Logo UAB
2022/2023

Pràctiques Externes

Codi: 106068 Crèdits: 12
Titulació Tipus Curs Semestre
2502904 Direcció Hotelera OB 3 A

Professor/a de contacte

Nom:
Gemma Sagué Pla
Correu electrònic:
gemma.sague@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
català (cat)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
Grup íntegre en espanyol:
No

Altres indicacions sobre les llengües

Algunes sessions es donaran en anglès segons els perfils dels assistents o dels professionals assistint a la sessió. Es pot utilitzar l'espanyol puntualment com a segona llengua, en cas de necessitats de comprensió de l'alumnat estranger.

Equip docent extern a la UAB

Es comptarà amb la col·laboració d'altres professionals de la indústria per inspirar als alumnes en la definició del seu objectiu professional.

Prerequisits

No hi ha prerequisits específics per cursar l'assignatura. 

Objectius

  • Aproximar l’alumnat a la realitat laboral del sector.
  • Ampliar i aplicar els coneixements teòrics dels diferents aspectes treballats durant el decurs del grau.
  • Adquirir experiència  i coneixement en el món professional real.
  • Facilitar la generació  de capacitats professionals.
  • Donar compliment a la concepció del cicle docent de les pràctiques.

Competències

  • Aplicar els coneixements a la pràctica.
  • Demostrar habilitats de lideratge en la gestió dels recursos humans en les empreses hoteleres i de restauració.
  • Demostrar orientació i cultura de servei al client.
  • Demostrar un comportament responsable amb l'entorn mediambiental, social i cultural.
  • Demostrar un comportament ètic en les relacions socials, així com adaptar-se a diferents contextos interculturals.
  • Demostrar visió de negoci, captar les necessitats del client i avançar-se als possibles canvis de l'entorn.
  • Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  • Fer servir les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  • Gestionar i organitzar el temps.
  • Integrar coneixements i habilitats per exercir, amb criteris de professionalitat, les funcions pròpies del lloc de treball en l'àmbit de l'hoteleria i la restauració.
  • Planificar i gestionar activitats sobre la base de la qualitat i la sostenibilitat.
  • Planificar, organitzar i coordinar el treball en equip creant sinergies i sabent-se situar al lloc dels altres negociant i gestionant conflictes.
  • Prendre decisions en contextos d'incertesa, resoldre problemes i ser capaç d'avaluar i preveure les conseqüències d'aquestes decisions a curt, mitjà i llarg terminis i, en especial, aquelles més immediates.
  • Ser capaç d'autoavaluar els coneixements adquirits.
  • Ser capaç de buscar informació rellevant de manera eficient.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar els coneixements a la pràctica.
  2. Demostrar habilitats de lideratge en la gestió dels recursos humans en les empreses hoteleres i de restauració.
  3. Demostrar orientació i cultura de servei al client.
  4. Demostrar un comportament responsable amb l'entorn mediambiental, social i cultural.
  5. Demostrar un comportament ètic en les relacions socials, així com adaptar-se a diferents contextos interculturals.
  6. Demostrar visió de negoci, captar les necessitats del client i avançar-se als possibles canvis de l'entorn.
  7. Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  8. Fer servir les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  9. Gestionar i organitzar el temps.
  10. Integrar coneixements i habilitats per exercir, amb criteris de professionalitat, les funcions pròpies del lloc de treball en l'àmbit de l'hoteleria i la restauració.
  11. Planificar i gestionar activitats sobre la base de la qualitat i la sostenibilitat.
  12. Planificar, organitzar i coordinar el treball en equip creant sinergies i sabent-se situar al lloc dels altres negociant i gestionant conflictes.
  13. Prendre decisions en contextos d'incertesa, resoldre problemes i ser capaç d'avaluar i preveure les conseqüències d'aquestes decisions a curt, mitjà i llarg terminis i, en especial, aquelles més immediates.
  14. Ser capaç d'autoavaluar els coneixements adquirits.
  15. Ser capaç de buscar informació rellevant de manera eficient.

Continguts

La formació s'inicia amb un període d'autoconeixement a l'aula que té la intenció de definit els objectius professionals de l'alumnat per al desenvolupament de competències i l'enfocament de la seva futura carrera professional.

