Agar, M. (1996). The professional stranger: An informal introduction to ethnography (2nd ed). Academic Press.
										
											Ardèvol, E., Bertrán, M., Callén, B., & Pérez, C. (2003). Etnografía virtualizada: La observación participante y la entrevista semiestructurada en línea. 
Athenea Digital. Revista de Pensamiento e Investigación Social, 
3. 
http://www.redalyc.org/resumen.oa?id=53700305 
										
											Arias Valencia, M. M., & Giraldo Mora, C. V. (2011). El rigor científico en la investigación cualitativa. 
Investigación y Educación en Enfermería, 
29(3). 
http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=105222406020 
										
											Attride-Stirling, J. (2001). Thematic networks: An analytic tool for qualitative research. 
Qualitative Research, 
1(3), 385-405. 
https://doi.org/10.1177/146879410100100307 
										
											Becker, H. S., & Richards, P. (2011). Manual de escritura para científicos sociales: Cómo empezar y terminar una tesis, un libro o un artículo. Siglo Veintiuno Editores Argentina.
										
											Biglia, B., & Bonet-Martí, J. (2009). La construcción de narrativas como método de investigación psico- social. Prácticas de escritura compartida. 
Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 
10(1). 
http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/1225 
										
											Boyatzis, R. E. (1998). Transforming Qualitative Information: Thematic Analysis and Code Development. Sage Publications.
										
											Bradford, N. J., Rider, G. N., Catalpa, J. M., Morrow, Q. J., Berg, D. R., Spencer, K. G., & McGuire, J. K. (2019). Creating gender: A thematic analysis of genderqueer narratives. 
International Journal of Transgenderism, 
20(2-3), 155-168. 
https://doi.org/10.1080/15532739.2018.1474516 
										
											Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. 
Qualitative Research in Psychology, 
3(2), 77-101. 
https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa 
										
											Calderón, C. (2002). Criterios de calidad en la Investigación Cualitativa en Salud (ICS): Apuntes para un debate necesario. Revista Española de Salud Pública, 76(5), 473-482.
										
											Capella, C. (2013). Una propuesta para el estudio de la identidad con aportes del análisis narrativo. Psicoperspectivas, 13(2), 117-128.
										
											Cardona, I. P., Arredondo, J. R., & Elias, P. V. i. (2012). La deriva: Una técnica de investigación psicosocial acorde con la ciudad contemporánea. Boletín de Antropología Universidad de Antioquia, 27(44), 144-163.
										
											Coffey, A., & Atkinson, P. (2005). Encontrar El Sentido a Los Datos Cualitativos: Estrategias Complementarias De Investigación. Universidad de Alicante.
										
											Denzin, N. K. (2002). Social Work in the Seventh Moment. 
Qualitative Social Work, 
1(1), 25-38. 
https://doi.org/10.1177/147332500200100102 
										
											Echeverría, G., & Martín Maturana, J. (2015). Análisis crítico del discurso de políticas públicas en diversidad sexual en Chile. 
Universitas Psychologica, 
14(4), 1485-1498. 
https://doi.org/10.11144/Javeriana.up14-4.acdp 
										
											El Hussein, M., Jakubec, S., & Osuji, J. (2015). Assessing the FACTS: A Mnemonic for Teaching and Learning the Rapid Assessment of Rigor in Qualitative Research Studies. The Qualitative Report, 20(8), 1182-1184.
										
											Emerson, R. M., Fretz, R. I., & Shaw, L. L. (1995). Writing Ethnographic Fieldnotes. The University of Chicago Press.
										
											Fairclough, N. (2012). Critical discourse analysis. 36.
										
