Logo UAB
2022/2023

Treball de Final de Màster

Codi: 43062 Crèdits: 15
Titulació Tipus Curs Semestre
4313784 Estudis Interdisciplinaris en Sostenibilitat Ambiental, Econòmica i Social OB 0 2

Professor/a de contacte

Nom:
Francesc Romagosa Casals
Correu electrònic:
francesc.romagosa@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)

Prerequisits

Cap.

Objectius

L'objectiu del Treball Final de Màster (TFM) és preparar els estudiants per al futur treball de recerca, ja sigui una tesi doctoral o un projecte de R+D en una empresa o al tercer sector. L'avaluació del TFM de l'alumne no només es basa en els continguts del treball en si, sinó que també considera altres habilitats fonamentals que ha de tenir un investigador, com poden ser la capacitat de síntesi, la discussió de resultats, la preparació i exposició de presentacions orals i l'ús apropiat del llenguatge (tant escrit com oral).

Competències

  • Analitzar el funcionament del planeta a escala global per comprendre i interpretar els canvis ambientals a escala global i local.
  • Analitzar, sintetitzar, organitzar i planificar projectes relacionats amb la millora ambiental de productes, processos i serveis.
  • Aplicar els coneixements d'economia ambiental i ecològica a l'anàlisi i a la interpretació de problemàtiques ambientals.
  • Aplicar els coneixements d'enginyeria ambiental a la depuració i al tractaments de la contaminació de diferents ambients.
  • Aplicar els coneixements i les metodologies apresos sobre sostenibilitat ambiental, econòmica i social a la planificació i el control de polítiques i projectes de gestió ambiental.
  • Aplicar la metodologia de recerca, les tècniques i els recursos específics per a investigar i produir resultats innovadors en l'àmbit dels estudis ambientals.
  • Buscar informació en la literatura científica fent servir els canals apropiats i integrar aquesta informació per plantejar i contextualitzar projectes de recerca en ciències ambientals.
  • Comunicar oralment i per escrit en anglès.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
  • Treballar en un context internacional i multidisciplinari.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar els processos i els problemes ambientals aplicant els coneixements teòrics, metodològics i instrumentals.
  2. Aplicar la metodologia de recerca, les tècniques i els recursos específics per a investigar i produir resultats innovadors en l'àmbit dels estudis ambientals.
  3. Buscar informació en la literatura científica fent servir els canals apropiats i integrar aquesta informació per plantejar i contextualitzar projectes de recerca en ciències ambientals.
  4. Comunicar oralment i per escrit en anglès.
  5. Emprar el coneixement sobre el funcionament del planeta a escala global en l'elaboració del TFM.
  6. Emprar els coneixements d'enginyeria ambiental en l'elaboració del TFM.
  7. Interpretar les diversitats i la complexitat dels territoris i el medi ambient amb criteris de tipus econòmic, social i cultural.
  8. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  9. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  10. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  11. Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
  12. Treballar en un context internacional i multidisciplinari.
  13. Utilitzar els conceptes i els mètodes apresos en els coneixements de l'economia ambiental i ecològica en l'elaboració del TFM.
  14. Utilitzar els coneixements sobre projectes de millora ambiental en l'elaboració de TFM.

Continguts

Aquest mòdul no té continguts teòrics.

Metodologia


Les directrius generals per a la presentació de tesi de màster són les següents:

  • La tesi de màster pot incloure les següents seccions, a més del text principal (sense comptar el màxim de paraules):
    • Una portada que indiqui:
      • Títol de la Tesi de Màster
      • Títol del títol de màster (per exemple, Màster en Estudis Interdisciplinaris en Sostenibilitat Ambiental, Econòmica i Social)
      • Especialitat dins del màster (per exemple, Economia Ecològica, Ecologia Industrial i Urbana, Tecnologia Ambiental, Ciència i Gestió del Canvi Global)
      • Títol de la revista utilitzat com a base per als criteris de format de paper
      • Nom del tutor/a i del Departament o Institut on s'ha realitzat la investigació.
      • Data de presentació del document
    • A continuació, una pàgina que ha d’incloure el següent:
      • Una descripció de no més de 500 paraules de: a) com encaixa aquest projecte dins de la recerca del grup de recerca en què l'estudiant ha treballat, o b) com el treball prové del vostre propi interès.
      • Les "normes per els articles" de la revista que heu triat.
      • Si l’article està signat per més d’un autor s'ha d’incloure una descripció de no més de 500 paraules del treball realitzat per l’estudiant en la tesi de màster, especificant-ne la contribució.
  • Els estudiants han d’enviar el document definitiu en format PDF per correu electrònic a  coord.master.ambientals@uab.cat en la data d’enviament (vegeu el final d’aquest document). El fitxer had’anomenar-se "YearMonth_StudentSurname_MastherThesisTitle.pdf" i l’assumpte del correu electrònic ha de ser "MasterThesis + Nom i cognom de l’estudiant". El comitè es reserva el dret de no acceptar documents lliurats desprès de la data límit.
  • La tesi de màster podrà tenir fins a 3 supervisors. Un d'ells ha de ser un doctorat acadèmic de la UAB.
  • Els tutors han d’enviar un breu informe sobre el treball de recerca dut a terme per l’estudiant, incloent-hi una nota proposada per a la tesi de màster, a coord.master.ambientals@uab.cat al termini d'entrega (vegeu el formulari al final del document). Els tutors han de tenir en compte els aspectes següents: iniciativa, responsabilitat, capacitat d'interpretació dels resultats i qualsevol altre criteri que es consideri pertinent. Almenys un dels tutors ha de ser un professor vinculat a la UAB.
  • La Tesi de Màster ha de seguir els requisits de format estàndard per als articles publicats en una revista acadèmica SCI o SSCI, que l’estudiant haurà de concretar.
  • "Ús adequat del llenguatge" i "Format" són requisits fonamentals de qualificació, la qual cosa significa que es pot suspendre una tesi de màster si no compleix els requisits mínims en aquestes dues àrees.

