Logo UAB
2022/2023

Treball de Final de Màster

Codi: 43036 Crèdits: 15
Titulació Tipus Curs Semestre
4313796 Qualitat d'Aliments d'Origen Animal OB 0 A

Professor/a de contacte

Nom:
Carolina Ripollés Àvila
Correu electrònic:
carolina.ripolles@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
espanyol (spa)

Prerequisits

No hi ha prerrequisits. Es recomana tenir coneixement d'estadística i de comunicació científica tant oral com a escrita.

Objectius

Contextualització

En termes generals, es tracta de desenvolupar de manera individual, i tutoritzat per professorat assignat, un treball de finalització de màster, que podrà presentar caràcter experimental o no depenent de l'objectiu proposat, i que haurà d'abordar un tema directament relacionat amb la millora, la gestió i/o el control de qualitat en matèries primeres o en aliments processats d'origen animal. Al final del mòdul, l'alumnat elaborarà una memòria escrita del treball realitzat que serà presentada i defensada de forma oral davant d'una comissió d'avaluació en sessió pública.

Objectiu

Elaboració i defensa, per part de l'alumnat, d'un treball fi de màster en l'àmbit de coneixements definit en la Memòria del Màster.

Competències

  • Abordar satisfactòriament un treball de recerca sobre aspectes de qualitat alimentària.
  • Buscar informació utilitzant els canals apropiats i integrar l'esmentada informació per solucionar problemes en l'activitat professional.
  • Dissenyar, organitzar, planificar, gestionar i dur a terme projectes, treballant individualment o en equip unidisciplinari o multidisciplinari, en el seu àmbit d'estudi amb criteri crític i creativitat, sent capaços d'analitzar, interpretar i sintetitzar les dades / la informació generats.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  • Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca

Resultats d'aprenentatge

  1. Fer treballs pràctics mitjançant l'ús de procediments normalitzats de treball (PNT) i bones pràctiques de laboratori.
  2. Fer un disseny experimental, si procedeix.
  3. Fer un tractament estadístic de dades apropiat, si procedeix.
  4. Fer una recerca bibliogràfica.
  5. Manejar tècniques de laboratori, de planta d'aliments i de granja relacionades amb la qualitat alimentària.
  6. Organitzar i actualitzar un fitxer amb el material electrònic generat (dades, protocols, mètodes analítics, etc.).
  7. Preparar calendaris específics/detallats de les activitats a dur a terme.
  8. Preparar diagrames de Gantt de les activitats a dur a terme.
  9. Preparar diagrames de flux, esquemes, taules i figures.
  10. Preparar i ocupar plantilles d'adquisició de dades si procedeix.
  11. Preparar una exposició oral del treball dut a terme i els resultats obtinguts.
  12. Preparar una memòria escrita del treball dut a terme i els resultats obtinguts seguint les normes d'autor establertes.
  13. Preparar, exposar i defensar oralment el pla de treball.
  14. Presentar i defensar oralment el treball davant del comitè avaluador.
  15. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  16. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  17. Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
  18. Utilitzar la metodologia de recerca científica aplicant els coneixements en qualitat alimentària adquirits i resoldre els aspectes plantejats en el treball.

Continguts

Descripció temàtica

El treball tindrà un caràcter integrador de coneixements adquirits en els mòduls que componen el màster. El treball, que podrà presentar caràcter experimental o no depenent de l'objectiu proposat, haurà d'abordar un tema directament relacionat amb la millora, la gestió i/o el control de qualitat en matèries primeres o en aliments processats d'origen animal. El treball es realitzarà en centres de la UAB i/o altres institucions públiques i privades, previ establiment del conveni pertinent en cas necessari.

El treball fi de màster serà d'índole experimental, bibliogràfica, o aplicativa i es concretarà en:

1. Etapa de planificació. L'alumnat, després d'una breu etapa de documentació preliminar i assessorat pel professorat que tutoritzi, formalitzarà l'objectiu del treball i dissenyarà un pla d'activitats que serà explicat de forma oral al comitè d'avaluació durant la sessió d'avaluació preliminar que es realitzarà abans que l'alumnatiniciï les seves activitats.
2. Etapa de desenvolupament. L'alumnat abordarà la realització del seu treball fi de màster d'acord amb el pla de treball establert.
3. Etapa de defensa. L'alumnat elaborarà una memòria escrita del treball realitzat que serà presentada i defensada de forma oral davant el comitè d'avaluació en sessió pública.

Metodologia

En el mòdul de treball fi de màster s'emprarà la següent metodologia docent:

1. Lectura d'articles/informis d'interès
2. Realització d'activitats pràctiques
3. Treball de finalització de Màster
4. Estudi personal
5. Elaboració de treballs
6. Participació en activitats complementàries
7. Presentació/exposició oral de treballs

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Tutories amb el professorat director del TFM 90 3,6 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
Tipus: Supervisades      
Entrenament en l'ús d'equips, tecnologia, o mètodes de treball 10 0,4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
Tipus: Autònomes      
Estudi autònom i desenvolupament especifico de les activitats pròpies del TFM per part de l'alumnat 274 10,96 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18

Avaluació

L'avaluació de les activitats formatives programades en el mòdul TFM es realitzarà de la següent manera:

1. Avaluació per part del tribunal (70% de la nota final), distribuïda de la següent manera:

   i) Avaluació de la memòria de TFM presentada per l'alumnat (70% de la nota del tribunal).

   ii) Comunicació i defensa oral del treball (30% de la nota del tribunal).

2. Avaluació per part del professorat director/tutor (30% de la nota final) distribuït de la següent manera:

   i) Si el treball es realitza a la UAB l'informe del professorat director tindrà un pes del 30%.

   ii) Si el treball es realitza fora de la UAB es disposarà d'un informe del director/s i un altre del professorat que tutoritza acadèmicament, amb un pes conjunt del 30%, distribuït de la següent manera:

      (1) Informe del director/s (70%).

      (2) Informe del professorat que tutoritza acadèmicament (30%).

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Evaluació del tribunal 70% 0,5 0,02 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16, 17, 18
Informe del professorat director/tutor 30% 0,5 0,02 11, 14

Bibliografia

La bibliografia serà recomanada en cada cas pel professorat director del TFM segons la naturalesa i especificitats pròpies del treball assignat.

Programari

No aplica