Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313312 Advocacia | OB | 1 | 2 |
El ser graduat o graduada en Dret i haver matriculat els crèdits corresponents
Específic
Col·laboració en un despatx d’advocats, un Jutjat, en un Servei d’Orientació Jurídica (SOJ) o en un departament o assessoria jurídica. Es possible, així mateix, efectuar-les a un despatx de la Unió Europea, segons un programa específic Erasmus + (Eurolawprofession ) concedit pel Parlament Europeu a la UAB en col·laboració amb l’ICAB
Genèrics
-Enfrontar-se a problemes deontològics professionals.
-Familiaritzar-se amb el funcionament i la problemàtica d’institucions relacionades amb l’exercici de la professió.
-Conèixer l’activitat d’altres operadors jurídics, així com de professionals relacionats amb l’exercici de l’advocacia.
-Rebre informació actualitzada sobre el desenvolupament de la carrera professional i les possibles línies d’activitat, així com entorn als instruments per a la seva gestió.
-En general, desenvolupar les competències i habilitats necessàries per a l’exercici de la professió d’Advocat.
L’estudiant del màster en pràctiques s’integra plenament a un despatx professional en el que haurà de desenvolupar les mateixes activitats que després haurà de realitzar com a advocat en exercici, tant en les relacions amb el seu entorn com en l’estudi i solució dels assumptes que se li encomanin.
Aquest primer mòdul de práctiques també es pot cursar en un jutjat o institució acceptada pel coordinador.
Metodologia eminent practica circumscrita a les peculiaritats de l’àmbit on es realitzen les practiques, ja sigui en un despatx professional, o en un jutjat. Es basa en l’anàlisi i resolució de qüestions jurídiques sobre les quals s’emet opinió, s’elabora informes, dictàmens o formulen escrits processals.
Remarcar que en aquest context es desenvoluparan dinàmiques i metodologies pròpies del treball cooperatiu i participatiu estan molt presents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats pràctiques al despatx, jutjat, SOJ.... | 125 | 5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Buscar jurisprudència i legislació aplicable als casos concrets | 10 | 0,4 | 1, 2, 6 |
preparació i redacció de documents | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Redacció de la memória | 5 | 0,2 | 1, 4, 5 |
Evaluació continuada en la que el 90% de la nota se obté a través d'un informe del tutor/a i el 10% restant amb l'informe de l'alumne/a
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe del tutor | 90% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Memòria de l'estudiant | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
-AA.VV., Acceso a la abogacía, 2015-2016, Madrid: Francis Lefebvre, 2015.
-PALOMAR OLMEDO, Alberto(Dir.), Practicum acceso a la abogacía 2016, Cizur Menor (Navarra): Aranzadi, 2015
-