significa que, al llarg de tot el procés, s'avaluaran resultats d'aprenentatge que van indicant l'assoliment de les competències.

 

Per poder considerar que l'alumnat ha superat el TFM cal que:

a) Realitzi les quatre sessions de seguiment

b) Obtingui com a mínim 3.25 punts (dels 6.5 possibles) a la part de l'informe (evidències 1a, 1b i 1c)

c) Realitzi la sessió de presentació corresponent a l'evidència 2b (S6)

d) Lliuri, en els terminis previstos i a través de l'aula virtual, els documents corresponents a totes les evidències obligatòries (1a, 1b, 1c, 2a, 2b).

e) Obtingui una qualificació final de 5 punts o més en el conjunt de totes les evidències

 

En cas d'incompliment d'algun d'aquests requisits la nota global que constarà a l'acta seràcom a màxim de 4 punts.

 

La recuperació és contínua i s'inclou dins del desenvolupament del curs. No és possible fer-la al final de curs.

 

L'alumnat que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar en actes com a "no avaluable".

 

En cas de detecció de còpia o plagi (còpia de part d'una obra publicada sense citar-la), el tutor haurà d'informar al responsable del mòdul, que convocarà als estudiants implicats. Si es confirma, comportarà la qualificació de suspens del TFM.

 

Pautes d'avaluació de la facultat: https://www.uab.cat/doc/DOC_Pautes_Avaluacio_2022_2023

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Ev.1a Projecte 15% 0 0 1, 3
Ev.1b Introducció i discusió de resultats 20% 0 0 1, 3
Ev.1c Informe final 30% 0 0 1, 3, 4
Ev.2a Resum executiu 10% 0 0 2
Ev.2b Presentació (defensa) 25% 1,5 0,06 2, 4

Bibliografia

Llibres de consulta general:

Clanchy, J. y Ballard, B. (1992). Cómo se hace un trabajo académico. Guía práctica para estudiantes Universitarios. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza.

Creme, P. y Lea, M.R. (2003). Writing at University: a Guide for Students. Maidenhead, Berks: Open UniversityPress.

Dintel, F. (2003). Cómo se elabora un texto. Todos los pasos para expresarse por escrito con claridad yprecisión. Barcelona: Alba Editorial, 2ª ed.

Golano, C. y Flores-Guerrero, R. (2002). Aprender a redactar documentos empresariales. Barcelona: Paidos.

Koval, M. y Koval, S (2015). ¿Cómo se hace un trabajo académico?. Ediciones Incertidumbre: Salta.

Román, A. (1992). Informes para tomar decisiones. Madrid: Deusto.

Sarafini, M.T. (2007). Cómo se escribe. Barcelona: Piados. 

Walker, M. (2000). Cómo escribir trabajos de investigación. Barcelona: Gedisa.

Enllaços  sobre  recursos per a treballar les competències lingüístiques, comunicatives i de difusió:

http://www.upc.edu/slt/comcomunicar/

http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/

http://comunicaciencia.unirioja.es/

http://www.aqu.cat/publicacions/guies_competencies/guia_tfg_socials.html

Programari

-