Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313148 Màrqueting | OB | 0 | 2 |
Aquesta assignatura no té requisits previs
Els nous escenaris de la societat de la informació i el coneixement en la qual ens trobem requereixen un nou enfocament de disseny, planificació i direcció de les accions de màrqueting.
Aquest mòdul es proposa:
Competències i habilitats
Resultats
Aquest mòdul està organitzat en quatre parts: tendències en màrqueting, comerç electrònic, màrqueting digital i màrqueting interactiu de 2,5 ECTS cadascun. Cada un d'ells serà avaluat de manera independent i té assignat un o una professor/a responsable. La seva planificació temporal es mostra en el calendari del curs que s’anunciarà abans de l’inici del trimestre. Al finalitzar el trimestre es realitzarà una reunió o claustre d’avaluació on es determinarà la nota del módulo en funció de les notes de les parts que us conformaran. Després de la reunió dels professors del trimestre es publicaran les notes finals.
A) Tendències en Màrqueting (2,5 ECTS, Jordi Gamundi)
Continguts
B) Comerç electrònic (2,5 ECTS, Luis Zabala)
Continguts
C) Màrqueting Digital (2,5 ECTS, Montse Guerrero)
Continguts
D) Màrqueting Interactiu (2,5 ECTS, Montse Guerrero)
Continguts
S'utilitzarà un conjunt de diferents metodologies: classes magistrals, discussió de casos pràctics i exercicis.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, discussió de casos i presentació de treballs | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment dels treballs a realitzar i dels casos a preparar | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures relacionades, preparació de casos i pràctiques, estudi i elaboració d'esquema | 95 | 3,8 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14 |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació en les discussions a classe | 20% | 10 | 0,4 | 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 13, 15, 16 |
Exercicis d'avaluació individual | 20% | 10 | 0,4 | 2, 3, 6, 7, 8, 9, 13, 14, 16 |
Exercicis pràctics o en grup (creació d'una Tenda Virtual, d'un sistema CRM o de intel.ligència empresarial, segons el cas) | 60% | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Bibliografia
Part A: Noves tendències en marqueting
Colon G. (2016). “Disruptive marketing: what growth hackers, data punks and other hibrid thinkers can teach us about navigating the new normal” Amazon books
Ito J. & Howe J. (2016). “Whiplash: how to survive our faster future” Grand Central Publishing
Jonhson N. (2015). “The future of marketing: strategies from several leading brands” FT press
Kawasaki G. (2011). “Enchantment: the art of changing hearts, mind and actions” Penguin publishing group
Kotler P., Kartaya H. & Setiawan I. (2016). “Marketing 4.0: moving from traditional to digital” John Wiley & sons
Navarro, F. Martínez, A. y Martínez, J. M. (2019). Realidad virtual y realidad aumentada: desarrollo de aplicaciones. Ediciones de la U. https://elibro.net/es/ereader/uab/127127?page=1
Parker G., Van Alstyne M. & Chondary S. (2016). “Platform Revolution: how networked markets are transforming the economy” W.W. Norton & Co
Part B: comerç electrònic
Asociación Española de la Economía digital. (2011). Libro blanco del comercio electrónico. Madrid: Asociación Española de Comercio Electrónico y Marketing Relacional. Retrieved from http://libros.metabiblioteca.org/handle/001/243
Landing Page Optimization: The Definitive Guide to Testing and Tuning for Conversions – Tim Ash http://www.amazon.com/Landing-Page-Optimization-Definitive-Conversions/dp/0470610123
Page, R. (2012). Website Optimization: An Hour a Day (Edición: 1). Sybex.
Turban, E., King, D., Lee, J. K., Liang, T.-P., & Turban, D. C. (2015). Electronic Commerce - A Managerial and Social Networks Perspective. Springer Berlin Heidelberg.
Turban, E., Strauss, J., & Lai, L. (2015). Social Commerce: Marketing, Technology and Management. Springer.
Turban, E., Whiteside, J., King, D., & Outland, J. (2017). Introduction to Electronic Commerce and Social Commerce (4th ed. 2017 edition). New York, NY: Springer.
Part C: Marqueting digital
Google Adwords certification: https://support.google.com/partners/answer/3154326
How Google Works – Eric Schmidt https://www.amazon.com/How-Google-Works-Eric-Schmidt/dp/1455582344
Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World - Gary Vaynerchuk https://www.amazon.com/Jab-Right-Hook-Story-Social/dp/006227306X/ref=sr_1_1
Kaushik, A. (2009). Web Analytics 2.0: The Art of Online Accountability and Science of Customer Centricity (1 edition). Indianapolis, IN: Sybex.
Martínez Polo, J. M. Martínez Sánchez, J. y Parra Meroño, M. C. (2015). Marketing digital: guía básica para digitalizar tu empresa. Editorial UOC. https://elibro.net/es/ereader/uab/57864
Martin-Guart, R. y Botey López, J. (2020). Glosario de marketing digital. Editorial UOC. https://elibro.net/es/ereader/uab/167260
Sainz, D. V. A. J. M. (2018). El plan de marketing digital en la práctica. ProQuest Ebook Central https://ebookcentral.proquest.com
Sprint: How to Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days https://www.amazon.com/Sprint-Solve-Problems-Test-Ideas/dp/150112174X
Website Optimization: An Hour a Day – Rich Page http://www.amazon.es/Website-Optimization-An-Hour-Day-ebook/dp/B007XLTKOQ/ref=sr_1_fkmr0_1
Part D: Estratègia Digital
Evert Gummeson (2012): “Total Relationship Marketing”, Routledge Publishing
Francis Butle and Stan Maklan (2015): “Customer Relationship Management: Concepts and Technologies”, 3rd Edition, Routledge Publishing. https://books.google.es/books?id=slGhBgAAQBAJ&lpg=PR6&ots=RtDwK-sT_j&dq=Francis%20Buttle&hl=ca&pg=PR23#v=onepage&q=Francis%20Buttle&f=false
Growth Hacker Marketing: A Primer on the Future of PR, Marketing, and Advertising https://www.amazon.com/Growth-Hacker-Marketing-Primer-Advertising/dp/1591847389/ref=pd_lpo_sbs_14_t_0
Kumar & Werner Reinartz (2018): “Customer Relationship Management: Concept, Strategy, and Tools”, 3rd Edition, Springer Publishing
Web Analytics 2.0: The Art of Online Accountability and Science of Customer Centricity https://www.amazon.com/Web-Analytics-2-0-Accountability-Centricity/dp/0470529393