Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OB | 2 | 1 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OB | 3 | 1 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | OB | 3 | 1 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 3 | 1 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OB | 3 | 1 |
1) "Història cultural dels Estats Units d'Amèrica" és una assignatura d'anàlisi sociocultural i textual que promou la participació i la reflexió de l'alumnat. Per cursar-la, es recomanable que l'alumnat estigui familiaritzat amb l'assignatura "Història cultural de les Illes Britàniques" (Grau d'Estudis Anglesos). D'igual manera, "Història cultural dels Estats Units d'Amèrica" és també una introducció als fets que han donat forma als EEUU d'avui. És per això que aquesta matèria NO és per als nacionals dels Estats Units.
2) Cal un nivell inicial d’anglès C2 del "Marc Europeu Comú de Referència de Llengües: Aprenentatge, Ensenyament i Avaluació" segons el qual l’estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos i reconèixer-ne el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua anglesa de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostrar un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.
1: La Nord Amèrica indígena-precolombina. "Descoberta" i conquesta.
2: La Nord Amèrica colonial: Virginia, Massachusetts, Pensilvània i Nova York.
3: El camí vers la Independència. La revolució i la guerra de la independència.
4: La confederació i la constitució. La compra de Luisiana. La guerra de 1812.
5: Els afroamericans i l'esclavatge.
6: Els nadius americans i el "camí de les llàgrimes".
7: L' Oest, el "destí manifest" i la guerra amb Mèxic.
8: La guerra civil i la reconstrucció.
9: L'Amèrica urbana: immigració i industrialització. Els nadius americans i la massacre de Wounded Knee.
10: L'imperialisme i la guerra de Cuba.
11: La primera guerra mundial. Els "bojos anys 20". Sufragisme i drets de les dones. La gran depressió i el "New Deal".
12: La segona guerra mundial. Inicis de la guerra freda.
13: Els 60: els drets civils dels afroamericans; l'alliberament de la dona; la guerra del Vietnam.
14: De la guerra freda a la guerra contra el terrorisme.
1 crèdit ECTS = 25 hores de formació > 6 crèdits = 150 hores
Activitats dirigides (2 cr., 50 hores)
Activitats supervisades (1 cr., 25 hores)
Activitats autònomes (3 cr., 75 hores)
Les classes combinen teoria i pràctica. És imprescindible que l'alumnat estudiï els textos i els materials audiovisuals predeterminats pel professorat ja que la dinàmica de la classe gira envers la participació activa de l'alumnat a cada sessió.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 3 |
Debats a l'aula i al Moodle | 20 | 0,8 | 4, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 |
Avaluació a l'aula i al Moodle | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Redacció de textos | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 15 | 0,6 | 3 |
Lectura i recerca | 35 | 1,4 | 1, 2 |
Percentatges:
Avaluació
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions. Procés de revisió d’exercicis d'avaluació: l’alumnat té el dret a "revisió d'examen" en tutoria personal al despatx del docent dins els terminis anunciats, que seran sempre abans del següent exercici d'avaluació. L’alumnat perd el dret a revisió si no revisa l’exercici retornat dins el termini anunciat pel docent.
Recuperació:
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis d'avaluació és una ofensa greu i es considerarà automàticament com un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a reavaluació. Si es repeteix la situació, se suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades i fer passar el plagi com a producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA). Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin ferservir. D'igual manera, és imprescindibleresponsabilitzar-se de l’originalitat i de autenticitat del text presentat.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi puguiinstruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 (parcial) | 40 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Examen 2 (final) | 45 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Participació activa | 15 | 21 | 0,84 | 1, 2, 3, 4, 7, 8 |
Lectura obligatòria
Un dossier de textos curts seleccionats i aportats pel professorat.
Llibres de referència altament recomenats:
Jenkins, Philip. A History of the United States. New York: Palgrave Macmillan, 2017 (5th edition).
King, David C. American History. A Visual Encyclopedia. Penguin Random House, 2019 (3rd Edition).
Zinn, Howard. A People’s History of the United States: 1492-Present. London: Longman, 2010.
Bibliografia secundària:
Anderson, Carol. White Rage: The Unspoken Truth of Our Racial Divide. New York: Bloomsbury, 2016.
Barney, William (ed). A Companion to 19th Century America. Malden: Blackwell Publishing, 2006.
Boles, John (ed.). A Companion to the American South. Malden: Blackwell Publishing, 2004.
Collins, Patricia. Black Feminist Thought. New York: Routledge, 2000.
Davis, Angela J. (ed.) Policing the Black Man: Arrest, Prosecution and Imprisonment. New York: Pantheon Books, 2017.
Deverell, William. A Companion to the American West. Malden: Blackwell, 2006.
Dunbar-Ortiz, Roxanne. An Indigenous Peoples' History of the United States. Boston: Beacon Press, 2014.
Foner, Eric. A Short History of Reconstruction. New York: Harper and Row, 1990.
Foner, Eric. The Story of American Freedom. New York: Norton, 1998.
Ford, Lacy (ed.). A Companion to the Civil War and Reconstruction. Malden: Blackwell 2005.
Genovese, Eugene. Roll, Jordan, Roll: The World Slaves Made. New York: Vintage Books, 1976.
Greene, Jack. A Companion to the American Revolution. Malden: Blackwell Publishing, 2004.
Hewitt, Nancy. A Companion to American Women's History. Malden: Blackwell 2002.
Kleinberg, S. Jay, Vicki Ruiz & Eileen Boris (eds), The Practice of US Women's History, Rutgers UP, 2008. ebook
Morgan, Edmund. American Heroes: Profiles of Men and Women Who Shaped Early America. New York: W.W. Norton & Co., 2009.
Ortiz, Paul. An African American and Latinx History of the United States. Boston: Beacon Press, 2018.
Vickers, Daniel (ed.). A Companion to Colonial America. Malden: Blackwell, 2006.
Vorenberg, Michael. Final Freedom, The Civil War, the Abolition of Slavery, and the Thirteenth Amendment. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.
Whitfield,Stephen (ed.). A Companion to 20th-Century America. Malden: Blackwell, 2006.
Wood, Gordon. Empire of Liberty: A History of the Early Republic: 1789-1815. New York: Oxford University Press, 2009.
Journals
American History - electronic journal
The Journal of African American History - electronic journal
Websites
The American Yawp http://www.americanyawp.com/
No s'utilitza cap programari específic.