Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313157 Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies | OT | 0 | A |
Aquesta és una assignatura obligatòria per a l'itinerari de Literatura i Cultura del Màster Oficial d'Estudis Anglesos Avançats de la UAB. Per tant, els estudiants admesos pel màster hauran complert els requisits inicials.
Aquesta assignatura pretén il·lustrar com s'aplica la teoria literària a la novel·la del segle XIX i, concretament, com es relaciona la teoria amb la noció controvertida d'adulteri i matrimoni, qüestions que preocupaven molt a la societat victoriana. A més, aquest any la segona meitat del curs se centra en finals de segle, quan els valors victorians aparentment es van capgirar.
L'assignatura també vol proporcionar una visió més completa de la novel·la del segle XIX, per dos motius principals. Primer, perquè s'interessa per les institucions modernes de la vida en les quals la teoria també s'ha interessat profundament, com la vida romàntica, el matrimoni, la família o l'estat nació. En segon lloc, la novel·la del segle XIX representa una de les anomenades "edats daurades" de la literatura anglesa, i és també el gènere que totes les teories han sentit la necessitat d'analitzar en profunditat (com ho fan amb el C19 com a període històric), degut al paper fonamental d'aquest gènere i d'aquest segle en la comprensió de la literatura contemporània
1 crèdit ECTS = 25 hores de treball del estudiantat; 9 ECTS, 225, que inclou 52 hores de presencialitat.
L’enfocament és bàsicament pràctic; se centra en com els enfocaments com el formalisme, el marxisme, el feminisme, el psicoanàlisi (per nomenar només uns quants àmbits de la teoria) han estudiat i discutit la ficció, i com, en conseqüència, es reforcen les interpretacions tant de la ficció com del material crític.
Es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació de l’actuació del professorat i d’avaluació de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Vegeu la descripció a continuació | 39 | 1,56 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Vegeu la descripció a continuació | 27,75 | 1,11 | 1, 2, 4, 7, 9, 10, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Vegeu la descripció a continuació | 86,25 | 3,45 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12 |
Requeriments generals:
1. Llegir a fons, de manera metòdica i crítica.
2. Tenir un bon coneixement pràctic dels principals àmbits de la teoria literària i la seva aplicació pràctica a la crítica literària.
3. Per a les obres estudiades, comprendre la recepció d’aquestes novel·les des de la data de publicació fins als nostres dies.
4. Mostrar coneixements suficients del context social i històric pertinent.
5. Conèixer la vida i les obres dels autors més enllà del text estudiat a l’assignatura.
Activitats específiques d'avaluació:
Revisió
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Recuperació:
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
- L’alumnat s’haurà d’haver presentat a un mínim de dos terços dels ítems d’avaluació.
- L’alumnat haurà d’haver obtingut una qualificació mitjana igual o superior a 3,5.
- L’alumnat haurà d’haver aprovat el 75% de l’avaluació de l’assignatura.
- La qualificació màxima que es pot obtenir a la recuperació és de 5,0.
No avaluable
L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 50% de les activitats d’avaluació.
Plagi
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
"Essay" | 50% | 36 | 1,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Participació a classe i presentació | 25% | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Treballs | 25% | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
(Per als textos primaris, vegeu "Continguts")
Sense ànim de proporcionar una bibliografia exhaustiva presentem una llista de deu obres clàssiques imprescindibles per entendre la novel·la i el context victorians. Es troben a la Biblioteca d'Humanitats de la UAB.
Un punt de partida molt útil és la sèrie Cambridge Companion, disponible en línia. De particular rellevància són els següents:
no procedeix