											Fardella Cisternas, C., Sisto Campos, V., & Jiménez Vargas, F. (2016). Nosotros los académicos. Narrativas identitarias y autodefinición en la universidad actual. 
Universitas Psychologica, 
14(5), 1625. 
https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy14-5.nani 
										
											Frank, A. W. (2012). Practicing dialogical narrative analysis. En 
Varieties of narrative analysis (pp. 33-52). SAGE Publications, Inc. 
https://doi.org/10.4135/9781506335117.n3 
										
											Gandarias Goikoetxea, I. (2014). Tensiones y distensiones en torno a las relaciones de poder en investigaciones feministas con Producciones Narrativas. 
Quaderns de Psicologia, 
16(1), 127-140. 
https://doi.org/10.5565/rev/qpsicologia.1210 
										
											García Fernández, N., & Montenegro Martínez, M. (2014). Re/pensar las Producciones Narrativas como propuesta metodológica feminista: Experiencias de investigación en torno al amor romántico. 
Athenea Digital. Revista de pensamiento e investigación social, 
14(4), 63-88. 
https://doi.org/10.5565/rev/athenea.1361 
										
											Gaytán, M. S. (2008). From Sombreros to Sincronizadas: Authenticity, Ethnicity, and the Mexican Restaurant Industry. 
Journal of Contemporary Ethnography, 
37(3), 314-341. 
https://doi.org/10.1177/0891241607309621 
										
											Goodall, H. L. (2000). Writing the New Ethnography. Altamira Press.
										
											Grau Rebollo, J., Escribano Castaño, P., Valenzuela-Garcia, H., & Lubbers, M. J. (2019). Charities as symbolic families: Ethnographic evidence from Spain. 
Journal of Organizational Ethnography, 
8(1), 25-41. 
https://doi.org/10.1108/JOE-03-2018-0012 
										
											Hidalgo Tenorio, E. (2011). Critical Discourse Analysis, An overview. 
Nordic Journal of English Studies, 
10(1), 183. 
https://doi.org/10.35360/njes.247 
										
											Holstein, J. A., & Gubrium, J. F. (2012). 
Varieties of Narrative Analysis. SAGE Publications. 
http://srmo.sagepub.com/view/varieties-of-narrative-analysis/SAGE.xml 
										
											Kaufman, P. (2013). Scribo Ergo Cogito: Reflexivity through Writing. Teaching Sociology, 41(1), 70-81.
										
											Kaufmann, J.-C., & Singly, F. de. (2011). L’entretien compréhensif. Colin.
										
											King, N. (2004). Using Templates in the Thematic Analysis of Text. En C. Cassell (Ed.), Essential guide to qualitative methods in organizational research (pp. 256-270). SAGE Publications.
										
											Levitt, H. M. (2019). 
Reporting qualitative research in psychology: How to meet APA style journal article reporting standards. American Psychological Association. 
https://doi.org/10.1037/0000121-000 
										
											Levitt, H. M., Motulsky, S. L., Wertz, F. J., Morrow, S. L., & Ponterotto, J. G. (2017). Recommendations for designing and reviewing qualitative research in psychology: Promoting methodological integrity. 
Qualitative Psychology, 
4(1), 2-22. 
https://doi.org/10.1037/qup0000082 
										
											Lewis, J. A. (2009). Redefining Qualitative Methods: Believability in the Fifth Moment. International Journal of Qualitative Methods, 8(2), 1-14.
										
											Locke, D. (1997). La ciencia como escritura (A. Méndez Rubio, Trad.). Cátedra.
										
											Martínez-Guzmán, A., & Montenegro, M. (2010). Narrativas en torno al Trastorno de Identidad Sexual. De la multiplicidad transgénero a la producción de trans-conocimientos. Prisma Social, 4, 1-44.
										
											Martín-i-Gómez, A., & Pujol Tarrés, J. (2013). Desglosando la transformación epistemológica: Una exploración en narrativas constitutivas de disidencia social. 
Athenea Digital. Revista de pensamiento e investigación social, 
13(2), 103-120. 
https://doi.org/10.5565/rev/athenead/v13n2.1028 
										
											McLellan, E., MacQueen, K. M., & Neidig, J. L. (2003). Beyond the Qualitative Interview: Data Preparation and Transcription. 
Field Methods, 
15(1), 63-84. 
https://doi.org/10.1177/1525822X02239573 
										
											Mendia Azkue, I., Luxán, M., Legarreta, M., Guzmán, G., Zirion, I., & Azpiazu Carballo, J. (Eds.). (2015). 
Otras formas de (re) conocer. Reflexiones, herramientas y aplicaciones desde la investigación feminista. Hegoa. 
http://publicaciones.hegoa.ehu.es/publications/329 
										
											Moen, T. (2008). Reflections on the Narrative Research Approach. International Journal of Qualitative Methods, 5(4), 56-69.
										