La part pràctica consisteix en una formació de 250 hores en una empresa del sector d'allotjament, restauració o catering. El contingut d’aquesta assignatura inclou el període de pràctiques, la realització dels tallers i les activitats relacionades amb aquesta matèria i l’assistència a diversos actes i sessions organitzats durant l’any.Al final del període de pràctiques, l'estudiant haurà de lliurar al tutor acadèmic la Memòria de pràctiques, així com el document emplenat pel tutor/a de l'empresa amb l'avaluació del rendiment de l'estudiant. També es sol·licitarà l’enquesta de valoració de les pràctiques.

La formació pràctica persegueix conèixer l'organització, el funcionament i la gestió d'empreses del sector turístic, que cobreixen l'atenció al client, l'organització i la promoció de productes o serveis turístics, etc. Si és necessari, l'EUTDH oferirà una àmplia gamma d'empreses associades que col·laborarà per assolir aquests objectius d’aprenentatge. En aquest sentit, entre les activitats i esdeveniments que l'estudiant ha de completar i assistir per aprovar l'assignatura destaquem el Workshop -Trobada universitat Empresa que se celebra al febrer de cada any.

 

Metodologia

El curs s'impartirà utilitzant tres metodologies d'ensenyament diferents:
a) Aprendre fent: formació pràctica en un entorn professional, degudament supervisada i tutoritzada per un expert en el camp professional.
b) Autoavaluació i tasques d'autoanàlisi.
c) Treball autònom després d'estar en contacte amb professionals de la indústria per comprendre millor les operacions comercials i els perfils professionals que millor s'ajusten a cada rol i tipus d'empresa.

A més, l'estudiant s'haurà d'adaptar a la cultura i valors de l'organització, la seva regulació interna, polítiques i procediments, així com considerar les instruccions del tutor i les regulacions principals de l'EUTDH

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Formació pràctica a l'empresa 250 10 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 13, 14, 15
Tipus: Supervisades      
Assistència a esdeveniments - Activitats a l'aula 10 0,4 2, 4, 5, 7, 12, 13, 14, 15
Tutories 10 0,4 2, 9, 10, 11, 14
Tipus: Autònomes      
Memòria de pràctiques 10 0,4 4, 5, 6, 10, 11, 12, 13, 14, 15

Avaluació

L’avaluació consta de :

a.- Informe de valoració emès pel  tutor/a de l ‘establiment turístic.

b.- Redacció de la Memòria de les pràctiques per part de l’alumne

c.- L ‘avaluació continuada està basada en el control i seguiment de l’estada de pràctiques per part del tutor/a d’empresa i el professor/a  del Centre, així com per l’assistència dels estudiants  a les reunions, trobades i actes estipulats pel centre. Per exemple el Workshop-Trobada Universitat-Empresa.

Es podrà considerar el seguiment per part de la tutora docent amb el/la tutor/a d'empresa durant el període de pràctiques.

Per a poder aprovar l’assignatura s’ha d’obtenir un mínim de 5 tant de la part de la Memòria que redacta l’estudiant com de la valoració que fa el tutor/a d’empresa.

  • La Memòria té un valor del 50% sobre la nota final i la valoració del tutor/a d’empresa un 40%.
  • Assistència dels estudiants  a les reunions, trobades i actes estipulats pel centre: 10%.
  • L'alumne matriculat en aquesta assignatura té l'obligació d'assistir a les sessions de treball (tallers i altres sessions de familiarització), així com a seminaris, conferències i presentacions externes organitzades per la institució.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistència a esdeveniments - Activitats a l'aula 10% 10 0,4 1, 2, 5, 7, 8, 9, 12, 13, 14, 15
Avaluació del tutor d'empresa 40% 5 0,2 1, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13, 15
Memòria de pràctiques 50% 5 0,2 1, 3, 4, 6, 7, 8, 10

Bibliografia


    • Valverde, A. (2016): Host, la importancia de un buen servicio de sala.
    • Salomon, M. (Updated 2016): The heart of hospitality: Great Hotel and Restaurant Leaders share their secrets.
    • Kinni, T. (Updated version 2011): Be our guest; perfecting the art of customer service by the Disney Institute. 
    • Mullins, Laurie J., Dossor, Penny (Jun 2013, 5th Edition): Hospitality Management and Organisational Behaviour. 
    • Knowles, Tim (Feb 1998, 2nd Edition): Hospitality Management: An Introduction.

    Els materials addicionals d'aprenentatge en format digital, així com enllaços a llocs web, es proporcionaran a través del Campus Virtual.

Programari

No hi haurà programes vinculats, més que els habituals necessaris per seguir els cursos al llarg del Grau: Moodle i Paquet Microsoft Office.