Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OB | 4 | 0 |
Per poder cursar aquesta assignatura l'estudiant ha d'haver superat dos terços del pla d'estudis,
és a dir, 160 crèdits.
El Treball de Fi de Grau és una assignatura de caràcter obligatori que caldrà realitzar de forma individual i autònoma
sota la supervisió d'un dels professors del grau.
L'objectiu formatiu únic és l'elaboració d'un treball d'investigació, de síntesi o aplicat, que tingui una relació
amb les matèries del grau.
El TFG es durà a terme durant el segon semestre del quart curs. Atès que l'estudiant matriculat al TFG ja ha
adquirit les competències bàsiques, haurà de ser capaç d'expressar-se amb correcció, tant oralment com per
escrit. Les errades d'expressió que eventualment pugui cometre es descomptaran de la puntuació global de
l'assignatura.
El TFG ha de ser original i inèdit. Qualsevol plagi total o parcial, en el suport que sigui, serà penalitzat
automàticament amb un suspens.
El TFG consisteix en la presentació per escrit i la defensa oral d'un tema relatiu a qualsevol de les matèries del
grau. El text del TFG, d'una llargada d'entre 20 i 30 pàgines, i la seva presentació oral permetran avaluar de manera global i sintètica el domini que té
l'alumne de les competències específiques i transversals associades al títol de grau.
Sempre d'acord amb les indicacions del tutor i amb la branca de coneixement en què s'inscrigui el treball, el
TFG ha de disposar dels apartats que permetin articular-lo adequadament: plantejament d'un marc teòric,
estat de la qüestió bibliogràfica, caracterització de l'objecte d'estudi, criteris de selecció i d'estudi dels
materials analitzats, anàlisi de les dades estudiades, anàlisi crítica d'altres investigacions específiques,
resultats de la investigació i conclusions que posin en evidència els resultats obtinguts. La defensa oral del
treball constitueix la segona part del TFG.
L'estudiant matriculat al TFG disposa d'una llista de temes marc possibles, que provenen dels temaris de les
assignatures obligatòries i optatives del grau de Filologia Catalana.
Activitats d'aprenentatge
Les activitats d'aprenentatge que ha de fer l'estudiant d'aquesta assignatura es distribueixen de la manera
següent:
1. Activitats dirigides: tutories (15-18%). El coordinador del TFG organitzarà una sessió amb tot el grup per tal
d'orientar els estudiants sobre el contingut i el desenvolupament del treball. Durant el mes de novembre el
coordinador farà públiques les assignacions de tema i de tutor als estudiants, tenint en compte les seves
propostes. Un cop fetes aquestes assignacions, el tutor, en tutories programades ad hoc, orientarà l'estudiant
sobre l'elaboració de l'esquema previ, la bibliografia i el desenvolupament del tema. Haurà d'haver-hi un mínim
de tres tutories obligatòries.
2. Activitats autònomes (80-85%). Aquestes activitats inclouran el temps esmerçat per l'estudiant en
l'elaboració del treball i en la preparació de la presentació oral.
3. Activitats d'avaluació (2%). Presentació oral del treball davant de tres professors.
Planificació
- (Setembre) El coordinador del TFG comunicarà als estudiants, en una sessió a l'inici de curs, que poden fer el treball
sobre literatura catalana, llengua catalana o lingüística.
- (Setembre-octubre) L'estudiant comunicarà al professor coordinador del TFG una proposta de tema o tutor. Si presenta més d'una proposta,
la llista de temes i/o tutors ha d'estar ordenada de forma prioritzada.
- (Novembre) El professor coordinador del TFG publica l'assignació definitiva de temes i tutors.
Per a l'assignació de tutor es prendran en consideració les prioritats de l'estudiant i el seu expedient acadèmic,
i es vetllarà perquè el nombre de treballs que dirigeixi un tutor sigui equilibrat respecte a la resta de professors
que poden tutoritzar-ne.
- (Desembre-gener) L'estudiant haurà d'haver fet una primera entrevista amb el seu tutor
per tal de delimitar el tema i adquirir unes primeres orientacions.
- (Febrer-maig) Període d'elaboració del treball per part de l'estudiant, sota la supervisió del tutor.
- (Juny) Lliurament del treball escrit al tutor i al coordinador.
- (Juny-juliol) Sessió pública de defensa oral del treball.
Calendari del curs 2022-2023
2n Semestre
• Juliol de 2022: matrícula.
• Publicació de llista de temes i tutors a l’espai Moodle de l’assignatura.
• Del 3 al 21 d’octubre de 2022: l’estudiant fa la tria de tutors i temes.
• Del 24 d’octubre al 17 de novembre de 2022: els coordinadors faran les assignacions.
• Divendres 18 de novembre de 2022: es fan públiques les assignacions.
• Dilluns 12 de juny de 2023: lliurament del TFG.
• Del 26 de juny al 1 de juny de 2023: defenses orals.
1r Semestre (extraordinari)
• 12 de setembre de 2022: data límit per sol·licitar fer el TFG al 1r semestre.
• Del 13 al 19 de setembre de 2022: assignació de temes i tutors.
• Dilluns 23 de gener de 2023: lliurament del TFG.
• Del 13 al 17 de febrer de 2023: defenses orals.
