Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313136 Modelització per a la Ciència i l'Enginyeria / Modelling for Science and Engineering | OT | 0 | 1 |
Els estudiants han de tenir habilitats matemàtiques i computacionals al nivell d'un grau de ciències.
El Taller de Modelització té com a objectiu analitzar i resoldre problemes del món real mitjançant matemàtiques. Té un caràcter eminentment pràctic i interdisciplinari.
Modelització matemàtica, és a dir, la solució de problemes del món real mitjançant matemàtiques.
La metodologia de la modelització matemàtica és força genèrica i gira entorn del denominat cicle de modelització matemàtica: 1. Anàlisi, simplificació, representació; 2. Tractament matemàtic; 3. Interpretació; 4. Validació, estimació d'errors, millora.
L'activitat principal del taller és un projecte que els estudiants han de desenvolupar, organitzats en equips. A més, el taller inclourà també algunes conferències sobre idees generals, tècniques i exemples il·lustratius.
El projecte simula la situació d'un equip de professionals que ha estat contractat per una empresa.
El tema del projecte serà un problema real. El projecte ha d’acabar en una presentació final dels resultats. Aquesta presentació inclourà tant una dissertació oral com una memòria escrita. Tots dos haurien d’adreçar-se a l’organització (possiblement hipotètica) que proposés el problema. Com a regla general, els aspectes tècnics quedaran relegats a seccions especials de les memòries escrites.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 38 | 1,52 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Projecte | 112 | 4,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
En principi, les qualificacions dels ítems d'avaluació 1 i 2 seran les mateixes per a tots els membres de cada equip, mentre que les dels ítems 3 i 4 tenen un caràcter individual. En casos excepcionals en què un component d'un equip hagi col·laborat clarament menys que els seus companys, les seves qualificacions en els elements 1 i 2 es multiplicaran per un factor inferior a 1.
L'ítem 1 tindrà en compte els resultats del projecte, així com l'aprenentatge de nous coneixements en relació amb el projecte.
Els ítems 2 i 3 es refereixen a l'organització i expressió del discurs, tant en forma escrita (item 2) com oral (item 3).
L'examen (ítem 4) tractarà sobre (a) els conceptes generals i els exemples il·lustratius que es presentaran en el curs, i possiblement (b) el projecte de l'equip.
Tots els ítems d'avaluació requereixen, com a condició sine quibus non, l'originalitat del treball i la correcció de les matemàtiques.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1. Projecte en equip. Contingut | 40 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
2. Projecte en equip. Presentació escrita | 20 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
3. Projecte en equip. Presentació oral | 10 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
4. Examen | 30 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Ch. Rousseau + Y. Saint-Aubin, 2008. Mathematics and Technology. Springer.
L'assignatura no requereix un programari específic