Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500891 Infermeria | OB | 3 | 1 |
Aquesta assignatura no té prerequisits però es recomana haver cursat les assignatures:
- Comunicació i Tics de primer curs
- Ciències Psicosocials de primer curs
- Comunicació terapèutica de segon curs
- Identificar el contínuum salut - trastorn mental.
- Conèixer el principals paradigmes de comprensió i tractament de les persones, grups, comunitats i famílies amb problemes de salut mental en la cultura occidental.
- Valorar la interrelació existent entre els components biològics, psicològics, socials i culturals associats a la salut mental.
- Conèixer la psicopatologia bàsica que pot ocórrer al llarg del cicle vital de les persones, el tractament interdisciplinar requerit i les cures infermeres associades .
- Identificar el rol de la infermera de salut mental en els contextos d'intervenció de la xarxa de salut mental pública i privada.
- Distingir les intervencions terapèutiques (de prevenció, psicoeducatives, psicoterapèutiques i de seguiment clínic) de la infermera de salut mental, tant pròpies com de col·laboració, a l'individu, família, grup i comunitat segons els dispositius de tractament actuals.
- Analitzar el marc ètic i legal que comporta la pràctica d'infermeria en salut mental
INFERMERIA EN SALUT MENTAL: BASES CONCEPTUALS I METODOLÒGIQUES.
- Paradigmes de comprensió actuals i passats dels processos de malaltia mental en la cultura occidental.
- Sistemes de classificació en Infermeria de salut mental: taxonomia mèdica, taxonomia infermera.
- Models conceptuals d'Infermeria en salut mental.
- Particularitats del procés d'atenció d'Infermeria en salut mental.
- Introducció a la intervenció infermera en les xarxes pública i privada d'atenció a la salut mental.
- Context psicològic, sociocultural i espiritual en l'atenció als problemes de salut mental.
SALUT MENTAL INFANTO - JUVENIL. PSICOPATOLOGIA BÀSICA I CURES INFERMERES.
- Trastorns del desenvolupament: trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat, autisme.
- Trastorns d'ansietat.
- Trastorns de la conducta.
- Trastorns de la personalitat.
SALUT MENTAL DE L'ADULT I DE LA PERSONA GRAN. PSICOPATOLOGIA BÀSICA I CURES INFERMERES.
- Trastorns d'ansietat i obsessius.
- Trastorns de la conducta alimentaria.
- Trastorns addictius.
- Trastorns afectius.
- Trastorns psicòtics.
- Trastorns mentals orgànics en salut mental.
- Trastorns de la personalitat.
GENERALITATS DELS TIPUS D'INTERVENCIÓ INFERMERA EN SALUT MENTAL
MARC ÈTIC I LEGAL DE LA INTERVENCIÓ EN SALUT MENTAL
NOUS HORITZONS EN SALUT MENTAL
Es realitzaran les següents activitats formatives:
- Classes teòriques: l'assistència a les mateixes no es obligatòria pero si molt recomanable per a poder superar amb garanties l'examen final.
- Seminaris: Repartits en 5 sessions, d'assistència obligatòria. Promouen la reflexió i el pensament critic en salut mental.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes te?riques | 32 | 1,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 15 |
Seminaris | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal i treball acad?mic | 92 | 3,68 | 15 |
SEMINARIS.
- L'assistència als Seminaris és 100% obligatòria. En cas contrari l'alumne no es podrà presentar a l'examen. L'avaluació dels Seminaris (participació, actitud, pensament critic i reflexiu) serà individual i suposa el 20% de la nota final. Consultar la rúbrica d'avaluació dels seminaris. Els seminaris també s'avaluaran amb una reflexió personal que suposa el 15% de la nota final. Consultar la rubrica corresponent.
EXAMEN(Avaluació escrita amb preguntes restringides).
- L'avaluació de l'examen suposa el 50% de la nota final. Aquesta avaluació és durà a terme mitjançant la resposta escrita a 50 preguntes tancades, de resposta única, sobre els temes treballats a les classes teòriques.
ELABORACIÓ D'UN TREBALL RELACIONAT AMB UN FILM.
El treball reflexiu del film suposa suposa el 15% de la nota final. Aquesta avaluació és durà a terme mitjançant la rúbrica específica d'avaluació del treball escrit (consultar la guia d'elaboració del treball escrit).
PROVA DE RECUPERACIÓ
Els estudiants que no hagin superat l'assignatura per mitjà de l'avaluació continuada, és a dir els alumnes suspesos i no avaluables, es podran presentar a una prova de recuperació.
OBTENCIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL
La nota mínima per fer mitja i aprovar l'assignatura serà un 5 en totes les parts avaluades. El requisit per a l'obtenció de la nota final és haver-se presentat a totes les parts avaluades. Es considerarà no avaluable, l'estudiant que no assisteixi al 100% dels seminaris o no es presenti a l'examen. L'estudiant té dret a la revisió de les proves d'avaluació. Per a tal fi es concretarà la data en el campus virtual. La valoració de les situacions especials i casos particulars serà realitzada per una comissió avaluadora configurada a tal efecte. La qualificació final de l'assignatura serà el sumatori de les diferents parts que la configuren.
Segons l'acord 4.4 del Consell de Govern 17/11/2010 de la normativa d'avaluació, les qualificacions seran: Del 0 a 4,9 = Suspens Del 5,0 al 6,9 = Aprovat Del 7,0 al 8,9 = Notable Del 9,0 al 10 = Excel·lent Matrícula d'honor = >9 Segons la normativa sobre règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la Universitat Autònoma de Barcelona, es consignarà un "No avaluable" a aquells estudiants que no aportin prou evidències d'avaluació. Es consideraran criteris per assignar un "No Avaluable": El no assoliment de les hores establertes en aquesta guia. La no presentació dels treballs dins dels terminis establerts pel professorat.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluaci? escrita mitjan?ant proves objectives | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Reflexi? seminaris | 15% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Treball personal seminaris | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Treball sobre un film | 15% | 2 | 0,08 | 3, 4, 9, 11, 12, 14 |
En consonància amb la metodologia utilitzada a llarg dels cursos anteriors, l'Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) i, donat que una de les competències generals que es pretén que adquireixi l'estudiant és la de desenvolupar estratègies per a un aprenentatge autònom, no s'especifica bibliografia. L'estudiant ha de fer-se competent en la cerca i gestió de la informació.
Microsoft WORD i Microsoft TEAMS.