Normes per a la preparació del TFG
El treball ha de tenir una extensió entre 20 i 30 pàgines (de 2100 caràcters per pàgina, espais
inclosos) en format DINA 4, incloent-hi la bibliografia i excloent possibles apèndixs (imatges,
taules, documents, etc.). Es recomana utilitzar una font Times New Roman o similar d'12p per al cos del text i de 10p
per a les notes, amb interlineat d'1,5 per al text i 1 per a les notes.
-Les notes a peu de pàgina s'han de destinar a referències bibliogràfiques, breus comentaris o excursos.
Les crides de les notes a peu de pàgina figuraran de manera uniforme en xifra volada i sense parèntesis.
-Les citacions curtes s'han d'inserir en el text entre cometes. Les citacions de més de quatre línies han d'anar
sagnades i sense cometes, a un espai i en cos de 11p. Ha de deixar-se una
línia en blanc al principi i a la fi de la citació. (Les citacions molt extenses, de més de 10 línies, poden
ésser incloses en un annex, amb la indicació pertinent en el text.)
-Per a les referències bibliogràfiques en el text i en la bibliografia a la fi del treball, l'estudiant ha
de seguir un model uniforme acordat amb el tutor. Es recomana seguir les indicacions formulades en
l'assignatura Fonaments de Filologia Catalana.
-Per altres qüestions formals, s'han d’aplicar els estàndards acadèmics habituals per a aquest tipus de
textos, que poden consultar-se amb el tutor.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Tutories programades amb el tutor | 24 | 0,96 | 15, 16, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 125 | 5 | 15, 16, 17 |
L'avaluació del treball serà sempre individual i constarà de dues parts:
1) El tutor del treball és el responsable de la primera part de l'avaluació, que representa un 60% de la nota final. El
tutor ha d'avaluar el resultat final del treball (50%), a més del procés de seguiment de les activitats formatives (10%).
En casos excepcionals el tutor pot presentar al coordinador un informe final sobre el seguiment del treball.
2) Un tribunal de tres professors valorarà la defensa oral del treball, que representa un 40% de la qualificació final. El
tutor del TFG pot formar part d'aquest tribunal. L'estudiant haurà de fer una exposició oral sobre el TFG que no superi
els 20 minuts. Un cop feta la defensa, el tribunal podrà plantejar-li les preguntes que cregui convenients. Per a
l'avaluació d'aquesta segona part, el tribunal disposarà d'una rúbrica en què s'assenyalin els aspectes que cal tenir
presents per a l'avaluació de les competències orals.
- El coordinador del TFG farà constar les qualificacions a l'acta.
- Un TFG es considerarà avaluable si l'estudiant ha lliurat tots els ítems exposats en l'apartat "Calendari" d'aquesta
guia docent.
- Per poder aprovar l'assignatura caldrà treure una nota mínima de 5.
- D'acord amb el protocol de la Facultat de Filosofia i Lletres, per a la concessió de la Matrícula d'Honor, es tindrà «en
compte en un 75% la nota del TFG i en un 25% la nota de l'expedient dels dos últims cursos del grau (3r i 4t)».
- L'estudiant pot demanar excepcionalment al tribunal una revisió de l'avaluació, si es fa dins del termini previst i
d'acord amb la normativa vigent.
- El TFG no és recuperable.
-En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un
acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui
instruir. Si es produeixen diverses irregularitats en els actes, la qualificació final d'aquest assignatura serà zero. En cas que
les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que
ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums,
wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams, assegurant que tot l'estudiantat hi pot accedir.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposició oral | 40% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Procés de seguiment de l'elaboració del treball | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Treball escrit | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Manuals d'escriptura
Cassany, Daniel, La cuina de l'escriptura, Barcelona, Empúries, 2002.
Cassany, Daniel, Esmolar l'eina. Guia de redacció per a professionals, Barcelona, Empúries, 2007.
Mestres, Josep Maria [et al.], Manual d'estil. La redacció i l'edició de textos, Barcelona, Eumo - UB / UPF /
Associació de Mestres Rosa Sensat, 1995.
Pujol, Josep Maria [et al.], Ortotipografia. Manual de l'autor, l'autoeditor i el dissenyador gràfic, Barcelona,
Columna, 1995.
Manuals sobre investigació
Alberch, Ramon, Els arxius, entre la memòria històrica i la societat del coneixement, Barcelona, Editorial UOC
/ Pòrtic, 2002.
Coromina, Eusebi [et al.], El treball de recerca. Procés d'elaboració, memòria escrita, exposició oral i recursos,
Vic, Eumo, 2000.
Eco, Umberto, Cómo se hace una tesis. Técnicas y procedimientos de investigación, estudio y escritura,
Barcelona, Gedisa, 2001.
Estella, Marta, Les referències i les citacions bibliogràfiques, les notes i els índexs, Bellaterra, Universitat
Autònoma de Barcelona, Gabinet de Llengua Catalana, 1995.
Rigo, Antònia; Genescà, Gabriel, Tesis i treballs. Aspectes formals, Vic, Eumo, 2000.
Adreces electròniques
DIEC2: http://dlc.iec.cat/
Biblioteca Nacional de Catalunya: http://www.bnc.cat/
Traces: http://www.traces.uab.es/tracesbd/
Dialnet: http://dialnet.unirioja.es
No hi ha programari assignat a aquesta assignatura.