 Els estudiants seran avaluats a partir del treball escrit i de la presentació oral. Se'ls requereix presentar un treball de recerca que no excedeixi les 8.000 paraules o, alternativament, els establerts per la revista seleccionada i amb el consentiment del tutor. El document pot incloure les següents seccions:

- Resum

- Introducció: antecedents i justificació de la tesi de màster

- Objectius

- Pla d'estudi i resultats previstos

- Resultats

- Discussió dels resultats

- Bibliografia

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Sessions informatives / seminaris tècnics amb la coordinació 3 0,12 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Tipus: Supervisades      
Reunions regulars / tutories amb el/la tutor/a 22 0,88 1, 7, 8, 9, 10
Tipus: Autònomes      
Elaboració d'un article científic 350 14 8, 9, 10, 11, 13

Avaluació

S'avaluarà els alumnes tenint en compte tant el treball escrit con la defensa oral.  

La qualificació final serà una ponderació de la qualifiació del tutor (30%) i la qualificació del tribunal (70%), que considerarà tant el treball escrit com la presentació. La nota del tutor està disponible a petició. El tribunal avalua:

  • Del treball escrit:
    • L'ús adequat del llenguatge. El treball es pot escriure en català, castellà o anglés. L'elecció de la llengua no serà un criteri per a l'avaluació i el tribunal només avaluarà l'ús correcte i adequat de la llengua escollida.
    • Format: seguiment dels criteris formals que estableix la revista escollida per l'alumne.
    • Contingut i originalitat acadèmica.
    • Concissió i adequació a l'extensió requerida (màxim 8.000 paraules)
    • Habilitat per interpretar i discutir els resultats de la recerca.
    • Abast interdisciplinari de la recerca.
  • De la defensa oral:
    • Habilitat per expresar-se.
    • Concissió i adequació al temps de presentació establert (15 minuts).
    • Qualitat de la presentació.
    • Habilitat per respondre les preguntes del tribunal.

El comitè ha d'estar compost per 3 membres, tots ells doctors. Excepcionalment i si es justifica, un dels membres pot ser no doctor.

La presentació oral està limitada a 15 minuts (més 15 minuts de preguntes i debat). El temps serà establert pel president del comitè i es notificarà a l'estudiant abans de la presentació oral. Després de la presentació es permetrà al comitè formular preguntes específiques sobre el projecte de recerca i més generals sobre el coneixementobtingut per l’estudiant en la seva especialitat.

Les presentacions orals poden realitzar fins a 20 dies després del termini de presentació. Els estudiants han de considerar això per garantir la seva presència a la data i hora programades. El calendari d’aquest curs acadèmic es troba al final del document.

Després de la presentació, el president comunicarà a l'estudiant la nota otorgada pel comitè i la nota otorgada pel tutor en l'informe d'avaluació.

És imprescindible que l’informe del tutor s’entregui també en el termini de lliurament. En cas contrari, no es durà a terme la presentació oral, encara que l'estudiant hagi presentat el document en el termini establert.

 

Altres consideracions 

Qualsevol altra consideració de valoració no inclosa en aquestes directrius serà establerta per el/ la coordinador/a del mòdul de Tesi de Màster i el/la coordinador/a del Màster en Estudis Interdisciplinaris en Sostenibilitat Ambiental, Econòmica i Social. 


A continuació, es detallen els terminis de presentació i les dates de presentació oral per a cada període d'avaluació: 

Entrega del document escrit 

Presentació Oral

01/02/2023 **

segona setmana de febrer

20/06/2023

26 de juny - 4 de juliol

29/08/2023

      1 - 7 de setembre

 

 

 

** La convocatòria de febrer és només per els estudiants  de l’any anterior  o els que cursin cursos addicionals per accedir al doctorat.

 

 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Defensa oral 30% 0 0 3, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Informe del tutor 30% 0 0 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Lliurament d'un article científic 40% 0 0 1, 2, 4, 5, 6, 7, 12, 13, 14

Bibliografia

Sense definir.

Programari

...