Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503878 Estudis Socioculturals de Gènere | OB | 1 | 2 |
No hi ha prerequisits per cursar aquesta assignatura.
L'objectiu de l'assignatura rau a palesar els principis de la teoria de gènere en el context del pensament contemporani i, de manera específica, del pensament feminista. L'alumnat assolirà un coneixement introductori a les teories relatives al gènere des de l'estudi de nocions com ara la identitat, la diferència, el cos, la sexualitat, el poder, el discurs o la materialitat. Alhora, l'alumnat es familiaritzarà amb els autors i autores que han contribuit de manera significativa a nodrir la teoria de gènere fins a l'actualitat. També es posarà atenció en els debats més rellevants en l'espai públic local i internacional.
Bloc 1. Introducció a la teoria de gènere.
Bloc 2. Gènere i poder.
Bloc 3. Gènere, cos i desig.
Bloc 4. Teoria de gènere, ciència i tecnologia.
La metodologia docent serà híbrida/bimodal (presencial i/o virtual).
S'emprarà una metodologia situada, interdisciplinar i interseccional, que pugui donar compte de les nocions tractades en clau decolonial i posthumanista.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presentació de curs. Exposicions teòriques dels principals conceptes. Comentaris de text. Avaluació dels continguts del curs i de la metodologia. | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories. | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de temes i textos. Preparació exposició. Preparació comentari de text. Preparació examen. | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
L'avaluació del curs és continuada i pressuposa el seguiment constant del curs. Per aprovar el curs cal que la nota de l'examen final sigui, com a mínim, de 5. Si un alumne no compleix aquesta condició, caldrà que es presenti a la reavaluació. Tot alumne, però, es pot presentar a la reavaluació per apujar la nota dels exàmens.
El comentari i l'exposició no són objecte de reavaluació en cap cas.
Hom qualificarà amb no avaluable l'alumne que només hagi fet activitats d'avaluació per un valor inferior al 30%.
No hi ha segona convocatòria.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'Estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Comentari de text / Exposició oral. | 20% / 20% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Examen final | 50% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Preparació i participació a classe. | 10% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
L'alumnat tindrà a la seva disposició un dossier de textos a principi de curs.
L'assignatura no requereix l’ús de cap programari, tot i que s’utilitzarà el campus virtual de la Universitat Autònoma de Barcelona per compartir materials.