Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 | 2 |
Cap requisit
NOTA: El nom del docent responsable és provisional.
Conèixer, estudiar, reflexionar, examinar i practicar el rol de Redactor Publicitari (Copywriter) com a professional clau dins de l'estructura organitzativa d'una agència de publicitat, les seves funcions i el seu desenvolupament operatiu tant a Above The Line (ATL) com a Below The Line (BTL) ideant i escrivint tota mena de peces publicitàries.
Preparar els alumnes per treballar efectivament en la redacció de textos per a web, publicitat digital i xarxes socials per tal que siguin competents en aquests i altres mitjans emergents.
TEMARI:
Part I
1. La figura del redactor publicitari (copywriter).
2- Estratègia, idea, paraula.
3- Elements del copywriting: el titular.
4- Elements del copywriting: el body copy.
Part II
5- Redacció publicitària a ATL
6-Redacció per a mitjans gràfics
7-Guions per a falques radials
8-Llibrets i elements de redacció per a TV i vídeos
9-Redacció per a peces d'internet
Part III
10- Redacció publicitària a BTL
11- Redacció per a màrqueting directe (cartes, fulls solts, fulletons, publicitat per correu)
12- Elements i redacció per a l'Email Màrqueting
12- Redacció per a peces per a publicitat en mòbils
13- Escriure per a anuncis de street marketing, guerrilla
14- Formats de redacció per a la publicitat a Internet, Xarxes Socials, PLV, patrocini, ús d'influencers, etc.).
- Teoria per a explicar els conceptes clau (classe magistral). Seminaris per aprofundir en algunnos d'aquests conceptes.
- Lectures obligatòries (llibres, articles, capítols, webs, blocs ...).
- Lectures opcionals (llibres, articles, capítols, webs, blocs ...).
- Pràctiques de redacció individuals i en grup a partir d'un briefing.
- Pràctica final d'una campanya d'un client real (si és possible) i la seva presentació oral.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 15 | 0,6 | 4, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23 |
Sessions de pràctiques | 37,5 | 1,5 | 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 16, 18, 20, 21, 22, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorías | 7,5 | 0,3 | 3, 5, 7, 8, 9, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi de textos, preparació i realització de treballs | 82,5 | 3,3 | 3, 4, 5, 7, 8, 11, 17, 19 |
Avaluació
Activitat A: Teoria 30% sobre la qualificació final.
Activitat B: Pràctiques específiques 50% sobre la qualificació final.
Activitat C: Pràctica final 20% sobre la qualificació final.
Per superar l'assignatura la nota mínima de cadascuna de les activitats no pot ser inferior a 5. La nota final serà la mitjana ponderada de les qualificacions de les tres activitats.
Recuperació
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Les activitats recuperables són l'examen i la pràctica final.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de continguts teòrics | 30% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 15, 19, 20, 21, 22, 23 |
Pràctica final | 20% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Pràctiques específiques | 50% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Castellblanque, Mariano; Ronco,Víctor (2020), Manual del Redactor Publicitario Offline-Online. ESIC, Madrid
Curto, V. Rey, J. Sabaté J. (2008), Redacción publicitaria. Editorial UOC
D&AD (2018), The Copy Book. Taschen
Escribano Hernández, Asunción (2018). La redacción publicitaria. Síntesis
Estanyol, E. Serra C. Castellblanque, M. (2015), ¿Dónde cuentan sus historias las marcas. Ed. UOC
Estanyol, E. Roca, A. Castellblanque, M. Serra C (2015) ¿Quién se esconde detrás de una campaña publicitaria?
Fernández Cavia, José; Huertas, Asunción (2009): Redacción en relaciones públicas, Pearson-Prentice Hall, Madrid.
Guillén, Montse (2006), La motivación del redactor publicitario. Aproximación a un modelo de estudio
Morel, Rosa (2018). Neurocopywriting.
Navarro, Carlos (2006), Creatividad publicitaria eficaz. ESIC, Madrid
Rom, Josep i Sabaté, Joan (2007): Llenguatge publicitari: Estratègia i creativitat publicitàries. UOC, Barcelona.
Rodero, Emma y otros(2004). La radio que convence. Manual para creativos y locutores publicitarios. Ariel
Sawyer, R. (2006) Kiss & Sell. Redacción Publicitaria. Index Book. Barcelona
Aquesta assignatura no requereix de programari específic.