											Noreña, A. L., Alcaraz-Moreno, N., Rojas, J. G., & Rebolledo-Malpica, D. (2012). Aplicabilidad de los criterios de rigor y éticos en la investigación cualitativa. Aquichán, 12(3), 263-274. http://www.scielo.org.co/pdf/aqui/v12n3/v12n3a06.pdf.
										
											Ochoa, M. P., Navarro, P. R., & Navarro, S. R. (2015). ¿Cómo diagnosticar a un niño? Diagnóstico del Trastorno de Déficit Atencional con Hiperactividad desde una perspectiva discursiva crítica. 
Athenea Digital. Revista de pensamiento e investigación social, 
15(1), 91-110. 
https://doi.org/10.5565/rev/athenea.1304 
										
											Olmos Alcaraz, A. (2015). Análisis crítico de discurso y etnografía: Una propuesta metodológica para el estudio de la alteridad con poblaciones migrantes. 
Empiria. Revista de metodología de ciencias sociales, 
32, 103-128. 
https://doi.org/10.5944/empiria.32.2015.15311 
										
											Onwuegbuzie, A. J., Leech, N. L., & Collins, K. M. T. (2010). Innovative Data Collection Strategies in Qualitative Research. Qualitative Report, 15(3), 696-726.
										
											Ozonas, L., & Perez, A. (2004). La entrevista semiestructurada. Notas sobre una práctica metodológica desde una perspectiva de género. La Aljaba, 9(05), 198-203.
										
											Rennels, T. R., & Purnell, D. F. (2017). Accomplishing Place in Public Space: Autoethnographic Accounts of Homelessness. 
Journal of Contemporary Ethnography, 
46(4), 490-513. 
https://doi.org/10.1177/0891241615619990 
										
											Reynoso, C. (1991). El surgimiento de la antropología posmoderna. Gedisa.
										
											Saldaña, J. (2009). The coding manual. SAGE.
										
											Schöngut Grollmus, N., & Pujol Tarrés, J. (2015). Stories about Methodology: Diffracting Narrative Research Experiences. 
Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 
16(2). 
http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/2207 
										
											Silvia, P. J. (2007). How to write a lot: A practical guide to productive academic writing (1st ed). American Psychological Association.
										
											Taylor, C., & Gibbs, Graham R. (2010). 
Online QDA - Preparing data. Online QDA. 
http://onlineqda.hud.ac.uk/Intro_QDA/preparing_data.php 
										
											van Dijk, T. A. (2016). Estudios Críticos del Discurso: Un enfoque sociocognitivo. Discurso & Sociedad, 1, 137-162.
										
											van Dijk, T. A. (2017). Análisis Crítico del Discurso. Revista Austral de Ciencias Sociales, 30, 203-222.
										
											Van Maanen, J. (2011). Tales of the field: On writing ethnography (2nd ed). University of Chicago Press.
										
											Vargas-Jiménez, I. (2012). LA ENTREVISTA EN LA INVESTIGACIÓN CUALITATIVA: NUEVAS TENDENCIAS Y RETOS. THE INTERVIEW IN THE QUALITATIVE RESEARCH: TRENDS AND CHALLENGERS. 
Revista Electrónica Calidad en la Educación Superior, 
3(1), 119-139. 
https://doi.org/10.22458/caes.v3i1.436 
										
											Weiss, R. S. (1995). Learning from strangers: The art and method of qualitative interview studies (1. paperback ed). Free Press.
										
											Wolcott, H. F. (2008). Ethnography: A way of seeing (2nd ed). Altamira Press.