2022/2023
Metodologia de Recerca
Codi: 42951
Crèdits: 9
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
4313782 Citogenètica i Biologia de la Reproducció |
OT |
0 |
2 |
Utilització d'idiomes a l'assignatura
- Llengua vehicular majoritària:
- català (cat)
Prerequisits
- Donat que l'objectiu d'aquest Mòdul és desenvolupar un treball de recerca, l'alumne/a haurà de cursar l'itinerari de Recerca del Màster.
- És molt important que l'alumne/a tingui un nivell d'anglès mitjà-alt, ja que la bibliografia i articles de recerca es publiquen en anglès.
Objectius
Els alumnes s'hauran d'integrar en un grup de recerca vinculat al Màster, on dissenyaran i executaran un treball de recerca original. Per desenvolupar aquesta tasca, cada estudiant disposarà d'un DIRECTOR/A DE RECERCA que supervisarà i valorarà el treball de l'alumne. A l’alumne se li proporcionarà un llistat de línies de recerca vinculades al Màster amb els directors corresponents.
- Podran actuar com a DIRECTORS/ES DE RECERCA aquells investigadors doctors que participin activament en línies de recerca vinculades al Màster.
- Si un alumne té un director adscrit a un centre acadèmic i/o de recerca DIFERENT del Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia de la UAB, haurà de tenir la CONFORMITAT d'un professor del Departament, que actuarà com a TUTOR/A INTERN.
- En cas que l’alumne tingui dificultats per incorporar-se a una línia de recerca, la coordinadora del Mòdul de Metodologia de Recerca l’ajudarà en aquesta tasca.
Competències
- Aplicar el mètode científic i el raonament crític en la resolució de problemes
- Aplicar els coneixements teòrics a la pràctica tant en un entorn de recerca com en els àmbits clínic i assitencial.
- Aplicar les eines bàsiques de l'anàlisi estadística en l'àmbit de la citogenètica i la biologia de la reproducció.
- Demostrar capacitat de treballar en equip i d'interaccionar amb professionals d'altres especialitats
- Desenvolupar l'activitat professional respectant els principis ètics
- Dissenyar experiments, analitzar dades i interpretar-ne els resultats
- Fer servir la capacitat creativa, organitzativa i analítica en la presa de decisions
- Identificar els dilemes ètics i aplicar la legislació vigent en l'àrea de coneixement del màster.
- Interpretar, resoldre i presentar casos clínics o resultats científics en l'àmbit del màster.
- Organitzar i gestionar laboratoris d'investigació i laboratoris clínics en l'àrea de coneixement del màster.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
- Utilitzar i gestionar informació bibliogràfica o recursos informàtics en l'àmbit del màster, en les llengües pròpies i en anglès.
Resultats d'aprenentatge
- Analitzar i interpretar els resultats derivats de la investigació en l'àmbit del màster.
- Aplicar el mètode científic i el raonament crític en la resolució de problemes.
- Aplicar els coneixements teòrics a la pràctica tant en un entorn de recerca com en els àmbits clínic i assistencial.
- Aplicar els principis ètics i legals en la realització de la investigació.
- Demostrar capacitat de treballar en equip i d'interaccionar amb professionals d'altres especialitats.
- Desenvolupar l'activitat professional respectant els principis ètics.
- Dissenyar experiments que permetin assolir els objectius proposats
- Dissenyar experiments, analitzar dades i interpretar-ne els resultats.
- Fer servir la capacitat creativa, organitzativa i analítica en la presa de decisions.
- Organitzar el treball d'investigació de manera coherent i d'acord amb els objectius proposats.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Utilitzar els laboratoris d'investigació de biologia de la reproducció o citogenètica d'acord amb els estàndards científics.
- Utilitzar els paquets estadístics per a l'anàlisi de les dades obtingudes durant el treball d'investigació.
- Utilitzar i gestionar informació bibliogràfica o recursos informàtics en l'àmbit del màster, en les llengües pròpies i en anglès.
Continguts
L'estudiant desenvoluparà un treball de recerca, els continguts dels quals s'establiran amb el seu director/a de recerca.
Metodologia
La metodologia d'execució del treball de recerca serà elaborada sota la supervisió del director de recerca.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
El Mòdul 12 s’impartirà al segon semestre i la seva avaluació comporta 2 parts:
1- INFORMES MENSUALS DE SEGUIMENT redactats per L'ESTUDIANT
- L'alumne escriurà un informe mensual on hi farà constar els principals resultats obtinguts, el cronograma de les tasques realitzades i l'assoliment d'objectius del treball de recerca en funció del pla de treball previst.
- Aquests informes tindran una periodicitat MENSUAL (de febrer a juny) i una extensió MÀXIMA de 300 paraules.
- Els informes mensuals de seguiment s'entregaran per DUPLICAT. Una còpia s’entregarà al coordinador del Mòdul de Metodologia de Recerca i l’altra còpia s’entregarà al director de recerca. El conjunt d'informes mensuals suposaran 1/3 de la nota (33%) i seran avaluats pel coordinador del Mòdul 12.
2- INFORME DE PROGRÉS redactat pel TUTOR/A
- El director/a de la recerca escriurà 1 informe final en el qual descriurà el progrés de l'estudiant durant el temps de realització del treball de recerca i l’avaluarà, suposant 2/3 de la nota (66%) del Mòdul 12.
- Aquest informe serà entregat a la coordinadora del Mòdul de Metodologia de Recerca.
Activitats d'avaluació
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Informe de progrés |
66% |
1
|
0,04 |
5, 6, 9, 11, 12, 13, 15
|
Informes de seguiment mensuals |
33% |
5
|
0,2 |
1, 2, 3, 4, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
|
Bibliografia
Les següents pàgines webs poden ser d'ajuda per l'estudiant a l'hora d'enfrontar-se a un treball de recerca:
- http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_method
- http://www.wikihow.com/Conduct-Scientific-Research
- http://www.niehs.nih.gov/research/resources/bioethics/whatis/
Programari
En el cas de que l'elaboració del treball de recerca requereixi de programari específic, aquest, s'establirà amb el director/a de recerca.