Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503852 Estadística Aplicada | OT | 4 | 0 |
L'estudiant ha de tenir aprovats els dos primers cursos del grau i cal haver superat un mínim de 150 crèdits ECTS.
L'assignatura té com a objectiu prioritari apropar l'estudiant a la realitat laboral i facilitar la seva inserció professional.
Cursant aquesta assignatura l'estudiant podrà contrastar els coneixements teòrico-pràctics adquirits en els estudis de Grau amb les necessitats de la vida professional i tindrà l'oportunitat de treballar en equips interdisciplinaris.
Donada la durada d'aquestes pràctiques, l'estudiant pot tenir la possibilitat de poder experimentar la iniciació, prospecció, valoració, organització, ejecució, finalització i posterior realització de l'informe d'un mateix projecte "real".
Etapes i activitats a realitzar per l'estudiant el llarg del període de pràctiques:
Entrevista amb el/la tutor/ acadèmic/a. Confecció del CV ............. 2 hores
Planificació: cerca, entrevistes, organització,................................ 10 hores
Treball a l'empresa ........................................................................ 400 hores (*)
Preparació de la memòria.............................................................. 30 hores
Preparació de l'exposició pública de la feina realitzada ............... 6 hores
Presentació pública i assistència a la preparació dels companys .. 2 hores
(*) El desenvolupament del treball a l'Empresa inclou, entre d'altres, les següents activitats: primer contacte amb l'equip de treball en el qual s'ha d'integrar l'estudiant; lectura i estudi de manuals informàtics, d'economia, de finances, ...; realització de les feines proposades, col·laboració en les presentacions d'aquestes feines a l'equip de treball; elaboració d'informes,... En el cómput d'hores, també s'hi ha d'incloure les hores que l'estudiant ha de dedicar fora de l'Empresa ja sigui per a preparar feines, estudiar manuals,.. etc. Considerem que, aproximadament, poden ser unes 20 hores; restaran per tant unes 380 hores per s'han de realitzar dins de l'Empresa. S'aconsella que les 380 hores que s'han de realitzar a dins de l'Empresa es distribueixin de manera que:
No es superin les 4 hores diàries.
Es realitzin, si és possible, dins d'un mateix quadrimestre del curs acadèmic universitari.
En conseqüència el període de pràctiques a l'Empresa s'estendrà al llarg d'unes 19 setmanes, aproximadament, amb una dedicació setmanal de 20 hores (4 hores diàries de dilluns a divendres).
Detall de les etapes i activitats a realitzar per l'estudiant el llarg del període de pràctiques:
En l'apartat 1:
Cal omplir el formulari incical i confeccionar el CV. Enviar ambdós a el/la tutor/a acadèmic/a. Mantenir una entrevista amb el/la tutor/a acadèmic/a i refer, si és necessari, el CV. Cal veure quin tipus de feines d'adequen al les necessitats i condicions de l'estudiant.
En l'apartat 2:
Buscar feina i anar a les entrevistes de feina. Un cop escollida la feina, cal omplir, juntament amb l'empresa, la proposta de conveni UAB-Empresa. Cal concretar la feina a realitzar, com realitzar-la, en quin horari i en quines dates. També cal que l'Empresa designi un/a tutor/a que vetllarà, a dins de l'Empresa, per la fromació de l'estudiant; aquest/a tutor/a, un cop finalitzat el treball, haurà de elaboara un informe d'avaluació a on hi consti l'acreditació de les hores realitzades i la feina feta, com ha estat realitzada i la relació/adaptació de l'estudiant en l'equip de treball.
En l'apartat 3:
Realitzar les tasques encomenades per l'empresa amb la supervisió del/de la tutor/a del'empresa.
En l'apartat 4:
Confecció de la memòria de les pràctiques realitzades. L'estudiant disposarà d'una guia al Campus VIrtual.
En l'apartat 5:
Preparació de l'exposició pública de la memòria (ha de tenir una durada màx. de 15'). Es recomana utilitzar les TIC.
En l'apartat 6:
Exposició pública de la memòria i assistència a les dels demés companys que han realitzat les pràctiques en el mateix període.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Entrevista i plannificació | 12 | 0,48 | 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball a l'empresa | 400 | 16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Memòria i exposició pública | 38 | 1,52 | 2, 5, 6, 7, 11 |
Els criteris que s'utilitzen per a l'avaluació de l'assignatura "Pràctiques en Empreses" són les següents:
- Informe valoratiu del/de la tutor/a designat/da per l'Empresa (70%)
- Contingut de la Memòria de Pràctiques (20 %)
- Exposició pública de la Memòria davant d'un tribunal i dels companys que hagin realitzat les pràctiques en el mateix període (10%)
Per a ser avaluat positivament són indispensables dues condicions:
(a) Que l'informe del/de la tutor/a sigui positiu.
(b) Assolir una avaluació positiva en l'exposició.
L'estudiant serà considerat com a "No Presentat" en cas que el/la tutor/a de l'Empresa no certifiqui que ha realitzat efectivament la feina, o bé en cas que no faci l'exposició pública. Resumint, cal:
- Acreditació de les hores de treball per part del tutor/a de l'Empresa.
- Informe/avaluació del/ de la tutor/a de l'Empresa (hi ha de constar la feina feta, les hores realitzades i una valoració de com s'ha realitzat la feina i l'adaptació a l'equip de treball).
- Exposició oral de la feina realitzada davant d'un "mini" tribunal i dels demés companys que també hagin realitzat les pràctiques en el mateix període.
El turor/a acadèmic/a, responsable de l'assignatura, posa la nota. Aquesta nota ha d'estar consensuada amb l'altre(s) membre(s) del tribunal i el/la tutor/a de l'Empresa.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposició pública | 10% | 0 | 0 | 2, 5, 6, 7, 11 |
Memòria de pràctiques | 20% | 0 | 0 | 2, 5, 6, 7, 11 |
Treball a l'empresa | 70% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
La bibliografia serà variable depenent del tipus de pràctiques, moltes vegades proporcionada per la mateixa empresa. Pot ser útil tenir a mà la bibliografia usada en les assignatures de la carrera.
El programari serà variable depenent del tipus de pràctiques, moltes vegades proporcionat per la mateixa empresa. Pot ser útil tenir a mà el programari usat en les assignatures de la carrera.